Skip to main content

Zojuist gechat met KPN. De vraag was wanneer mijn abonnement start. Tot mijn verbazing is dit 16-7 omdat er nog laswerkzaamheden moeten plaatsvinden en we opeens op een andere poort komen. Ook jammer dat ik hier zelf naar moest vragen en ze niet gewoon per mail je inlichten over deze datum en werkzaamheden.

 

Heel eerlijk gezegd heb ik hier vraagtekens bij. Het huidige abonnement loopt tot 9-7. Mijn aangevraagde aansluitdatum is 12-7. Eerder kon sowiesoniet volgens klantenservice KPN.

 

Het oude abonnement is precies gelijk aan het door mij afgesloten nieuwe abonnement, voor hetzelfde huis. Ik woonde in de bovenwoning en verhuis nu naar beneden. Het lijkt mij dat ditzelfde abonnement dan ook gewoon op dezelfde poort kan.

 

Kan iemand mij dit verder uitleggen? Waarom heeft KPN een week nodig om eenzelfde contract in dezelfde kast aan te sluiten waarbij de poort op 9-7 gewoon vrij komt?

@LisetK  Blijft het woonadres ook hetzelfde ? Als u het oude en het nieuwe adres hier in geeft wat geeft dat aan ? https://tele2-fpi-info.fourstack.nl

 


Als je verhuist naar een ander adres, dan kan je niet de aansluiting/poort meenemen. Ook niet binnen hetzelfde gebouw. Ieder adres heeft zn eigen kabel naar de centrale en zn eigen poort in de centrale. Op uw nieuw adres ligt kennelijk wel de kabel naar de centrale, maar is die misschien nooit aangesloten geweest omdat de bewoners altijd bij Ziggo zaten ofzo.


@HansaanZet als ik het adres invul (oud=nieuw, dus dat is er maar 1) dan staan er geen upgrades gepland en staan er 2 vinkjes.

 

Adres blijft hetzelfde, abonnement is hetzelfde.

De vorige bewoner heeft dus op dat adres letterlijk precies hetzelfde abonnement. Het enige is dat ik nu de contractant wordt. @Nick83 wat je zegt gaat in deze situatie dus niet op.

 

Overname van contract kon niet met dezelfde voordelen als zelf nieuwe klant worden (want op een lopend contract kon de korting niet worden gegeven). Dus dit was de voorgestelde oplossing van KPN. Maar dit is dus nuook huilen...


@LisetK De werkzaamheden zullen niet voor niets aangekondigd zijn. Kunt u een foto plaatsen van dat aansluitpunt ( ISRA)  in de meterkast ?


Ze komen niet bij mij in de meterkast... Ze hebben mij niet nodig voor de werkzaamheden.

Meterkast waar het om gaat is bovendien beneden en daar kan ik nu niet bij.

 

Maar het is mijns inziens toch gek dat ze de poort vrij hebben en vervolgens aangeven dat er werkzaamheden zijn waardoor ik moet wachten. Terwijl dezelfde poort die nu gebruikt wordt voor hetzelfde abbo gewoon vrij is. Er hadden anders ook geen werkzaamheden plaatsgevonden.


@LisetK Dan kunnen die laswerkzaamheden of in de wijkkast of misschien wel tussen uw woning en de wijkkast plaatsvinden i.v.m. onderhoud. Misschien kan een monteur van KPN @NHendriks hier iets meer over berichten. 


Het kan zo zijn dat je pairbonding krijgt, en dat da er nu nog niet is. Pairbonding houd in dat je eigenlijk 2 telefoonlijnen krijgt. Deze gaan beide naar de Experiabox. De Experiabox gebruikt ze beide waardoor je dubbele snelheid hebt. Die 2de telefoonlijn moet misschien gemaakt worden.


Als ik het zo hoor betreft het in de administratie wel degelijk twee verschillende adressen, maar met andere toevoegingen, anders zijn er überhaupt geen meerdere abonnementen voor vast mogelijk op één adres. Enkel met toevoegingen voor zover ik weet kunnen er op één adres meerdere abonnementen geleverd worden, behalve bij zakelijke klanten, dan kun je zo veel abonnementen afnemen als dat er aansluitingen zijn. 

 

Dat beide abonnementen precies gelijk zijn en jij nu contractant zou worden van het adres beneden is niet helemaal correct. Er is zoals ik het nu lees sprake van één opzegging en één verhuizing. Bij de opzegging worden alle poorten in de infrastructuur vrijgegeven, dus ook de kant van straatkast naar de klantlocatie. Voor die verhuizing gebeurd hetzelfde, echter moeten voor die ook weer een nieuwe aansluiting gemaakt worden in de infrastructuur omdat er automatisch een andere poort toegewezen wordt. Wat precies de reden is dat er een week nodig is daar kan ik weinig over zeggen, ik heb immers geen zicht daarop. De mensen die dat wel hebben zijn mijn collega's van de klantenservice. Het is dus of even afwachten tot er hier een moderator passeert of zelf even bellen naar 0800-0402.


Hmm, ja zo zit het bijna idd! Alleen is er maar 1 abonnement in dit hele verhaal. Dat blijft er ook maar 1.

Ik ben nieuwe (niet zo happy) klant. Het abbo wat beneden staat wordt inderdaad verhuisd, op 9-7. Ik zou aansluiten op 12-7. Dat wordt dus nu 16-7…

De administratieve rompslomp van deze 'oplossing' snap ik helemaal. Maar de verklaring dat er laswerkzaamheden nodig zijn voor mijn aansluiting vind ik lastig te plaatsen omdat het allemaal net nieuw aangesloten is in 2020.

Als ik hier positief kritisch naar kijk zijn er een hele hoop mensen druk, klantenservice, administratie, monteur, ik, de verhuizende partij, het depot waar men de oude kastjes retour ontvangt en de nieuwe naar mij opstuurt, Postnl die de hele boel rondrijdt. Voor een proces wat veel simpeler had gekund (?) Maar wss denk ik er te makkelijk over.

Ik probeer het verder ook maar gewoon te begrijpen. De opmerking dat een poort automatisch wordt toegewezen helpt hier wel iets bij, bedankt daarvoor!

Klantenservice, tsja. Die kan mij niet vertellen wat de werkzaamheden zijn en waarom dat nodig is. Die verwijzen naar de monteur. Geen idee wanneer die komt ook, begrijp nu dat het misschien toch in onze meterkast moet. Maar zeker weten deed de klantenservice dat ook niet.... Dus geen idee? 

Â