Skip to main content

Beste mensen,

 

Toch even een vraag omtrent het aanleggen van glasvezel want krijg het idee dat een bepaalde partij mij op extra kosten aan het jagen is die wellicht niet nodig zijn.

Sinds Januari zit ik in een pand in Kerkdriel en ben gelijk met de internet verbinding aan de slag gegaan. Na wat uitzoek werk ben ik bij digitale stad uitgekomen die hier blijkbaar het glasvezel gaan verzorgen. Voor het aansluiten van glasvezel op mijn adres zouden kosten gemoeid zijn van bijna €1000. Dit is opzich geen probleem maar nu heb ik laatst mijn internet abbonement afgesloten bij KPN en die geven aan dat ik straks vanaf juli gratis mag upgraden naar glasvezel en dat hun de glasvezel aansluiting vanaf 1 juli gaan verzorgen.

Digitale stad geeft aan dat KPN idd glasvezel verbindingen kan leveren maar dat ik alsnog de kosten voor het aansluiten van het glasvezel zelf moet betalen. Dit spreekt alles tegen van wat ik vanuit KPN hoor omtrent het gratis upgraden?

Wie o wie heeft hier ervaring mee of kan mij hier over informeren.

Thanks allemaal!

Hallo @RoelHG ,

Bij mij in Drenthe legt Digitale Stad (in opdracht van KPN) ook het glasvezelnetwerk aan. Dat kost de bewoners niets. En ook KPN rekent geen extra kosten als het dan zover is.  

Neem eens een kijkje op deze website:

http://kpnnetwerk.nl


Hoi @RoelHG, welkom en leuk dat je je vraag hier op ons forum stelt!

Ik zie dat Noordzee je al perfect op weg geholpen heeft, fijn. Wat hij aangeeft klopt helemaal. Dit forum is van KPN als provider. Wij zorgen voor het signaal op je glasvezelverbinding, zo gauw deze klaar voor gebruik is. KPN Netwerk is het bedrijf dat voor de aanleg van de glasvezelverbinding zorgt. Daarvoor worden geen kosten in rekening gebracht. Neem zoals Noordzee al tipte gerust een kijkje op hun website. Je kunt ze via hun site ook contacten mocht je nog verdere vragen hebben :)


Wees blij dat je niet in een buitengebied woont. In Lent (bij Nijmegen) mag ik 3500 euro betalen om de graafwerkzaamheden en de aansluiting op glasvezel te bekostigen (via DigitaleStad.nl). Omdat er geen andere aanbieder is (Ziggo wil voor 1 aansluiting niet aanleggen) ben ik gebonden aan KPN. Wat een bedrag om glasvezel te mogen ontvangen.

 

De gemeente en de aanbieders zouden hier afspraken over moeten maken om ook voor eenmalige aansluitingen een maximum bedrag te hanteren.