Skip to main content

Goedemorgen,

 

Ik heb een tijdje terug een briefje in de bus gehad van KPN Netwerk dat er op 8 september een glasvezelmonteur langs zou komen om het aansluitpunt te installeren. Ik heb op 12 september pas de sleutel gekregen voor mijn woning, dus op die 8 september was er niemand thuis. Contact gezocht met KPN Netwerk en die zeiden dat de afspraak sowieso al was uitgesteld en ze mij terug zouden bellen om een nieuwe afspraak in te plannen. In de tussentijd heb ik een glasvezel abonnement afgesloten bij KPN, met de gedachte dat tegen de tijd dat het abonnement in gaat er wel een monteur van KPN Netwerk langs is geweest. Drie weken niks gehoord van KPN Netwerk, dus ik bel ze nog maar een keer. Na ze eindelijk aan de lijn te hebben konden ze mij niet vertellen wanneer er een monteur langs zou komen, en weer werd mij verzocht om te wachten totdat zij met mij contact zouden opnemen. Na zelf wat rond te hebben gezocht heb ik op kpnnetwerk.nl/mijn-status/ gevonden dat mijn woning pas in november/december verwacht wordt om aangesloten te worden op glasvezel...(!)

Mijn KPN abonnement gaat 4 oktober in, maar deze kan ik dan dus niet gebruiken. De medewerkster van KPN Netwerk vertelde mij dat ik hiervoor dan een compensatie bij KPN zou kunnen aanvragen, maar dan heb ik dus nog steeds geen internet. Mijn vraag is dus; wat kan ik in deze situatie het beste doen? Zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn om mijn KPN glasvezel abonnement tijdelijk om te zetten naar een DSL abonnement?

Ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn, en alvast bedankt!

Groet,
JT01

 

PS: Ik zie overigens dat als ik via KPN nu een glasvezel abonnement zou afsluiten dat er ook bij staat dat dit pas in november/december verwacht wordt, en ik ook nog kan kiezen tussen glasvezel en DSL, dit was niet het geval toen ik mijn abonnement afsloot; ik had alleen keuze uit glasvezel.

Speciale glasvezelabonnementen heeft KPN niet. Alle abonnementen werken op zowel glasvezel als ook op koper. Vul uw forumprofiel in.

https://forum.kpn.com/settings/profile

Dan kan een KPN medewerker kijken of u gewoon op koper aan kunt sluiten. Dat is het beste denk ik. Anders loopt u het risico dat u met de kerst nog geen internet heeft.


Speciale glasvezelabonnementen heeft KPN niet. Alle abonnementen werken op zowel glasvezel als ook op koper. Vul uw forumprofiel in.

https://forum.kpn.com/settings/profile

Dan kan een KPN medewerker kijken of u gewoon op koper aan kunt sluiten. Dat is het beste denk ik. Anders loopt u het risico dat u met de kerst nog geen internet heeft.

 

Als het abonnement, met dezelfde apparatuur, ook op koper werkt dan zou dat inderdaad de beste oplossing zijn.

Ik neem aan dat je met het invullen van mijn profiel doelt op mijn klantnummer; deze heb ik nog niet. (waarschijnlijk omdat mijn abonnement pas 4 oktober start) Mijn facturen, waar mijn klantnummer in zou staan, kan ik nog niet inzien omdat daarvoor mijn producten moeten worden gekoppeld aan mijn KPN ID, waar je ironisch genoeg weer een klantnummer voor nodig hebt... In de bijlage van de bestellingsbevestiging zit een 'Contract Thuis' pdf, maar hier zit het klantnummer niet in. Ik heb ook nog geen bankafschrijvingen gehad, dus ook hier geen klantnummer. Zijn er nog andere manieren?


Postcode/huisnummer/woonplaats kunt u invullen? 


Postcode/huisnummer/woonplaats kunt u invullen? 

 

Ik heb mijn forumprofiel ingevuld. Hoe laat ik een medewerker er nu naar kijken om te bepalen of ik 4 oktober ook op koper kan aansluiten?


De moderator komt vanzelf, maar dat kan enkele dagen duren. Daar zou ik niet op wachten als ik jou was. 
 

Zometeen vanaf 8.00 meteen bellen met 0800-0402 voor het regelen van een aansluiting. Het alternatief is om langs te gaan bij een KPN-winkel. 
 

Ik vrees voor jou dat 4 oktober te kort dag is, maar dan geeft KPN jou mogelijk een noodpakket. 


Hoi @JT01 en welkom op het forum! Ik zie geen contactnotitie in mijn systeem, dus bellen lijkt nog niet gelukt te zijn. Ik heb alles nagelopen, en ik zie dat in de bevestigingse-mail die je hebt ontvangen het volgende staat:

U hebt ons gevraagd om uw abonnement te starten op 4 oktober 2022. Wij controleren nu of dit mogelijk is. U ontvangt nog een aparte e-mail van ons met extra informatie over uw bestelling. Hierin staat ook de definitieve startdatum van uw abonnement.

Daarna zie ik geen communicatie, dus de extra informatie met de definitieve startdatum is nog niet beschikbaar. Voor nu geldt wel dat de nieuwe aansluiting is gepland op 25-11-2022. De aansluitdatum is de datum van de netwerkleverancier die op dit moment bekend is bij ons. Op deze datum verwacht de netwerkleverancier klaar te zijn, dus het is nog niet definitief. De werkzaamheden voor het glasvezelnetwerk zijn gepland in november/december. Dat heb je zelf ook al benoemd. Je abonnement gaat niet in voordat je diensten actief zijn, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. 

Noodzaak is wel dat je internet hebt tot het glasvezelnetwerk klaar is. Ik raad je daarom ook aan om met ons te bellen via 0800-0402. Dat kan doordeweeks tussen 8:00 - 20:00 en op zaterdagen tussen 8:00 - 17:00. Het is niet mogelijk om het op koper aan te vragen, gezien de planning is dat glasvezel binnen 4 maanden aangelegd wordt. Zie ook de reactie van Ward in dit topic. Wel kun je dan bij mijn collega vragen of je in aanmerking komt voor een noodpakket in de periode dat je geen diensten hebt hierdoor. 


Ik heb zaterdagmiddag gebeld en gevraagd naar een noodpakket. Het was onduidelijk of ik er in mijn geval voor in aanmerking zou komen, dat zou nog worden uitgezocht. Uiteindelijk is het noodpakket aangevraagd (of in ieder geval een verzoek voor) en zou ik binnen 2 tot 5 werkdagen een mailtje moeten ontvangen met verdere info: afwachten dus!


Super! Fijn dat dit gelukt is, en bedankt voor de terugkoppeling! Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben, laat het hier gerust weten. 🙂


Speciale glasvezelabonnementen heeft KPN niet. Alle abonnementen werken op zowel glasvezel als ook op koper. 

 

Alle? Afhankelijk van het type koper verbinding bij koper tot hooguit 200/20. Waarbij die 20 op kan lopen tot 60. Maar dan moet je wel bonding hebben en dat legt KPNNetwerkNL niet meer aan. Dus vaak stopt het bij 100/10 en regelmatig dat zelfs niet.