Skip to main content

Afgelopen week overgestapt naar KPN. Het aansluiten ging niet zoals het moest en dus is er een monteur gekomen. Bleek een langere snoer nodig. Deze snoer is rond kozijn getackt, verder het zelf achter de plinten weggewerkt. Is het normaal dat dit 30 euro kost? En is er geen mogelijkheid om die kosten kwijt te schelden, aangezien ik er ook niks aan kan doen dat de lijn van KPN ergens anders binnenkomt dan de provider waar ik bij zat....

Goedemiddag @026jhk, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Wanneer je nieuw bij KPN bent heb je de mogelijkheid voor een installatiemonteur. Een installatiemonteur kost je verder niks, behalve als hij materiaal moet gebruiken die niet bij het installatiepakket horen, zoals extra lange kabels. Waarschijnlijk heb je ook getekend voor de kosten en voor de uitvoering hiervan, dit moet op het moment dat de monteur weer weg gaat. Daar stonden de kosten ook om omschreven. Nu ben ik wel benieuwd waar deze kosten voor zijn. En heb je een installatiemonteur aangevraagd of een storingsmonteur? Een storingsmonteur is namelijk wel zo af en toe op eigen kosten.

Mocht je nog willen dat ik hier naar kijk, dan hoor ik het graag. Wil je dan ook even jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer?


Er was een langere snoer nodig omdat bleek dat de aansluiting aan de andere kant van de kamer zat. Het snoer is getackt langs het kozijn op, verder heb ik de snoeren zelf achter de plinten moeten werken. Eerlijk gezegd vind ik 30 euro best veel voor een snoer…

Tekenen mocht ik niet wegens corona, heb verder eerst ook niet gezien wat erop stond…

Zal mijn gegevens aanvullen in het profiel.

 


Hallo @026jhk , die € 30 zal arbeidsloon én materialen zijn, dus niet alleen het snoer, het werk van de monteur moet ook betaald worden.

Als het goed is heeft de monteur gezegd wat het gaat kosten.

 


Heeft ook van tevoren gezegd wat het ging kosten, daar gaat het niet om. Wil gewoon weten of dat normaal is. En dat is kennelijk zo, dus bedankt voor de antwoorden...


Heeft ook van tevoren gezegd wat het ging kosten, daar gaat het niet om. Wil gewoon weten of dat normaal is. En dat is kennelijk zo, dus bedankt voor de antwoorden...

Hallo @026jhk , zie onderstaande link voor een specificatie van de extra kosten (meerwerk):

kosten meerwerk


@026jhk de monteursbon heb ik nog even toegestuurd. Hierop staat dat hij langer aanwezig is geweest, zo'n 15 minuten. Voor 15 minuten meerwerk wordt inderdaad € 30,00 in rekening gebracht. Ik zie dan Jan de link al gegeven heeft waar de informatie op te vinden is. Fijn dat het nu wat duidelijker geworden is!


Reageer