Skip to main content

Beste KPN kenners,

Over 3 weken stap ik over van Ziggo naar KPN (Hussel Internet 200 Mbit/s). Ik ben alvast eens even op zoek gegaan naar mijn ISRA punt, welke nog nooit gebruikt is in de 8 jaar dat ik hier woon, en kwam het exemplaar in de bijlage tegen.

Deze lijkt niet op de punten die ik veel zie op foto’s, en de “aansluithulp” helpt niet echt - het lijkt erop dat ook KPN zelf niet echt weet wat hier hangt. De vraag is simpel: is deze geschikt, of moet ik even bellen voor een nieuw exemplaar voordat het installatiepakket op de deurmat ligt?

Dank,

Jeroen

P.S. Die waterleiding zit inderdaad ook niet heel handig daar, nee.. 😆

 

 

Ja dat is het goed aansluitpunt. Maar waarom heeft u hem gesloopt? 


Ah, dat is mooi!

En no worries, ik heb niets gesloopt - toen ik het kapje eraf haalde (de twee connectoren zijn nu onbereikbaar voor een kabel omdat de waterleiding er precies onder zit, dus ik wilde even kijken of ik wellicht iets “om kon draaien”) kon ik het vierkante plastic stukje met de connectoren er zo los uit halen om er even een goede foto van te maken.

Alles zit inmiddels weer netjes terug geklikt - ik moet alleen eens even gaan bedenken hoe ik hier een kabel in ga krijgen...


Hallo @Jeroen A dat is wel een IS/RA-punt, er is overheen geverfd, maar je kunt het KPN-logo nog wel zien.

Als je het weer origineel maakt zoals op de 1e foto, dus netjes afgemonteerd, kun je er dan wel een RJ11-stekker insteken links en rechts, dat is een telefoonstekker, dus géén LAN-stekker?

Als dat kan, zou het bruikbaar moeten zijn, als je de stekkertjes er niet in krijgt i.v.m. de waterleiding die in de weg zit, moet er inderdaad een installatie-monteur bij komen.

Succes

 


Hi @JanD! Ik zag inderdaad ook het (oude) KPN logo al, maar kwam dit model nergens op de site meer tegen. Fijn dat hij geschikt is! 

Ik ga zo even een kabeltje met RJ11 stekker opzoeken als ik die nog ergens heb, en kijken of ik die er tussen kan “frotten” - hopelijk lukt dat. Heb ik beide aansluitingen nodig (ik las iets over pairbonding) of maar eentje?

Dank voor je reactie!


Dat kastje is normaal gesproken verzegeld en kan niet open gemaakt worden zonder iets stuk te maken.


Hallo @Jeroen A in principe heb je maar 1 aansluiting nodig, de aansluitingen zijn meestal grijs en blauw, je moet dan voor de grijze kiezen. Zijn ze allebei grijs dan 1 voor 1 proberen welke signaal geeft.

Je hebt vast wel ergens een DECT telefoon daar zit zo’n telefoonsnoer aan om te proberen.

Pairbonding is alleen aan de orde als dat op jouw adres aangeboden wordt en kun je als extra bestellen.