Skip to main content

Beste,

Een half jaar geleden hebben we glasvezel gekregen in de straat. Nu heb ik Ziggo (blijf ik voorlopig bij), maar wil ik een KPN glasvezelabonnement er naast laten lopen enkel voor internet. Hoe zit het nu met de aansluiting, want volgens mij mis ik het omvormer kastje. Moet ik een monteur bestellen om die aan te leggen? 

Ook wil ik graag gaan voor de keuze van een Fritxbox. Die moet ik denk ik zelf installeren toch? Een monteur pakt dit volgens mij niet op.

 

Als u een abonnement afsluit, dan komt er vanzelf een monteur langs om hier nog een kastje over heen te schuiven.


@Nick83 , ok mooi. Dat heet toch een NTU of een FPU? Ben even de naam kwijt. Ik wil graag een Fritxbox. Die moet ik denk ik zelf installeren toch?


Tv van Ziggo en glasvezel van KPN kun je toch prima combineren? Gaat dat met Netflix goed?


Tv van Ziggo en glasvezel van KPN kun je toch prima combineren? Gaat dat met Netflix goed?

Dat kan maar dan ben je wel een enorme dief van je eigen portemonnee.

Wat is de reden om televisie via Ziggo te laten lopen?


Beste @wjb , u heeft gelijk dat weet ik. De reden is dat ik voorlopig twee internet aansluitingen naast elkaar wil proberen en mijn oude Ziggo abonnement (nog) niet wil opzeggen. In mijn Ziggo abonnement zit dus ook TV.  Ik ben me ervan bewust dat ik de twee aansluitingen niet met elkaar moet vermengen in een netwerk. Puur vanwege interesse wil ik ook aan de slag met een Fritzbox modem. 

 


Let ff op, Ziggo en KPN (of een andere provider) kan naast elkaar.

Echter het gedoe met het instellen van beiden op je tv zal nog wel gaan, echter bij beide tv-boxen de beste instellingen en dan ook nog je modem/router en PC/tablet/gsm, veel plezier.

Maak een keuze, dat scheelt aan stress.

 

Ik heb Vodafone-Ziggo, T-Mobile en KPN, zowel mobiel als vast getest/abbo gehad. Daarvan is T-Mobile afgevallen vanwege bereik in de grensstreek/HD-zenders, net als Vodafoon/Ziggo op zijn TV-zenderpakket. (Mobiel qua grensbereik was het zeer close tussen tussen KPN/Vodafone, in mijn regio!).


Als je toch als test beide providers naast elkaar wilt laten lopen om te kijken wat het het best hij je past. Kijk dan ook eens naar de Fritzbox 4060. Deze kun je aansluiten achter de Connectbox in Bridge. Of koppelen aan de NTU van KPN. Heb je in ieder geval een multi inzetbare router. En dan kun je nog eens switchen tussen beide providers. Ik heb hem sindskort zelf ook en goed tevreden van. Echter enkel nog Ziggo want KPN is wat langzaam met het omzetten naar glasvezel (de koperkabel verafschuw ik hier thuis) Mocht dat hier komen dan kan ik gewoon switchen als ik dat wil zonder het kopen van weer een ander modem/router. 


@jojootje @JeroenB22 

Dankjewel voor de adviezen!

Met een eigen aan te schaffen Fritzbox en Ziggo in bridge is voor mij zeker een toekomstige optie / daar had ik helemaal niet aan gedacht. Ik ga eerst wat proberen met de te huren Fritzbox 🙂.  

Hier zit Ziggo op de coaxkabel. Echter soms wel wat problemen met de stabiliteit. Ik denk dat glasvezel ook wat stabieler is. 


Tja alles valt of staat indd met het binnenkomende signaal. Alleen is vanaf het aansluitpunt alles voor jezelf. En moet je zelf zorgen voor bv een stabiel wifi signaal in geheel je woning. 

Nu met de vrije modemkeuze en het gemak van een eigen router. Dan hoef je niet telkens al je instellingen te wijzigen. En ben je voor 20 jaar wel weer klaar.

 

Ook zijn er natuurlijk modems die je rechtstreeks op de glasvezel of het AOP punt kunt plaatsen. Maar dat moet je niet willen en zit je alweer met aanschaf van telkens ook een ander modem. En dat wil je gewoon niet.


Ook zijn er natuurlijk modems die je rechtstreeks op de glasvezel of het AOP punt kunt plaatsen. Maar dat moet je niet willen en zit je alweer met aanschaf van telkens ook een ander modem. En dat wil je gewoon niet.

Helemaal eens.