Skip to main content

ca. 2 jaar geleden is er een kabel gelegd voor aansluiting glasvezel in de gemeente Cranendonck. De kabel komt langs onze woning maar indertijd kon alleen tegen hoge aansluitkosten de aansluiting tot in de woning worden verzorgd te weten €1800. Nu is mijn vraag kan er alsnog een aansluiting worden gemaakt en tegen welke kosten. Helaas wordt op de website van kpn wel aangegeven dat je een haalbaarheidsonderzoek kunt aanvragen maar als je daarop klikt wordt je van het kastje naar de muur gestuurd.


Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid + topic verplaatst naar juiste board

Bij KPN is aansluiten meestal gratis. Is de glasvezel wel van KPN? Misschien is die van een andere aanbieder waar KPN niet mee samenwerkt? Kijk eens op de site van Delta. Vul daar uw postcode en huisnummer eens in. Of E-Fiber. 

Edit:

Ik lees nu wel dit:

https://www.cranendonck.nl/inwoners/snel-internet-glasvezel_44423/item/glasvezel-in-de-kernen-van-cranendonck_41818.html

Dat lijkt toch om KPN te gaan.


helaas voor ons is dat wel de realiteit geweest. Waar andere straten wel kosteloos werden aangesloten gold dat niet voor bepaalde straten binnen de bebouwde kom maar wel aan de rand van de bebouwde kom.(terwijl de kabel letterlijk langs het huis is aangelegd). En ja Delta is nu bezig in straten die voorheen geen of een dure aansluiting konden nemen maar dan ben je gebonden aan Delta. Gek genoeg is ook deze keer de straat/woning waar het omgaat niet meegenomen voor dit aanlegproject in onze gemeente.


Hoi @slenders . Welkom op het forum.

Voordat ik van alles ga roepen wil ik graag je postcode en huisnummer. Zou je die in je profiel kunnen zetten en mij daarna hier een seintje willen geven? 


goedemiddag,

het betreft een ander adres dan waar ik nu woon, dit omdat we daar in de toekomst gaan wonen. Ik zal het toekomstige adres in mijn profiel zetten.Vlg KPB netwerk haalbaarheidsonderzoek is aansluiting niet mogelijk gek genoeg terwijl de kabel er wel ligt bij de straat


@slenders Als ik met het huidige adres een check doe dan ligt daar alleen koper. De snelheid daarvan houdt niet over. Max 7Mbit.  Dat is voor serieuze diensten niet echt werkbaar. Er zijn geen plannen om daar glasvezel uit te rollen (althans niet vanuit KPN).  Ik zie wel dat Budel in het centrum glasvezel heeft maar dit adres lijkt daar te ver van uit de buurt. :-(

 

 


apart. In 2018 is er glasvezelkabel  gelegd in de straat die  het adres passeert We stonden erbij toen de kabel de grond inging.


Dat kan maar dan is het waarschijnlijk glasvezel geweest tussen de centrale en de wijkkasten. Of voor zakelijk glasvezel.  Die wordt niet gebruikt voor consumentenaansluitingen. 


apart. In 2018 is er glasvezelkabel  gelegd in de straat die  het adres passeert We stonden erbij toen de kabel de grond inging.

Hallo @slenders als dat blauwe mantelbuizen zijn geweest is dat de interne cityring van KPN geweest voor eigen gebruik.

 


apart. In 2018 is er glasvezelkabel  gelegd in de straat die  het adres passeert We stonden erbij toen de kabel de grond inging.

En zijn er toen ook huizen in de straat aangesloten? 


de huizen konden worden aangesloten tegen betaling van €1800 e


de huizen konden worden aangesloten tegen betaling van €1800 e

Is dat ook gebeurt? Of heeft niemand dat toen gedaan? 

En misschien kan dat nu nog wel. Maar is daar dan een haalbaarheidsonderzoek voor nodig.


de huizen konden worden aangesloten tegen betaling van €1800 e

Is dat ook gebeurt? Of heeft niemand dat toen gedaan? 

En misschien kan dat nu nog wel. Maar is daar dan een haalbaarheidsonderzoek voor nodig.

Het is inderdaad dan raadzaam om dit met de netwerkbeheerder te bespreken.  Hier kan je zien wie er in jouw gebied allemaal actief is op dat vlak:

https://www.mijnaansluiting.nl/wie-zijn-mijn-netbeheerders

 


ik heb de netwerkbeheerder gevraagd naar een haalbaarheidsonderzoek. Het antwoord is nee want er ligt geen kabel. Maar die ligt er dus wel. Alleen moet dan in de buurt van het huis indertijd een stukje kabel boven de grond komen. Zie reactie hieronder

Geachte heer, mevrouw Van de laar, 

Wij hebben bewijs nodig dat er een glasvezel kabel aanwezig is. Veelal steekt er op de erfgrens een stukje oranje kabel boven de grond uit.
Is dit niet het geval dan ligt er geen kabel welke bestemd is voor uw woning. 
Volgens onze gegevens ligt er geen glasvezel bij uw adres en ligt uw woning te ver van ons aansluitgebied.

Met vriendelijke groet,

kpn_netwerk.ashx

Mirjam 
KPN Netwerk 
Haalbaarheidsonderzoek

Stationsstraat 115
3811MH Amersfoort

T: 088 468 77 20
Skpnnetwerk.nl

Geachte mevrouw van de laar, 

Graag zouden wij een foto ontvangen van de glasvezelkabel, zodat wij deze aan kunnen bieden aan onze collega’s van de werkvoorbereiding. Zij nemen dit dan verder in behandeling.  

Met vriendelijke groet,

kpn_netwerk.ashx

Moniek 
KPN Netwerk 
Haalbaarheidsonderzoek

Stationsstraat 115
3811MH Amersfoort

T: 088 468 77 20
Skpnnetwerk.nl