Skip to main content
Antwoord

Aansluitpunt glasvezel laten verplaatsen

• March 8, 2024
  • 6 reacties
  • 103 keer bekeken

Als de glasvezelaansluiting wordt verplaatst gebeurd dit altijd  binnen in de woning of kan dit ook aan de buitenkant van het huis door een nieuwe opening  zodat er binnen geen extra stuk glasvezelkabel hoeft worden weggewerkt

Beste antwoord door Jeroen van KPN

De situatie is zo lastig in te schatten @PVEVDBROE. Je kunt het beste denk ik de verplaatsing aanvragen en dan komen ze schouwen. Of heb ik dat helemaal mis @Ik_Combineer

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • March 8, 2024

Dat verschilt geheel per situatie dus daar is niks op te zeggen. Heb je de verplaatsing aangevraagd via mijnaansluitingen.nl? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 8, 2024

Nee nog niet  was op zoek  naar informatie  hierover daarom hier mijn vraag

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 8, 2024

Normaliter wordt er niet meer glasvezelkabel naar binnengebracht dan nodig is voor aansluiting op de glaskast. De overtollige kabel wordt afgeknipt is mijn persoonlijke ervaring @PVEVDBROE 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 8, 2024

@ Nomen Nominandum het gaat hier over een bestaande aansluiting die na een verbouwing   niet meer op de juiste plaats zit   hij moet worden verlegd en weet dat de overtollige kabel wordt afgeknipt  mijn vraag was of ook langs de buitenkant  kon omdat de gegevens  die ik kon vinden alleen over binnenshuis  gaan 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • March 8, 2024

Normaliter wordt er niet meer glasvezelkabel naar binnengebracht dan nodig is voor aansluiting op de glaskast. De overtollige kabel wordt afgeknipt is mijn persoonlijke ervaring @PVEVDBROE 

Voordat het glasvezel naar binnen wordt gebracht gaat hij buiten nog paar keer in een lus zodat er extra lengte in de kabel is. Dit wordt niet in de meterkast gedaan omdat het daar kwetsbaar is. Af en toe zie ik het ook in een kruipruimte voorbij komen.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

De situatie is zo lastig in te schatten @PVEVDBROE. Je kunt het beste denk ik de verplaatsing aanvragen en dan komen ze schouwen. Of heb ik dat helemaal mis @Ik_Combineer