Skip to main content
Vraag

Aansluiting mislukking en slechte opvolging KPN

  • January 20, 2021
  • 13 reacties
  • 124 keer bekeken

We zijn overgestapt van Solcon naar KPN.

Vrijdag 15 januari is er een KPN monteur langs geweest om de zaak aan te sluiten. Helaas is die vertrokken zonder dat internet en/of tv werkte maar dit zou komen door een generieke storing en zou in de loop van de dag opgelost zijn.

 

Vrijdag aan het einde van de dag contact gezocht met KPN omdat er nog steeds geen signaal was. De medewerker van KPN gaf aan dat er door een foutje een verkeerde ingangsdatum was ingesteld en dat dit helaas pas maandag 18 januari actief zou zijn. We konden verder niets doen en een noodpakket had geen zin wat dat zou op maandag verzonden kunnen worden en dan werkte het inmiddels allemaal weer.

Op maandag 18 januari nog steeds geen internet. KPN diverse keren gebeld en er werd aangegeven dat de ingangsdatum niet op 18 maar op 19 januari stond. Dus nog een dagje wachten en het zou geregeld zijn. Kinderen met thuisonderwijs ergens anders onder kunnen brengen. 
 

Op dinsdag 19 januari precies hetzelfde. De datum bleek toch op de 20e te staan. De kinderen maar weer elders laten studeren.  Maar woensdag 20 januari zou het echt goed komen want dan komt er tussen 8 en 10 uur sowieso een monteur om het te fixen.

 

Op woensdag 20 januari om 8:15 uur de melding dat er een monteur is langs geweest maar dat hij zijn werkzaamheden niet heeft kunnen afronden. We hebben geen monteur gezien dus KPN maar weer gebeld en nu blijkt dat de monteur van afstand heeft kunnen zien dat er geen signaal was dus dat het ook geen zin had om langs te gaan. Opnieuw is plechtig beloofd dat de ingangsdatum nu echt op donderdag 21 januari staat en er ook een noodpakket zal worden opgestuurd dat we zelf ergens kunnen afhalen op de 21e.

 

Wij hebben er geen vertrouwen meer in dat het überhaupt nog goed komt en hebben het gevoel dat we aan het lijntje gehouden worden. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

13 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Welkom bij ons op het forum @Alblas. De oplevering van jouw verbinding is een paar keer uitgesteld begrijp ik, ik kan me voorstellen dat je dan niet meer weet waar je aan toe bent. Dat je geen monteur ziet en een melding krijgt dat hij wel langs is geweest helpt daarbij natuurlijk niet. Zou je je forumprofiel volledig in kunnen vullen en een seintje geven als je dat gedaan hebt? Dan kunnen we met je meekijken wat er precies aan de hand is en of we meer duidelijkheid kunnen verschaffen


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 20, 2021

Ik heb het profiel zo goed als mogelijk aangevuld


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 20, 2021

Hi Alblas, dankjewel voor je gegevens. Het goede nieuws is dat we nu de bevestiging hebben gekregen dat er wel een signaal op de lijn is. Ik zie ook dat er voor morgen een monteur is ingepland tussen 13 en 15 uur om dit verder af te handelen. Ik wil je vriendelijk vragen om de afspraak morgen even af te wachten. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 21, 2021

Dag Alex,
Op dit moment is er nog geen internet. Ik wacht vanmiddag nog af en als dat niet werkt dan ga ik serieus stappen ondernemen.  Deze week hebben 3 van onze kinderen toetsweek voor hun opleiding en moeten zij nu iedere dag elders hun toetsen maken.

Ik dacht het goed geregeld te hebben door ons oude abonnement bij Solcon door te laten lopen tot 22 januari en KPN heeft bevestigd dat 15 januari de ingangsdatum zou zijn. Vervolgens heeft KPN ook op 15 januari de lijnrechten opgevraagd dus is het echt onacceptabel dat er op 21 januari nog steeds geen aansluiting is. Als er sprak is van een technische storing dan is daar begrip voor maar dan kan KPN op ze'n minst voor een noodoplossing zorgen.


 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 21, 2021

Complimenten aan de monteur van heden middag. Niet weggegaan voordat ALLES werkte.
 


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 21, 2021

Hi Alblas, aan een noodoplossing zat ik ook te denken maar ik wilde toch de monteur van vandaag afwachten. Dat heeft zich uitbetaald zo te lezen. Fijn dat de monteur nu alles werkend heeft gekregen. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 25, 2021

Nu wordt het toch nog gekker.
Sinds vanmiddag geen signaal meer. KPN medewerker geeft doodleuk aan dat er simpelweg nog geen abonnement is ingegaan en dat we moeten wachten op vrijdag de 29e want dat komt er  weer een monteur.
Als we nu weer een week zonder internet zitten en we de thuisstuderende kinderen elders moeten laten studeren dan is ons vertrouwen in KPN tot een 0-punt gedaald en zal ik ook alle zakelijke contracten opzeggen.
 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 26, 2021

Vandaag eindelijk noodpakket ontvangen. Dat is behelpen met een groot gezin maar in ieder geval iets. Zojuist weer contact met KPN gehad maar nu blijkt het ook niet zeker of de monteur vrijdag wel komt en krijg ik zojuist ook nog een bevestiging voor bezoek van een monteur op maandag 1 februari.
Ik snap er helemaal niets meer van en de medewerkers van KPN ook niet meer. 
Echt waardeloos om zo aan het lijntje gehouden te worden.

 


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 27, 2021

Ow, wat naar om te lezen dit. Ik kan het helaas ook niet versnellen. Laat het me wel weten mocht je meer data nodig hebben op het noodpakket, standaard staat daar 50 Gb op. Dan heb ik het simkaartnummer nodig, aan de binnenkant van die router kun je de simkaart vinden.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 27, 2021

Dag Alex,
Heb jij wel een idee wat er misgaat dan?

 


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 27, 2021

Niet helemaal. Het lastige is dat wij als provider niet alles mogen inzien wat de mensen van netwerkbeheer doen, de mensen die het netwerk voor alle providers beheren. Ik zie wel een afmelding dat er ook een probleem was met een switch was? Dat niets werkte als de switch aangesloten was. De monteur op de 29ste zie ik in ieder geval wel. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 27, 2021

Het heeft niets met de switch te maken. Die is er tussenuit en bleek ook niet het probleem. De aansluiting is blijkbaar niet of niet juist verwerkt want een KPN medewerker kon er niets van vinden. De ingangsdatum is blijkbaar weer automatisch opgeschoven.


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 27, 2021

Ik kon me ook niet voorstellen dat daarvoor een nieuwe monteur is ingepland. Dan moet ik je toch vragen om de monteur overmorgen af te wachten. Helaas kan ik vanaf hier niets doen, anders had ik dat uiteraard gedaan.