Skip to main content

Hoi,

Eind mei heb ik een internetabonnement voor mijn nieuwbouwwoning afgesloten bij KPN, die komende donderdag 23 juni in zou gaan. Helaas zag ik in de online omgeving van KPN dat deze aansluitdatum vertraagd was naar 21 juli, waar verder geen communicatie richting mij over was geweest. Na gebeld te hebben met de klantenservice is de aansluitdatum nu 15 juli geworden.

Ik zit nu echter nog steeds met drie weken zonder internet. Ik vind dat nogal jammer, vooral ook gezien er geen pro-actieve communicatie van KPN richting mij is geweest over de vertraging van mijn aansluiting; ik heb er zelf achter moeten komen en zelf achteraan moeten bellen.

Ik vraag me af wat ik nu het beste kan doen om deze drie weken zonder internet te overbruggen? Kan KPN hierin iets voor mij betekenen?

Hallo @TimvdWiel je zou je mobiel als internethotspot kunnen gebruiken voor internet thuis.

Als je een bestaande klant bent van KPN vanuit je vorige woning en je hebt ook een mobiel abo bij KPN kun je vragen om gratis internettegoed op je mobiel om die tijd te overbruggen.

Succes 


Welkom op het forum @TimvdWiel! Naar om te horen dat er vertraging is. Ik heb met de gegevens in je profiel gekeken. In dit geval ga ik je een Direct Online Pakket toesturen. Daarin zit een 4G router met een simkaart. Op die simkaart staat een databundel van 100GB. Je krijgt bevestiging per SMS waar je het pakket op kan halen. Dat zal een ophaalpunt in de buurt zijn. 

Mocht die bundel op enig moment op zijn bel dan naar 0800-0402. Dan zetten we binnen een werkdag een nieuwe bundel op de dongel. Probeer dus wel waar mogelijk data te besparen. Door bijvoorbeeld apps als YouTube of Netflix niet op hoge kwaliteit af te spelen. 

Zodra je abonnement geleverd is vragen we het Direct Online Pakket weer van je terug. 

Mocht je op enig moment ook mobiel van KPN hebben kunnen we zoals @JanD  aangaf daar bij storingen ook extra data op zetten. 

Laat je hier weten of je het pakket goed ontvangen hebt. En als je nog verdere vragen hebt kan dat natuurlijk ook hier. 🙂

 


Hoi @Bram_ ,

Heel hartelijk dank voor je reactie en voor de oplossing die je ons kan bieden. Zijn we erg blij mee. Het pakket is afgeleverd bij een pakketpunt dat dicht is in het weekend, dus ik zal nog even laten weten of het goed ontvangen is en werkt 😁


Hoi @Bram_ , het pakket heeft lang naar behoren gewerkt, dank daarvoor. Ik heb nu echter gebeld voor een nieuwe bundel omdat de 100 GB bijna op waren. Volgens de bot die ik heb gesproken zou er binnen een uur een nieuwe bundel op de dongel gezet worden en daarvoor een SMSje ter bevestiging krijgen. Dat is echter beide niet gebeurd, en het beetje resterende data die nog over was werkt nu ook niet meer, waardoor ik nu alsnog zonder internet zit... Kan je mij hier misschien mee helpen?


Ik ben er mee bezig geweest en heb een aanvraag voor je gedaan voor een extra bundel. Wil je laten weten als je die hebt ontvangen?


@Bart_Z , super bedankt! Deze bundel werkt nu inderdaad. Mocht deze weer opraken, kan ik dan nu wel bellen met 0800-0402, of kan ik beter hier een berichtje achterlaten?

toevoeging: En dan meteen nog een vraagje, gezien ik er buiten het forum niet uitkom met contacteren van KPN; ik hoor geluiden van buren dat de aansluiting van ons nieuwbouwgebouw vertraagd is tot tenminste 28 juli. Mijn aansluitdatum staat nog steeds op vandaag, maar ik heb nog geen apparatuur ontvangen en kan ook nog steeds geen monteursafspraak maken. Kan jij zien wat het geval is voor mijn/onze aansluiting?


Volgens mij kan dat ook pas zodra je verbinding aangevraagd kan worden. Ga je glasvezel krijgen? Dan kan je ook nog de status check doen op https://www.kpnnetwerk.nl/mijn-status/.  Naja ben benieuw naar de reactie van @Bart_Z 


Ja, daar staat helaas al een tijdje dat er glasvezel aanwezig is. Maar volgens mij is er iets misgegaan bij KPN, want KPN zelf en KPN Netwerk wijzen de hele tijd naar elkaar als het gaat om mijn abonnement en niemand weet hoe het zit ☹️ 


@TimvdWiel als de 100GB bundel op is kan je inderdaad gewoon naar 0800-0402 bellen. Daarbij is het zo dat gebruikelijk het opwaarderen binnen 3 uur gebeurt. Soms kan het door drukte voorkomen dat het iets langer duurt. In dat geval kan het maximaal 24 uur duren. Omdat dit de uitzondering op de regel moet zijn geven we gebruikelijk gewoon binnen 3 uur door. 

Wat betreft de verbinding, ik zie dat die op gister is gezet toen bleek dat de glasvezelverbinding nog niet klaar was. Het proces hoort verder automatisch te gaan. Zodra de verbinding klaar is krijg je een mail van ons om een monteur in te plannen.

Ik heb in dit geval een ticket aangemaakt. Daarbij heb ik ook de vraag gedaan je te informeren over wanneer we verwachten de verbinding op te kunnen leveren. 


@Bram_ @Bart_Z Sorry dat ik weer hier kom aankloppen, maar via de klantenservice lukt het niet. De bundel was weer op, dus ik heb gisteren weer gebeld, en nu gebeurt precies hetzelfde als de vorige keer; opwaarderen via meneer robot lukt niet, ik spreek daarna een medewerker, en krijg vervolgens een SMSje dat ik een ander CAS nummer heb gekregen dan bij KPN bekend is. Die stuur ik door via email en vervolgens moet ik maar wachten tot er iemand handmatig mijn DOP opwaardeert.

Hierdoor zit ik nu steeds als de bundel op is (en dat gebeurt redelijk snel bij thuiswerken) echt best wel een lange tijd (24h+) zonder internet, en dat is echt onhandig en vervelend. Waarom werkt het bellen naar 0800-0402 voor mij niet, en waarom is er bij KPN nog steeds een ander CAS/simkaartnummer bekend dan die ik heb? Kunnen jullie mij hiermee helpen? 


@TimvdWiel geen excuses nodig. Ik snap goed dat dit super vervelend is.

De reden dat 0800-0402 niet goed werkt is omdat het systeem ontworpen is je vraag te herkennen. Op basis daarvan wordt je automatisch op de juiste manier geholpen. Dat is in ieder geval de bedoeling. 

In dit geval gaat dat niet goed. Ik heb een mail naar de afdeling gestuurd met de vraag wat we hieraan kunnen doen. Ook heb ik voor de zekerheid een aanvraag voor een nieuwe bundel gedaan. Zodra ik antwoord heb laat ik het weten.

Mocht je verwachten in die tussentijd zonder data te zitten, laat het dan hier weten. Dan doe ik een aanvraag die de volgende werkdag wordt toegekend. Je kan om die reden wel het best een dag eerder vragen dan de data op is.

Zodra de DOP afdeling het automatische proces heeft aangepast kan je weer gewoon zelf aanvragen. 


@Bram_ ervanuitgaande dat de DOP afdeling nog niets heeft kunnen aanpassen - ik heb verder nog niets van ze gehoord - zou je voor mij een aanvraag willen doen? De bundel is inmiddels weer bijna op.. 😅

Heb overigens inmiddels wel te horen gekregen dat de aansluiting op 22 augustus wordt voltooid. Dus hopelijk is dit de (een na) laatste keer dat er een ophoging nodig is.


Hi @TimvdWiel! Ik zie dat dit bericht vlak voor mijn weekend is geplaatst. Daardoor heb ik de aanvraag niet direct kunnen doen. Ik heb de aanvraag nu wel gedaan. Hopelijk was deze nog op tijd.


Hoi @Bram_ , dank! Had het bericht iets voor dat de bundel op is geplaatst, dus is zeker nog op tijd :)