Skip to main content

Geachte heer/mevrouw,

 

De glasvezelaansluiting zou in eerste instantie in januari plaats vinden. Nadat ik Introbouw had gebeld dat de onderburen niet thuis zouden zijn met de vraag of het dan wel mogelijk was, zou dat volgens hen wel mogelijk zijn. Dat bleek ter plaatse niet het geval. 

 

Zowel onze onderburen als wij hebben destijds voorbereidingen getroffen die tot nu toe zinloos zijn geweest, waarbij een inbouwdoos niet bepaald fraai is om open te laten tot er ooit glasvezel wordt aangelegd. 

 

Kunnen we het aansluiten van het glasvezel via een andere partij regelen. Bepaald vriendelijk is het bedrijf namelijk niet. Meerdere herinneringen tot her-plannen hebben ook niks opgeleverd,

 

Met vriendelijke groet,

Jasper

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

inbouwdoos

Deze zit in de woonkamer? Word glasvezel bij u niet in de meterkast binnengebracht?


Hallo @Jasper Hut KPNNetwerk is verantwoordelijk voor de infrastructuur, als dit bij u is aangelegd en opgeleverd kunt u wel een provider kiezen die bij u past en over het netwerk van KPN levert.

De providers zijn ook terug te vinden op de website van www.kpnnetwerk.nl

 

https://www.kpnnetwerk.nl/providers/

 


inbouwdoos

Deze zit in de woonkamer? Word glasvezel bij u niet in de meterkast binnengebracht?

Het betreft een bovenwoning. Bij de meterkast komt enkel een oude telefoonaansluiting binnen. Het glasvezel zou middels een kabelgoot aan de buitenkant van het huis binnenkomen waar tevens de kabeltv kabel binnen komt. 


Hallo @Jasper Hut KPNNetwerk is verantwoordelijk voor de infrastructuur, als dit bij u is aangelegd en opgeleverd kunt u wel een provider kiezen die bij u past en over het netwerk van KPN levert.

De providers zijn ook terug te vinden op de website van www.kpnnetwerk.nl

 

https://www.kpnnetwerk.nl/providers/

 

Het probleem is dat het glasvezel in de voortuin van de onderburen klaar ligt, maar dat het bedrijf Introbouw) dat de uitvoering voor KPNNetwerk uitvoert, deze na ca. 9 maanden nog niet naar binnen heeft gebracht na meermaals contact zoeken met hen. 


Hallo @Jasper Hut , Introbouw is ook geen partij voor jou om mee te communiceren. KPNNetwerk is de verantwoordelijke partij om contact mee te zoeken. Dat KPNNetwerk voor diverse werkzaamheden derden inhuurt is niet jouw pakkkie an.

Kijk eens bij www.kpnnetwerk.nl geef je postcode/huisnummer in je je weet de actuele status.

Succes.

 


Ojee @Jasper Hut, wat zuur dat jullie hier al zo lang op wachten zeg :slight_frown:

Ik hoop dan ook dat je inmiddels iets wijzer bent geworden bij KPN Netwerk, ze horen je daar in ieder geval verder te helpen zodat je weet waar je aan toe bent!


Hallo @Jasper Hut , Introbouw is ook geen partij voor jou om mee te communiceren. KPNNetwerk is de verantwoordelijke partij om contact mee te zoeken. Dat KPNNetwerk voor diverse werkzaamheden derden inhuurt is niet jouw pakkkie an.

Kijk eens bij www.kpnnetwerk.nl geef je postcode/huisnummer in je je weet de actuele status.

Succes.

 

Dat is vreemd, ze gaven destijds aan dat ze een nieuwe afspraak met me gingen plannen. Daar ben ik dus al enige tijd mee bezig zonder resultaat. Daarnaast gaf 1 van de werknemers een visitekaartje met z’n persoonlijke nummer om maar even met hem te bellen hierover. Dat heb ik overgeslagen, gezien de betrouwbaarheid die men uitstraalde.

 

Kijk ik op KPNnetwerk.nl dan moet er een onderzoek opgestart worden met mogelijk bijkomende kosten. Dat lijkt me raar, aangezien het gratis aangelegd zou worden. Maar we gaan het zien. Middels de KPN chat is er nu een terugbelverzoek gemaakt richting “VWT”, tevens een externe partij, die Introbouw inhuren. 


Hallo @Jasper Hut , Introbouw is ook geen partij voor jou om mee te communiceren. KPNNetwerk is de verantwoordelijke partij om contact mee te zoeken. Dat KPNNetwerk voor diverse werkzaamheden derden inhuurt is niet jouw pakkkie an.

Kijk eens bij www.kpnnetwerk.nl geef je postcode/huisnummer in je je weet de actuele status.

Succes.

 

Dat is vreemd, ze gaven destijds aan dat ze een nieuwe afspraak met me gingen plannen. Daar ben ik dus al enige tijd mee bezig zonder resultaat. Daarnaast gaf 1 van de werknemers een visitekaartje met z’n persoonlijke nummer om maar even met hem te bellen hierover. Dat heb ik overgeslagen, gezien de betrouwbaarheid die men uitstraalde.

 

Kijk ik op KPNnetwerk.nl dan moet er een onderzoek opgestart worden met mogelijk bijkomende kosten. Dat lijkt me raar, aangezien het gratis aangelegd zou worden. Maar we gaan het zien. Middels de KPN chat is er nu een terugbelverzoek gemaakt richting “VWT”, tevens een externe partij, die Introbouw inhuren. 

 

Dag Jasper,

 

KPN Netwerk legt niet zelf aan maar besteedt dat uit aan een hoofdaannemer. In jouw geval Volker Wessels Telecom (VWT). Uiteraard gebruiken hoofaannemers ook weer onderaannemers en dat is in jouw geval Introbouw.

Zoals gezegd hoef jij normaliter niet zelf te communiceren met Introbouw maar de KPN Netwerk Klantenservice kan meestal ook niets anders dan zaken m.b.t. planning doorzetten naar de aannemer.

Wel is het zo dat als je het klantenservicenummer van KPN Netwerk belt, en kiest voor 1-vragen over planning, je al automatisch wordt doorverbonden naar de planningsdesk van Volker Wessels. Zij behoren jou te woord te staan en je vraag te beantwoorden.

 

Ik kan wel verklaren waarom je nu via www.kpnnetwerk.nl die melding krijgt van dat onderzoek. Dat betekent dat VWT ondertussen je adres heeft opgeleverd als “niet aangesloten” met daarbij de vermelding dat jouw aansluiting loopt via de woning of meterkast van je onderburen. Dat zorgt eigenlijk automatisch voor die melding.

Zo te horen is dat niet zoals het had moeten gaan en dat mag je ook zeker aangeven als je VWT spreekt. Het is zeker niet onmogelijk om het alsnog aan te sluiten en op te leveren, ook zonder aanvraag van een abonnement.