Skip to main content

Beste KPN,

 

Onlangs zijn wij verhuisd en daarom wil ik een internet abonnement afsluiten. Het liefst zou ik een internet abonnement bij KPN afsluiten, o.a. gezien de glasvezel aansluiting die er waarschijnlijk binnenkort aankomt.

 

Nu vind ik in ons huis alleen een aansluiting zoals op de bijgevoegde foto:

 

Als ik met uw klantenservice bel, lijkt het alsof er op ons adres een KPN aansluiting zou moeten zitten, echter deze is onvindbaar. Ik heb een flauw vermoeden dat deze bij het opknappen van de woning onder het stucwerk verdwenen is.

 

Weten jullie of het mogelijk is om een KPN abonnement te nemen met deze aansluiting? En hoeveel het anders zou kosten om een nieuwe te installeren op ons adres?

 

Hartelijk dank!

 

Groeten,

 

Charlotte

 

Nee, niet mogelijk met die aansluiting.  Dat is een “Ziggo” kabelaansluiting.


Dank je Babylonia! En weet je of het duur is om een KPN aansluiting aan te leggen/te installeren?


Welke snelheid is er bij u leverbaar volgens deze site? 

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl

Staat er onder FttH een rood kruis?


Dit staat er!

 

 


Zoek naar dit soort aansluitingen. Dit kan zijn in de meterkast, kelder, kruipluik, op of rond de voorgevel.

Kan weggeknipt zijn door vorige bewoners. Als je onder de vloer kan kijken, of er nog een (meestal) blauwe kabel ligt. Dan is deze wellicht eenvoudig omhoog te brengen. Als dit niet lukt kan er een monteur besteld worden want dit gaat om KPN aansluiting. 

 

 

 

 


Er ligt inderdaad een blauw draad in de kruipruimte! Ook hebben we een los aansluitingkastje gevonden zoals op het plaatje. Maar dus wel doorgeknipt… Dank voor het antwoord!!

 

weet iemand of het extra geld kost om dit weer door de monteur te laten aansluiten? Anders is het namelijk misschien voordeliger om dan voor ziggo te kiezen


Is de blauwe draad uit de kruipruimte weer op een makkelijke manier op de begane grond te krijgen? Is er een route? Opening in de vloer?


Als er nog glasvezel aankomt binnen afzienbare tijd dan wordt er een nieuwe invoer en aansluitpunt in de woning gemaakt. Alle oudere overige aansluitingen zijn dan niet meer relevant. Dus als waarschijnlijk zeker wordt dan zou ik dat gewoon afwachten.


@BruisTablet , we hebben nu helemaal nog geen internet dus moet sowieso een abonnement nemen 🙂.

 

@Nick. Ja, we kunnen een gaatje in de vloer boren!


@BruisTablet , we hebben nu helemaal nog geen internet dus moet sowieso een abonnement nemen 🙂.

 

@Nick. Ja, we kunnen een gaatje in de vloer boren!

En zou de kabel dan lang genoeg zijn om boven de vloer uit te komen? Als je een gaatje boren kan en de kabel zo omhoog kan steken, dan denk ik dat het misschien niets exta kost. Een KPN monteur kan er dan denk ik zo een nieuw ISRA punt op zetten. Maar er zitten hier diverse KPN monteurs op het forum: @NHendriks bijvoorbeeld? Of @DennisA78, die heeft hier al in het topic gereageerd. Die kunnen dat veel beter vertellen.


De vorige bewoners hadden waarschijnlijk Ziggo en hebben daarom de de KPN aansluiting verwijderd. Niet zo handig, maar het gebeurt vaker.


En zou de kabel dan lang genoeg zijn om boven de vloer uit te komen? Als je een gaatje boren kan en de kabel zo omhoog kan steken, dan denk ik dat het misschien niets exta kost. Een KPN monteur kan er dan denk ik zo een nieuw ISRA punt op zetten. Maar er zitten hier diverse KPN monteurs op het forum: @NHendriks bijvoorbeeld? Of @DennisA78, die heeft hier al in het topic gereageerd. Die kunnen dat veel beter vertellen.

Iedere KPN monteur kan en mag ISRA-punten plaatsen, als er nu een abonnement besteld wordt voor het kopernet en de kabel is gemakkelijk bovengronds te krijgen dan is dit in principe zo gepiept. Wij hebben echter geen boor op de bus die groot genoeg is om een complete invoerkabel boven de vloer te krijgen. Als die lang genoeg is dan zou dat sowieso wel de voorkeur hebben, scheelt toch weer een las maken. In dat geval zou het fijn zijn als het gat al geboord is en de kabel hier doorheen gestoken wordt. Dan hoeft de monteur ook de kruipruimte niet in, dat mag namelijk ook enkel onder bepaalde voorwaarden.