Skip to main content

Wij hebben februari 2021 onze verhuizing doorgegeven met aanvraag voor glasvezel.
In december kregen we uiteindelijk te horen dat we 12 januari aangesloten zouden worden door de onderaannemer. Vorige week toen wij belden om nog even een bevestiging te krijgen, kregen we te horen dat het een streefdatum was. Vandaag gebeld en kregen we te horen dat het zeker niet voor eind februari is. We betalen wel iedere maand onze kosten.

We vinden dit schandalig! Hoe is dit mogelijk? Zowel privé als zakelijk hebben wij hier last van. We hebben ter compensatie een direct online pakket gekregen. Maar daar kan je net aan met z’n tweeën op, als je bij elkaar in de buurt zit. Anders lukt het ook niet.

Wat valt hier aan te doen? Behalve overstappen naar bijvoorbeeld Ziggo (wat heel snel kan). 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Lijkt me logisch om eerst gewoon aan te sluiten via de telefoonlijn. Of kan dat niet?

Die datum van eind februari kan misschien nog wel een paar keer opschuiven. Kan zomaar juni worden...


Lijkt me logisch om eerst gewoon aan te sluiten via de telefoonlijn. Of kan dat niet?

Die datum van eind februari kan misschien nog wel een paar keer opschuiven. Kan zomaar juni worden...

 

Lijkt mij logisch om eerst te vragen of er wel koper is. In nieuwbouw helemaal niet vanzelfsprekend. 

Juni? Gebaseerd op?

 

 

@StephanSandra Wat is de stand van zaken mbt die glasvezel? Is het wel al in huis gebracht?

 


@DennisA78 De kabel ligt van de meerkast door de voortuin onder de weg door tot aan de stoep onder een stoeptegel. Dit is gedaan met en door Nuts voorziening. Zij hebben het meteen mee genomen. Dit is in de zomer geweest. Het gaat er om dat de kabel van onder de stoeptegel naar een “kastje wordt gelegd” En dan binnen wordt aangesloten. 

 


Dit zal KPNnetwerk moeten afmaken. Eerder kan KPN de provider niet over glasvezel de diensten leveren. 

Zou mooi wezen als KPN daar even bij helpt, want de abbonnents die nu betaald zullen ze je terug moeten betalen, want geen diensten, schuld KPNnetwerk.

Als een moderator toe is aan dit topic, kan hij of zij wellicht kijken of er wat aan te doen is.

Heb je je profiel al zoveel mogelijk invult met relevante info?

 

En er is geen koperkabel waar we tijdelijk over kunnen leveren?

 


Hi @StephanSandra, welkom op het forum. 

Wat naar het zolang duurt met de aanleg hiervan. Ik ben bang dat Dennis gelijk heeft, wij als provider hebben hier helaas geen invloed op. 

Mag ik nog wel vragen wat er precies aan de hand is met je noodpakket? Ik lees namelijk dat het niet goed werkt(als jullie met zijn 2e werken)? Is het bereik daar slecht van de 4G verbinding? Hoe moet ik dit zien?