Skip to main content

Goedemorgen, 

 

Ik heb een oud huis gekocht en ik zag dat het kastje waar de aansluiting van het glasvezel zit in de woonkamer. Nu ga ik verbouwen en ik wil de aansluiting in mijn meterkast hebben. Nu is mijn vraag hoe regel ik dat of kan ik voor de monteur 20 april komt hem verplaatsen naar de meterkast.

Zover ik weet moet dat geregeld worden via www.mijnaansluiting.nl 


De glasvezel zelf verplaatsen is niet toegestaan, het gaat je ook niet zonder schade lukken ben ik bang, meeste montage matriaal is voor eenmalig gebruik bij installatie en zal derhalve vervangen moeten worden.

Als je hem verplaatst wilt hebben zal je een aanvraag moeten doen bij https://www.mijnaansluiting.nl/home, als je het zelf doet en je sloopt de boel zijn de kosten vaak hoger, alleen zal je 20 april waarschijnlijk niet halen.


Ik zou een UTP naar de meterkast trekken en die glasaansluiting lekker laten zitten waar die zit…

Als je het erg dwars zit idd wat hierboven staat, gaat je wel flink wat kosten.


Mogenlijk moet heel de muur opnieuw gestuct en geverfd worden ofzo. Dan is het helemaal niet handig als dat glasvezelpunt daar zit. Krijg je nooit netjes. Daarom is het mijns inziens ook altijd het beste dat het glasvezelpunt in de meterkast zit.


Als je glasvezelkabel verplaatst moet worden van je woonkamer naar een ander aansluitpunt, dat is kassa voor jou. En al heel zeker als die verlengt moet worden. Persoonlijk begrijp ik je standpunt, maar of je de kosten wilt hebben?