Skip to main content

Hallo allemaal, 

 

Onlangs ben ik verhuisd naar een nieuwe woning en daar heb ik nu nog Ziggo, maar de wijk waar ik ben komen wonen heeft sinds kort ook KPN glasvezel liggen.

In mijn meterkast loopt ook een witte (glasvezel)kabel naar boven vanuit de kruipkelder, ze hebben die kabel dus al naar binnen gehaald.

Ik zie hem ook in de kruipkelder naar de straat toe lopen, dus verwacht wel dat het inderdaad de glasvezelkabel is.

 

Ik heb vandaag de stap genomen om over te stappen van Ziggo naar KPN Glasvezel, begin maart zeg maar de aansluiting, maar ik vroeg me wel wat af. 

Ik heb wel gebeld vanmiddag ook met de KPN Klantenservice, maar de dame kon mij niet helemaal uitsluitsel geven.

Mijn vraag: moet er ook niet een monteur/glasvezel voorbereider langskomen om het glasvezel aansluitpunt ook te realiseren in de meterkast ? 

De FTU en NT zeg maar ? 

Of zit dit allemaal tegenwoordig in het installatiepakket wat je krijgt opgestuurd, zodat je die kastjes allemaal zelf monteert ?

Er hangt nu eigenlijk alleen nog maar een draad met een los eind, dus voordat ik in allerlei installatie problemen terecht kom en toch een monteur moet laten komen, had ik toch zoiets van: “Vraag het maar even voor de zekerheid op het Forum van KPN”. 

 

Is er iemand die mij op weg kan helpen ? 

Dank voor de moeite alvast !

Hoe is je ervaring met Ziggo?


Wat is dat voor draad? Is het wel een glasvezel? Als het goed is loopt er een oranje “kabel” naar een afgewerkte FTU. 
Een foto zou helpen.


Hoe is je ervaring met Ziggo?

Waarom deze vraag? Heeft niets te maken met het probleem van Matt S.

 


Zo te lezen is de oplevering nog ver weg. De aannemer moet de ftu nog plaatsen en dan moet kpnnetwerk de boel nog gereed melden. Daar gaat nog wel wat tijd overheen.


Hoe is je ervaring met Ziggo?

Waarom deze vraag? Heeft niets te maken met het probleem van Matt S.

 

Uhhm nou, omdat hij vertelt dat hij dat werkend heeft en ik benieuwd ben naar zijn ervaring. Hij heeft de beslissing genomen om over te stappen naar KPN glasvezel en ik ben benieuwd of de kwaliteit van Ziggo daarmee te maken heeft. Het is misschien niet helemaal on-topic, maar ik mag hem daar toch gewoon naar vragen? Als hij er geen antwoord op wil geven dan is dat ook prima.


Hoe is je ervaring met Ziggo?

Waarom deze vraag? Heeft niets te maken met het probleem van Matt S.

 

Uhhm nou, omdat hij vertelt dat hij dat werkend heeft en ik benieuwd ben naar zijn ervaring. Hij heeft de beslissing genomen om over te stappen naar KPN glasvezel en ik ben benieuwd of de kwaliteit van Ziggo daarmee te maken heeft. Het is misschien niet helemaal on-topic, maar ik mag hem daar toch gewoon naar vragen? Als hij er geen antwoord op wil geven dan is dat ook prima.

 

Ziggo werkt op zich prima, maar ik krijg van de week een mailtje van Ziggo en die wilde mij als trouwe klant nog een soort van belonen met een aanbieding van 6 maanden voor maar 5 EURO extra per maand en daarna nog eens 6 maanden 10 EURO extra laten betalen voor 1Gb aansluiting ipv de 350Mb die ik nu heb icm een nieuw jaarcontract.

Dus uiteindelijk 80 EURO voor een 1Gb aansluiting bij Ziggo terwijl dat bij KPN nu dus 65 EURO is en dan krijg je ook nog eens een half jaar dat voor de helft van de prijs bij KPN.

Tja...


Witte kabel

 


 


en de upload bij ziggo is maar 50 vanaf mei 75 voor giga


Die witte kabel loopt zo mijn kruipkelder in en loopt dan richting de kruipkelder wand naar de buitenmuur zeg maar en hoog op de muur loopt hij zo door naar de straat. 

Ik had al zo'n vermoeden dat er nog wel wat gedaan moest gaan worden bij de aansluiting, dus ik zal KPN moeten bellen weer hiervoor.

Net KPN klantenservice aan de bel gehad en het nummer van KPN Netwerk gehad om met ze te bellen hierover, gelijk maar morgenochtend doen.


Witte kabel

 

Ik weet niet wat dit is, maar ik heb dit zo nog nooit gezien. Weet ik zeker dat dit glasvezel is?


 

Ik weet niet wat dit is, maar ik heb dit zo nog nooit gezien. Weet ik zeker dat dit glasvezel is?

 

Nee ik weet het niet zeker en ik begin er nu wel echt aan te twijfelen.

Ik ga denk ik eerst even met KPN Netwerk in conclaaf ga, want anders gaat dit niet goed komen.

Ben al bezig op de website voor een afspraak.


Hi @Matt S en welkom op het forum! Is het inmiddels gelukt om duidelijkheid te krijgen via KPN Netwerk? 🙂


Hi @Matt S en welkom op het forum! Is het inmiddels gelukt om duidelijkheid te krijgen via KPN Netwerk? 🙂

Nee, die konden mij nog niet helpen, want hun systemen lagen eruit..ook kon ik niet iets via de website van KPN Netwerk regelen voor een nieuwe afspraak, want die gaat alleen maar er vanuit dat je al de bewoner was toen het werd aangelegd en er een werkvoorbereider in de buurt was. Maar ja dat was ik niet, want ik woon er net en de vorige bewoners hebben er niks mee gedaan..dit gaat wel even duren heb ik zo'n vermoeden helaas..geen Glasvezel begin Maart denk ik zo..ik moet ze komende maandag bellen, dus wordt vervolgd 


Jammer dat het niet gelukt is, maar hopelijk maandag verder! Ik ben benieuwd hoe het contact dan gaat. Voor nu alvast een fijn weekend gewenst! 


Jammer dat het niet gelukt is, maar hopelijk maandag verder! Ik ben benieuwd hoe het contact dan gaat. Voor nu alvast een fijn weekend gewenst! 

Nou...wat een drama is dat contact met KPN Netwerk, van het kastje naar de muur gestuurd, niemand kan me helpen, bijna een uur aan de telefoon gehangen en in de wacht gestaan en bijna elke afdeling gehad daar..wat een drama..waarom moet het zo moeilijk zijn? Nu dus nog steeds geen hulp en geen aansluiting, moest over een week maar weer eens terugbellen, ja ehhh daaaagg..


Ik heb inmiddels maar mijn KPN Glasvezel abbo geannuleerd, terwijl ik het wel graag wil.

Het is spijtig, had het graag gewild.

Op dit moment heb ik er geen vertrouwen in dat KPN Netwerk mij kan assisteren om het glasvezel aansluitpunt in mijn woning te realiseren, ondanks dat het wel in de straat ligt.

De website van KPN Netwerk gaat op dit moment alleen maar uit van de bewoners op het adres toen het aangelegd werd en is niet ingesteld op mensen die net verhuisd zijn naar een glasvezel gebied en het aangelegd willen hebben naderhand, omdat de vorige bewoners het niet hebben gedaan.

Ik heb het 2x een kans gegeven, heb in totaal 2 uur gebeld hierover met ze, maar zonder resultaat.

Teleurstellend..


Het is goed bedoelt maar je moet het gewoon op je af laten komen. Als een adres leverbaar is, dan bestel je en wacht je geduldig af. Als in de systemen van KPN Netwerk staat dat de FTU is opgeleverd maar dit niet het geval blijkt dan zal de KPN monteur die de installatie bij je komt verzorgen KPN Netwerk aansturen om de FTU alsnog te installeren. Dit kun je niet zelf van te voren aanvragen.

Mocht bij KPN Netwerk bekend zijn dat de FTU/vezel nog niet afgewerkt is, nemen ze zelf contact met je op om dit alsnog te doen.

Overstapservice zorgt ervoor dat je Ziggo verbinding gewoon doorloopt tot alles bij KPN klaar is, vertrouw je dat niet, regel je de stopzetting zelf.


Jammer dat het zoveel tijd heeft gekost en dat je geannuleerd heb, maar wel begrijpelijk @Matt S

Als de KPN Netwerk site niet aangeeft dat het glasvezelpunt nog afgemaakt moet worden dan kun je in de toekomst altijd nogmaals een bestelling bij ons plaatsen. Maak dan weer gebruik van de overstapservice, dan gaat je huidige/oude provider pas uit op het moment dat je verbinding bij ons actief is. Er komt dan vanuit ons een monteur langs (of je kunt de installatiemonteur inplannen als dit niet automatisch gaat), die constateert dat er geen glasvezelpunt is en die zet het dan weer door naar KPN Netwerk. 

Het kan dus allemaal wel wat langer duren, maar via die weg wordt het dan alsnog geregeld. Iets voor de toekomst, mocht je het weer eens overwegen. 🙂

 


Dank voor de reacties, ik zal in de toekomst het weer gaan proberen zoals jullie beschrijven.

Uiteindelijk wil ik toch echt de glasvezelroute nemen, dus dit zal ik zeker in gedachten houden.

Dank voor de adviezen.


Graag gedaan!