Skip to main content

Over een paar maanden verhuizen wij naar onze nieuwbouwwoning. Op dit moment hebben we al een contract bij KPN, die we graag mee willen nemen naar onze nieuwe woning. 

Onze aannemer heeft een aanvraag gedaan voor een nieuwe aansluiting, zodat deze met alle andere aansluitingen tijdens de bouwperiode gerealiseerd kan worden. Hij krijgt reactie terug dat er pas een aansluiting gerealiseerd wordt als er een telecommunicatiedienst is besteld door de bewoners.

Hoe werkt dit als wij ons huidige contract mee willen nemen? Moeten wij dit op een andere manier aanvragen dat de verhuisdatum? De exacte verhuisdatum is nog niet bekend, maar ik zou wel graag de aansluiting willen hebben voordat het huis opgeleverd wordt. 

Hier kunt u de nodige informatie vinden omtrent verhuizen

https://www.kpn.com/service/administratie/verhuizen.htm


Hoi @Aansluiting nieuwbouwwoning . Ik snap het dilemma.

Het moet hier haast wel over glasvezel gaan. Is dit een nieuwe wijk? Of gaat het om een individuele woning? Alle info is welkom.

Ik mention @Ward_ hier ook even want hij weet heel veel van dit soort processen. 

 


Dit kan juist niet over glasvezel gaan lijkt me. Daar wordt altijd aangelegd, ongeacht wel of geen abonnement. 

 

De melding die de vraagsteller kreeg (of diens aannemer) hoort bij een koperaansluiting. MAAR dat is iets wat vorig jaar nog gedaan werd. Per november 2020 is dat gestopt en wordt er geheel geen aansluiting gemaakt behalve op offerte. Dus ook niet meer gratis indien abonnement wordt aangevraagd.

@Aansluiting nieuwbouwwoning Je mag het adres wel even in een DMsturen zodat ik sneller helderheid kan geven 

 


Mijn aanname was inderdaad gebaseerd op het feit dat we met koper al een tijdje niks meer doen.  Fijn dat je even mee wilt kijken, @Ward_ en ik ben benieuwd. 


Mijn aanname was inderdaad gebaseerd op het feit dat we met koper al een tijdje niks meer doen.  Fijn dat je even mee wilt kijken, @Ward_ en ik ben benieuwd. 

@Erwin_ Ik stuur je via DM even het verhaal dat ik net ook heb gestuurd aan de vraagsteller. Hopelijk kan je dit delen met je collega's want volgens mij is het niet erg goed gecommuniceerd naar de mensen van KPN CM.