Skip to main content

Hoihoi!

Ik help mijn buurvrouw met het aansluiten van haar internet. Ze heeft een Experiabox V10. Volgens de handleiding moet ze de meegeleverde Y-kabel vanuit haar modem aansluiten op de wandcontactdoos. Dit is echter niet zo'n nieuwe wandcontactdoos waarbij dit mogelijk is, maar zo'n oude wandcontactdoos met een varkenssnnuit. Ik vroeg me af hoe ik dit kan oplossen? Moet ze een andere kabel gebruiken? Moet ze een soort koppelstukje hebben? Een monteur laten komen is helaas buiten haar budget… Ik hoor het graag!

Hartelijke groet,

Peter uit Delft

Zie hieronder nog foto's van de Y-kabel en de wandcontactdoos.

De Y-kabel (links moet in de modem, midden en rechts in de wandcontactdoos)
De wandcontactdoos (varkenssnuit)

 

Als uw buurvrouw nieuwe klant is, dan is de monteur gratis. Misschien bij verhuizing ook, maar dat weet ik niet. Wat is de situatie? 


Sowieso klopt er geen moer van. Y-kabel is voor pairbonding. En de v10a ondersteund geen pairbonding. Dus vertel eens wat meer? Waar komt dat kabeltje vandaan?


Als uw buurvrouw nieuwe klant is, dan is de monteur gratis. Misschien bij verhuizing ook, maar dat weet ik niet. Wat is de situatie? 

Ze is net verhuisd. Goed om te weten dat ze een gratis monteur kan krijgen als ze een nieuwe klant is, dankuwel!

Sowieso klopt er geen moer van. Y-kabel is voor pairbonding. En de v10a ondersteund geen pairbonding. Dus vertel eens wat meer? Waar komt dat kabeltje vandaan?

Excuus, u hebt helemaal gelijk. Het betreft een V10, niet een V10a. Ik heb het originele bericht aangepast.


Als uw buurvrouw nieuwe klant is, dan is de monteur gratis. Misschien bij verhuizing ook, maar dat weet ik niet. Wat is de situatie? 

Ze is net verhuisd. Goed om te weten dat ze een gratis monteur kan krijgen als ze een nieuwe klant is, dankuwel!

Sowieso klopt er geen moer van. Y-kabel is voor pairbonding. En de v10a ondersteund geen pairbonding. Dus vertel eens wat meer? Waar komt dat kabeltje vandaan?

Excuus, u hebt helemaal gelijk. Het betreft een V10, niet een V10a. Ik heb het originele bericht aangepast.

Ok. Even bellen naar 0800 0402 om de monteur te regelen. Dat is het makkelijkste denk ik. Ik weet alleen niet of dat vandaag lukt. Ze zijn sowieso wel bereikbaar, maar mogelijk op zo'n dag als vandaag alleen voor storingen.

Wanneer zou het abonnement in gaan?


Als uw buurvrouw nieuwe klant is, dan is de monteur gratis. Misschien bij verhuizing ook, maar dat weet ik niet. Wat is de situatie? 

Ze is net verhuisd. Goed om te weten dat ze een gratis monteur kan krijgen als ze een nieuwe klant is, dankuwel!

Sowieso klopt er geen moer van. Y-kabel is voor pairbonding. En de v10a ondersteund geen pairbonding. Dus vertel eens wat meer? Waar komt dat kabeltje vandaan?

Excuus, u hebt helemaal gelijk. Het betreft een V10, niet een V10a. Ik heb het originele bericht aangepast.

Ok. Even bellen naar 0800 0402 om de monteur te regelen. Dat is het makkelijkste denk ik. Ik weet alleen niet of dat vandaag lukt. Ze zijn sowieso wel bereikbaar, maar mogelijk op zo'n dag als vandaag alleen voor storingen.

Wanneer zou het abonnement in gaan?

Ik heb voor haar gebeld; de monteur komt woensdag al! Heel erg bedankt voorde hulp :)