Skip to main content

Waarom informeert KPN haar nieuw te verwelkomen klanten zo slecht?

Er wordt gezegd dat de aansluiting gratis is. Vervolgens komen er allerlei kosten bij die door de installateur worden doorberekend. Ongelofelijk klantonvriendelijk. Er ontstaat hierdoor onnodig discussie met een installateur. Doordat de verkoper en en klantenservice niet goed doorvragen wat de situatie is en aangeven wat bijkomende kosten zijn. En als je dan hierover belt weten ze niets en moeten ze het navragen. Heel irritant. Hoe haal je het slechtste bij een klant naar boven. Nou zo dus. Nog geen aansluiting en zit te wachten op antwoord die in mijn ogen snel gegeven moet kunnen worden. Echt jullie zijn nog slechter georganiseerd dan onze ministeries, en dat zegt veel. 

 

De gratis monteur sluit alleen je apparaten aan. Modem en dan nog 1 tv ontvanger en 1 laptop/tablet en de vaste telefoon . Voor meer apparaten en als er nog kabels getrokken moeten worden e.d. dan wordt daar extra voor berekend.

www.kpn.com/monteur .


Zo is dat niet gecommuniceerd vooraf. 


Wat had u allemaal aangesloten willen hebben?


Zo is dat niet gecommuniceerd vooraf. 

Als het goed is staat dit vermeld in de opdrachtbevestiging.


Wat heeft deze vraag te maken met ‘KPN compleet voordeel’ ? 

 


Hallo @devermeulentjes, welkom! Jammer om te lezen dat het zo onduidelijk voor je is 😞. Het klopt wat hierboven wordt gezegd: op onze website en op de bevestiging moeten deze kosten wel vermeld zijn. Mijn collega had dit telefonisch natuurlijk ook kunnen vermelden. Ik kan me echter voorstellen dat, als er niet om gevraagd is, het niet als zodanig wordt benoemd. In de basis is de aansluiting namelijk gratis, maar bij uitzonderingen kunnen er kosten in rekening gebracht worden.


@devermeulentjes , Een decenia geleden bood KPN de totaalpaketten aan met als extra een gratis installatiemonteur. Dit hield in dat in normale behuizingen ook wel kabels werden getrokken zonder extra kosten. Maar ik heb die aanbieding al minstens een deceniumlang niet meer gezien. Momenteel zijn de extraatjes als je een jaarcontract afsluit meer in de vorm van hardware. 

Je schrijft wel: “Zo is er niet gecommuniceert vooraf”, maar verteld niet wat je dan wel is beloofd. Nu lijkt het er toch echt op dat jij aannames hebt gedaan, mogelijk op grond van die oude situatie.

Bij KPN moet je heel veel geluk hebben welke monteur er langskomt. Sommige doen wat meer en houden de naam van KPN hiermee erg hoog. Maar anderen doen dit niet en er valt KPN dan door niemand wat te verwijten als je dit niet op de evaluatie invult.