Skip to main content

Hoi KPN-experts en anderen die misschien meer weten dan ik! Ik zit in een lastige situatie en zou graag wat perspectieven van anderen horen.

 

Ik moet van KPN overstappen op glasvezel, mijn oude aansluiting stopt. De monteurs hebben toen KPN de glasvezelkabels in onze straat aanlegde meteen mijn huis aangesloten op het netwerk, want dat was handig voor de toekomst.

De aansluiting is toen zonder overleg in mijn slaapkamer geplaatst, ver uit de buurt van een stopcontact en van mijn modem, die aan de andere kant van de muur zit. Dat betekent dat ik extra kabels en knipperende lampjes in mijn slaapkamer krijg, en een gat in de muur van mijn huurhuis moet maken om het aansluitpunt te verbinden met mijn modem, voor zover dat al mag van de huisbaas.

Van de klantenservice begrijp ik dat ik zelf 250 euro moet betalen als ik de aansluiting wil verplaatsen.

 

Is het gek dat ik dat niet eerlijk vindt? KPN plaatst het punt onhandig, ik word gedwongen over te stappen, en nu zit ik met een hoop extra kosten.

 

Bedankt alvast voor jullie meedenken,

Lisa

Hoi @LdenOuden . Welkom op het forum.

Er is een verschil tussen KPN de provider (daar is dit forum van) en KPNNetwerk.   Dat zijn aparte bedrijven.

KPNNetwerk is verantwoordelijk voor de aanleg en de fysieke aansluiting.  Dat doen zij altijd in overleg.  Aangezien jij huurt vermoed ik dat het dan met de verhuurder is besproken. 

De lampjes zijn misschien af te plakken?  En een lange netwerkkabel is voldoende om het modem op ieder gewenste plek in huis neer te zetten.  Aan  boren ontkom je dan niet, zoals ik het nu lees. Dat is je eigen verantwoordelijkheid.  

Verplaatsen kost in ieder geval geld (of het moet initeel écht totaal verkeerd aangesloten zijn. Dan zou je je daar misschien op kunnen beroepen) .  Hiervoor moet je altijd bij KPNNetwerk zelf zijn:

https://www.kpnnetwerk.nl/