Skip to main content

Ik heb nu mijn modem aangesloten in de meterkast via ISRA, zie foto.

 

Dit werkt gelukkig, maar ik zou de modem graag in de woonkamer willen hebben. Nu heb ik twee aansluitingen gevonden in de woonkamer. Volgens mij is één de telefoon kabel, en de andere een utp kabel. Zie foto's. Wat is precies het verschil en waar kan ik het beste mijn dsl aansluiting maken voor de modem?

 

Gr.

Martijn

 

Hallo @MartijnMiddelkamp officieel mag je zelf niet aan het IS/RA-punt komen van KPN, maar dat door een gecertificeerde monteur van of namens KPN laten doen.

Als je op eigen verantwoording toch wilt gaan knutselen moet je de blauwe en rode draad van de onderste foto gebruiken om e.e.a. aan te sluiten.

 

 


Foto 1 ziet er uit als een officieel isra punt. Als dat werkt, dan zullen de kabels op de andere foto's niet werken.

Foto 2 ziet er uit als een officiële KPN kabel. Maar misschien is dat een oude kabel die de vorige bewoners niet meer konden vinden. Toen heeft KPN misschien een nieuwe aansluiting in de meterkast gemaakt? Ik weet het niet. Maar zoals ik al zei: als foto 1 werkt, dan zal de kabel op foto 2 niet werken.

Foto 3 ziet er uit als een interne kabel. De andere kant van de kabel zal elders in huis uit de muur of vloer komen. Misschien in de meterkast? 


@MartijnMiddelkamp : Ik deel @Nick83 mening. Als die kabels in het laatste plaatje ook signaal zouden hebben, zouden die afgetakt moeten zijn van het hoofdpunt. Daar lijkt het op de foto's niet op. Zeker weten doe ik niks maar je kunt natuurlijk altijd experimenteren en kijken of je er signaal op krijgt. 

Wie weet  vertakt het signaal zich toch onder die plank in jouw meterkast.