Skip to main content

Dag, sinds 1 april ben ik na meer dan 20 jaar ziggo overgestapt naar KPN. Wat een verademing is dit. Geen storingen en onderbrekingen meer. Heerlijk.

Ik heb 3 telefoon en 1 tv/internet abonnement afgesloten. Hierbij is afgesproken met de medewerker aan de telefoon dat ik de aansluitkosten niet hoefde te betalen, omdat ik alles in 1 af nam. Op de eerste factuur zou dit wel in rekening worden gebracht maar op de 2e of 3e factuur zou dit verrekend worden.

Ondertussen heb ik de 3e factuur ontvangen maar de aansluitkosten zijn nog niet verrekend.

Wanneer kan ik de verrekening verwachten?

 

Bij afsluiten van een overeenkomst is het niet mogelijk om direct een bedrag te crediteren, dit moet de medewerker waarmee je het hebt afgesproken naderhand nog doorvoeren. Normaalgesproken maakt een medewerker daarvan een interactie aan en een reminder voor zichzelf om de creditering als nog toe te kennen.

Wellicht is de betreffende medewerker dit vergeten te doen en is deze hierom niet alsnog toegevoegd.

Een creditering (bijv. het terug crediteren van aansluitkosten) gebeurt gewoonlijk “als dit wordt toegezegd” pas na 14 dagen nadat het abonnement is ingegaan, dit omdat gedurende die 14 dagen de klant nog kan opzeggen.

Wat je kunt doen is bellen met 0800-0402 en de situatie uitleggen, ze zijn bereikbaar van 08:00 's ochtends tot 20:00 's avonds. Of je kunt even afwachten tot een moderator (KPN Medewerk(st)er) hier reageert. Het is in dat geval sowieso wel dat je even je Forum Profiel moet invullen zodat ze direct met je kunnen meekijken - in de hoop dat ze als iets terug kunnen vinden.


@PinkFloyd Welkom op het forum. 

Ik zie dat @GerritS76 hier al een volledige uitleg geeft. 

 

Bij afsluiten van een overeenkomst is het niet mogelijk om direct een bedrag te crediteren, dit moet de medewerker waarmee je het hebt afgesproken naderhand nog doorvoeren. Normaalgesproken maakt een medewerker daarvan een interactie aan en een reminder voor zichzelf om de creditering als nog toe te kennen.

Wellicht is de betreffende medewerker dit vergeten te doen en is deze hierom niet alsnog toegevoegd.

Een creditering (bijv. het terug crediteren van aansluitkosten) gebeurt gewoonlijk “als dit wordt toegezegd” pas na 14 dagen nadat het abonnement is ingegaan, dit omdat gedurende die 14 dagen de klant nog kan opzeggen.

Wat je kunt doen is bellen met 0800-0402 en de situatie uitleggen, ze zijn bereikbaar van 08:00 's ochtends tot 20:00 's avonds. Of je kunt even afwachten tot een moderator (KPN Medewerk(st)er) hier reageert. Het is in dat geval sowieso wel dat je even je Forum Profiel moet invullen zodat ze direct met je kunnen meekijken - in de hoop dat ze als iets terug kunnen vinden.

Ik zag ook dat je je profiel al had ingevuld en dat deze afspraak er inderdaad was. 

Het enige dat ik dus nog hoefde te doen was een creditering uitvoeren. De verrekening hiervan zal plaatsvinden op de eerstvolgende factuur waarop dit mogelijk is. 


Dag Rutger en GerritS76,

dank voor jullie reactie en zal in de gaten houden of de creditering is gemaakt.

 

 


Dag,

inmiddels heb ik de aansluitkosten voor het internet/TV abonnement ontvangen op de factuur van juli. Echter op de telefoonabonnementen is dit nog niet gecrediteerd. Ik wacht de maand augustus dan nog maar even af. Misschien zit het dan hierbij. Anders laat ik nog wel weer wat van mij horen.

@Rutger_ : Zou jij dit nog even voor mij willen checken of dit ook in gang is gezet?

 


@PinkFloyd Ook de vergoeding voor de aansluitkosten voor de mobiele abonnementen staan er in. 

Deze worden meegenomen op de volgende factuur waarop dit mogelijk is. :)