Skip to main content

Heerlijk dat je aansprakelijk gesteld word als het glasvezel kastje vervangen moet worden, bij overstap van Ziggo naar KPN, en nog mooier dat je totaal geen reactie krijgt bij vraagstelling.

 

( dit terwijl er gezegd word Wij regelen alles!!!!!

 

valt mij echt tegen!!!!!

 

niet verwacht van KPNnetwerk.nl

*Admin: eigen topic voor aangemaakt

Hallo @Harry H 1960! Welkom op ons KPN Forum. Dit is het Forum van KPN (provider) en niet KPN NetwerkNL (netwerkbeheerder). Als je nog vragen hebt m.b.t. je glasvezelaansluiting, kun je het beste contact opnemen met hun.  Mochten wij (provider) iets voor je kunnen betekenen m.b.t. je abonnement, dan hoor ik het graag!


Als een klant een abonnement afsluit bij KPN, en er blijken extra kosten te zijn voor het aansluiten, dan is KPN toch ook het aanspreekpunt voor vragen? Dit forum dus? De klant hoeft dan toch niet zelf contact op te nemen met KPN Netwerk? 


Schijnbaar word de bal lekker heen en weer gespeeld, wel fijn dat er zoveel partijen mee doen, bij de overstap van abonnement.

een vervanging van de destijds door glashard geplaatst kastje, schijnt toch een kostbare  kwestie te zijn.

 

als huurder van een woning zou ik bij het betrekken van een woning eerst alles goed checken.

 

je weet het maar nooit.

ik probeer nu de claim van 525 € bij verhuurder te verhalen.

 

maar de tijd dringt.

 

 


Begrijp ik goed dat je een abonnement bij KPN hebt afgesloten en dat de geplaatste FTU nu vervangen moet worden omdat de NT van KPN er niet op past, lijkt mij een kwestie van rekening KPN, zij geven aan dat je een abonnement kunt afsluiten toch, dat er een verkeerde FTU aanwezig is kan je toch niet zelf bedenken en al zeker niet betalen.

@Lisa Hoe zit dat nu werkelijk als mijn omschrijving klopt?


 

😳

525 €

Er vanuitgaande dat het aansluitpunt niet kapot is, niet moedwillig stuk gemaakt is, dan kan het toch nooit zo wezen dat een klant 525 euro moet betalen voor het aanpassen van dit punt? Weet @Ward_ hier misschien iets van? (aangezien @Lisa naar KPN Netwerk verwijst)


 

😳

525 €

Er vanuitgaande dat het aansluitpunt niet kapot is, niet moedwillig stuk gemaakt is, dan kan het toch nooit zo wezen dat een klant 525 euro moet betalen voor het aanpassen van dit punt? Weet @Ward_ hier misschien iets van? (aangezien @Lisa naar KPN Netwerk verwijst)

Nee dit klopt, als de Fibre Termination Unit niet kapot is of stuk is gemaakt zullen de kosten voor netwerknl of kpn zijn. Dit verhaal zal gok ik toch echt iets anders in elkaar steken. Een monteur van kpn kan deze kosten niet schrijven, en meneer geeft ook aan dat het van NetwerkNL is. 

Wat hier is gebeurd is dat een monteur van KPN kwam voor het aansluiten. Die zag fout X en heeft dit naar NetwerkNL gestuurd. Ook netwerkNL heeft deze fout geconstateerd en heeft als het goed is de klant de optie ter reparatie aangeboden met 525 euro aan kosten. Dit is eigenlijk de enige manier hoe deze kosten kunnen ontstaan. 


Nou, ik wil aangeven dat dit zeker niet moedwillig is gegaan, maar het jastje is ooit losgeraakt door de slechte staat van de muur, waardoor er schijnbaar in de vezel een breuk is ontstaan, en er is zeker niet verteld dat de kosten voor mij zouden zijn, dan had ik zeker deze niet laten herstellen in de huurwoning.

 

dan was ik mooi coaxiaal gebleven.

als mij verteld word voor de overstap WIJ regelen alles ga ik daarvan uit.

 

ik vind het zelfs erg vervelend dit via het Forum te moeten aangeven.

 

maar ik krijg nu tenminste respons.

 


Als het abonnement nog korter loopt dan 14 dagen, dan kunt u annuleren. En terug gaan naar de provider op coax.

Edit: ik begrijp nu dat het herstellen al gebeurt is?

Het had sowieso van tevoren gecommuniceerd moeten worden, dat het zoveel zou gaan kosten.


Dank je Nick83, maar helaas, is dit alles op 24 juni gebeurd, en heb net vorige week de rekening gekregen, welke voor 10-11 voldaan moet zijn.

 

zoals altijd is de betaal termijn stukken korter dan de factuur opbouw.


@Harry H 1960 en de rest. Het zou inderdaad overlegd moeten worden. Je verwacht immers niet dat er een (fors) prijskaartje aan hangt:thinking:. Klopt het dat je de factuur aan KPNNetwerkNL moet betalen? 

Gezien wij de monteur van KPNNetwerk hebben  aangestuurd, laat ik deze situatie graag intern onderzoeken. Ik verwacht dat wij onderling afspraken hebben over communicatie en mogelijke kosten die gemaakt worden. Kun je daarom je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, klantnummer en de laatste 3-cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer is voldoende.  Je kunt de laatste 3-cijfers invullen bij ‘Persoonlijke Opmerkingen’. 

 


Dit komen we wel vaker tegen. Ftu's die volledig van de muur hangen, of er zelfs van af zijn gesloopt. Enkel nog een oranje kabeltje te zien. Mensen die aan het verbouwen zijn, de ftu eraf tikken.

Wij zetten die herstelopdrachten door naar KPNnetwerk, maar hebben geen inzicht in evt kosten die zij schrijven. Die bepalen zij zelf, maar welke criteria daar precies aan hangen zou ik ook wel willen weten.


@Harry H 1960 en de rest. Het zou inderdaad overlegd moeten worden. Je verwacht immers niet dat er een (fors) prijskaartje aan hangt:thinking:. Klopt het dat je de factuur aan KPNNetwerkNL moet betalen? 

Gezien wij de monteur van KPNNetwerk hebben  aangestuurd, laat ik deze situatie graag intern onderzoeken. Ik verwacht dat wij onderling afspraken hebben over communicatie en mogelijke kosten die gemaakt worden. Kun je daarom je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, klantnummer en de laatste 3-cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer is voldoende.  Je kunt de laatste 3-cijfers invullen bij ‘Persoonlijke Opmerkingen’. 

 

Hallo Lisa, ik heb het gevraagde ingevuld, hopende dat dit wat uit kan maken, ik ga intussen maar zien dat ik de betaling kan gaanstarten want op elk vlak krijg ik geen medewerking.

 

Nogmaals vind ik het een hele rare kwestie als iets toe gezegd word, en dan alsnog de rekening naar de klant gaat.

 

Jammer maar zodra ik mn contract bij KPN kan beeindigen zal ik dit zeker gaan doen.

 

Ik hoop dat ik met deze berichten een aantal mensen kan behoeden voor de aansluit kosten van een overstap.


Dankjewel @Harry H 1960! Ik leg de situatie voor bij mijn collega's. Die zijn morgen weer aanwezig. Je hoort van me! 


Dank je Lisa, ik wacht nog even  de betaling  af.


@Harry H 1960 Wij laten intern deze gang van zaken uitzoeken. Het is ons op dit moment onduidelijk waar het mis is gegaan in de communicatie over de gemaakte kosten en wie verantwoordelijk is voor de communicatie hierover. Wat belangrijk in om nog even te doen is een klacht indienen bij KPNNetwerk (klik hier) voor het niet vermelden/op de hoogte brengen van de kosten. Dat ook zij onderzoeken waar dit mis is gegaan en hoe we dit (samen) kunnen oplossen. 
Het is even afwachten dat mijn collega's terugkoppelen aan mij. Je hoort van me zodra ik meer weet. 


Dank je wel lisa, voor je reactie en inzet, ik was al bezig met een regeling te treffen maar wacht hier nog even mee.

 

nogmaals dank.


Hallo lisa, misschien al enig zicht op de kwestie.


Oh @Harry H 1960! Ik zie dat ik nog niets gehoord heb of dat ik de communicatie gemist heb. Heb er meteen achteraan gezeten voor je! Hoop spoedig reactie te ontvangen. Je hoort van me! 


Dank je Lisa, ik wacht het nog even af.

 

sowieso bedankt voor je moeite.    


Het heeft even geduurd, maar we hebben het uiteindelijk weten op te lossen. De kosten zijn vergoed:thumbsup:


Topper nogmaals mijn dank.