Skip to main content

De oranje glasvezel kabel moet toch volledig in het witte glasvezel aansluitkastje uitkomen ?

Hallo @Kingmanta dat lijkt me wel. Ziet het er niet uit als op deze foto?

 


Bij mij ziet het er zo niet uit, daarom werkt het ook allemaal niet naar behoren.

Hoe kan ik een foto toevoegen hoe het er bij mij uitziet ?


Gebruik daarvoor het rood gemarkeerde symbool in de balk

 


 


Op zich ziet het er netjes uit. De oranje buitenmantel houdt alleen wat eerder op.
Maar zit er verder niets aangesloten op het witte kastje? Daar zit normaal een ‘kastje’ overheen geklikt.


Ruud, dat beugeltje eronder heb ik zelf achteraf nog gemonteerd, zodat er toch nog een trek ontlasting zit. Want stel dat je tegen de kabel aanstoot !

In tegenstelling tot jou ben ik helemaal niet tevreden omdat ze ook nog achterlopen met interactieve TV.

Met alleen met de connector op de fiber lijmen was men al twee uur bezig, en heb vaak blokjes in beeld en de internet radio ontvangst is ook slecht (krakend en of hij langs de zender zit).


Hallo @Kingmanta , aan de hand van de foto zit je nog niet op glasvezel, dit is slechts een aansluitpunt waar nog het e.e.a. aan toegevoegd c.q. aangepast moet worden bij overgang van koper naar glas.

Kun je eens een foto plaatsen van dat zwarte doosje links van het witte aansluitpunt?

 

 


Deze foto is genomen op het moment dat monteur fiber had aangeslagen. Nadien is er inderdaad een kasje overheen gegaan (NT) en van daaruit een kabel naar modem.

 


Hoi @Kingmanta , dan vraag ik me toch af wat er misgaat. Dit ziet er allemaal niet verkeerd uit.
Hoe ziet de verdere installatie eruit? Welk modem, gebruik je een switch (zie ik die links op de foto?), welk merk/type en gebruik je soms een DVS (draadloze verbindings set). Welke tv-ontvanger(s)?


Op zich ziet het er netjes uit. De oranje buitenmantel houdt alleen wat eerder op.
Maar zit er verder niets aangesloten op het witte kastje? Daar zit normaal een ‘kastje’ overheen geklikt.


Nou, hou het er maar op dat de oranje kabel ietsjes te kort is en die gewoon gelast is om hem iets te verlengen, hopen dat het goed is gedaan.


Hoi,  "het ziet er netjes uit", dit is geen garantie tot een goed werkende verbinding. Het moet uniform het zelfde zijn en dan kan je pas verder.

Dus aan dergelijke uitspraken hebben we niks.

En als een monteur twee uur bezig is om een connector dusdanig te lijmen dat hij een goed signaal heeft (try en error dus) dan heb ik zo mijn bedenkingen.

En die waren terecht. 

Dus "( niet KPN MEDEWERKER)" Hier een paar feiten op een rij:

-Leuk glasfiber, maar feit blijft dat interactieve TV van KPN ver achterloop met concurrentie, zal je de details besparen.

- ik verwacht met een V12 modem en een VIP 5202media box direct aan poort 1en de rest direct aan de andere poorten, dat het meteen optimaal moet werken, zeker met een 500mbit up/down pakket.

Maar helaas, blijkbaar is de twee uur niet voldoende(lees: te weinig kennis rond fiber connectie).

Mijn KPN huwelijk is voorlopig voor de komende jaren geëindigd. 

Fiber is beter als de techniek erachter ook beter is, en daar ontbreekt het aan volgens mij.


Hallo @Kingmanta , in een artikel op Tweakers net over glasvezel staat o.a. een richtlijn van KPN dat lassen waar mogelijk vermeden moeten worden door zeer zorgvuldig te werken om kwaliteitsverlies, o.a demping te voorkomen.

 


Lassen kan prima maar je moet wel weten hoe.

Als je twee uur bezig bent met proberen dan weet ik het zo net niet.


U heeft recht op een goede verbinding.  U heeft daar op garantie op. Ik heb wel een beetje het gevoel dat u vanaf het begin in de negatieve modus staat. 


Hallo @Kingmanta, welkom! Wat jammer om te lezen dat je niet tevreden bent met je glasvezel aansluiting. Volgens mij ziet dit er inderdaad prima uit, maar ik ben ook benieuwd wat monteur collega @NHendriks hiervan zegt. Waar loop jij op dit moment nu precies tegenaan, behalve dat je twijfelt of het zo oké is? Heb je ‘alleen’ problemen met interactieve tv of ook met internet? En je merkt dan af en toe een blokkerig beeld, geef je aan: is dat op bepaalde zenders/tijdstippen, of heel willekeurig?


Als ik zo naar de foto's kijk dan ziet dat er prima uit. Het ‘dopje’ wat er op de oranje buitenmantel zit is voor zover ik weet inderdaad een plek waar gelast is. Nu ben ik verre van een expert op het gebied van de fysieke glasvezel maar op deze manier tref ik het vaker aan. Soms is de glasvezel namelijk inderdaad te kort tot in de voortuin gebracht en dan moet er gelast worden om te verlengen, er zit namelijk ook nog richting een meter aan glasvezel in het doosje weggewerkt. 

 

Voordat de lijn wordt opgeleverd wordt er standaard al naar de demping gekeken van de fysieke kabel. Zodra een monteur de installatie doet wordt deze nogmaals gecontroleerd.

 

Ik heb het vermoeden dat de problemen die TS ervaart ergens anders liggen maar ik heb geen inzicht in huidige dempingwaardes dus dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

 

 


Inmiddels al abonnement opgezegd.

Omdat ik er weinig vertrouwen in had dat het met de glasvezel nog goed komt.

Teven loopt men op interactieve TV achter met concurrentie.

Door deze twee reden ben ik tot dit besluit gekomen.


Jammer dat KPN niet je KPN niet de kans wilt geven om het probleem op te lossen. Met de glasvezel lijkt optisch namelijk niets aan de hand te zijn. Gelukkig ben je volledig vrij in de keuze en ik hoop dat je bij een andere provider geen problemen ervaart 😃


Ik vraag mij af of de problemen met tv hier
door de glasvezel komen ik denk eerder aan de switch links op de foto die waarschijnlijk geen igmp snooping heeft

Off topic

@NHendriksWat betreft db meting is hier nooit geweest toen ze in Rijssen/Holten de glasvezel uit het drukriool hebben gehaal en dit uiteraard gelast moest worden

De db meting (demping) is hier niet opnieuw gemeten naar het pop station

Wat ik best vreemd vindt