Skip to main content

Ik woon in het buitengebied in de Noordoostpolder, gebruiken nu de wifi vd buurman, maar willen eigen internetaansluiting. De vastrechtvergoeding van ruim 2000,- of 20,- per maand bovenop de abonnementskosten (KPN heeft hier geen glasvezel, dit wordt door FiberFlevo geregeld) plus het herstellen van ons glasvezelkastje (is stuk) maakten dat wij toch gingen voor een adsl-abonnement, aangezien het hele gebeuren op dit moment te kostbaar wordt voor ons. Nu blijkt de koperleiding stuk te zijn een paar honderd meter van ons huis en kpn gaat dit niet herstellen. De monteur zei dat in zulke gevallen vaak de vastrechtvergoeding door kpn betaald wordt, aangezien zij geen glasvezelkabel hebben liggen hier, en we dus geen andere keuze hebben dan via het dure glasvezelnetwerk te gaan. Een ander alternatief is er niet zolang kpn geen eigen glasvezel legt. Kunnen ze dit maken? We horen koper te hebben, dit is blijkbaar bij graafwerkzaamheden aan de weg kapot getrokken, en nu is het ons probleem??

Zowel met FiberFlevo, als KPN, als BudgetThuis (daar heb ik adsl aangevraagd en zij constateerden de breuk in het koper)meerdere malen contact gehad en iedereen wijst naar elkaar. Al ruim 2 maanden bezig hiermee

 

Trouwens; er werd gezegd dat FiberFlevo op de site zegt dat kpn kan leveren, dat staat er wel, maar als ik mijn adres invoer bij KPN staat er dat er binnenkort glasvezel komt, maar ze nu nog niet kunnen leveren. Daar klopt dus ook iets niet.

Ik denk dat u bij FiberFlevo eerst de aansluitkosten zou moeten betalen. Dan geeft FiberFlevo de aansluiting vrij en kunt u bij KPN op glasvezel bestellen. 


Heeft u uw forumprofiel al ingevuld? Dat kan een KPN medewerker uw adres doorspelen naar Ward. Dan kan die wat specifieks over uw aansluiting zeggen. En misschien wel wat regelen. 


@Nick83 ik heb inmiddels een privé bericht naar Ward gestuurd!👍


@Nick83 ik heb inmiddels een privé bericht naar Ward gestuurd!👍

Waarschijnlijk zal hij deze niet lezen of behandelen.

Een privé bericht naar een moderator sturen word alleen behandeld als dat op hun verzoek gebeurt.

Anders komen ze niet meer aan het forum zelf toe.


@Nick83 ik heb inmiddels een privé bericht naar Ward gestuurd!👍

Dat mag volgens mij officieel niet. Ward mag alleen in de netwerkadministratie kijken en van daaruit informatie verstrekken in opdracht van een medewerker van een provider. Een medewerker van KPN hier op het forum dus. Een moderator. Dat heeft te maken met de wet op de privacy dacht ik. 


Oh dat wist ik niet. Hij antwoordde wel, dus geen zorgen;)


Hoi @K Blom  en de rest.

Ik begrijp dat er contact is tussen jou en @Ward_ ?  Mocht ik ergens bij nodig zijn, laat het weten. (disclaimer: ik kan alléén KPN abonnees helpen, helaas)


@Nick83 ik heb inmiddels een privé bericht naar Ward gestuurd!👍

Dat mag volgens mij officieel niet. Ward mag alleen in de netwerkadministratie kijken en van daaruit informatie verstrekken in opdracht van een medewerker van een provider. Een medewerker van KPN hier op het forum dus. Een moderator. Dat heeft te maken met de wet op de privacy dacht ik. 

Ik mag niet vragen naar iemands NAW gegevens en dat heb ik ook niet gedaan. Als deze persoon mij uit zichzelf een bericht stuurt mag het uiteraard wel. 

 

 


Heeft u dit al geprobeerd?

https://www.mijnaansluiting.nl/home


Hoe is de stand van zaken nu? Is er al wat meer duidelijkheid? 


@Nick83 Nog niet, ik wacht of @Ward_  iets kan uitvinden..

@Erwin_  ja, das n mooie; ik heb geprobeerd klant te worden, maar mn abonnement werd geannuleerd omdat er geen koperverbinding is, das nou precies het hele probleem haha! Toch bedankt voor je reactie.


Heeft u dit al geprobeerd?

https://www.mijnaansluiting.nl/home

@dommeke Wat zou je daar mee kunnen doen? Er is al een KPN koperaansluiting (die kapot is) en er ligt al een glasvezelaansluiting klaar in de straat (die een eigen bijdrage kent van 20 euro per maand of 2000 euro in 1 keer).

Nog een nieuwe aansluiting aanvragen via mijnaansluiting.nl lijkt me dan niet heel nuttig?


Heeft u dit al geprobeerd?

https://www.mijnaansluiting.nl/home

@dommeke Wat zou je daar mee kunnen doen? Er is al een KPN koperaansluiting (die kapot is) en er ligt al een glasvezelaansluiting klaar in de straat (die een eigen bijdrage kent van 20 euro per maand of 2000 euro in 1 keer).

Nog een nieuwe aansluiting aanvragen via mijnaansluiting.nl lijkt me dan niet heel nuttig?

Er staat ook iets op de site over reparatie, in mijn idee was altijd de Gemeente’s taak om dat het om de openbare grond ligt hier de regie over te voeren, dus ik was dat aan het opzoeken en toen kwam ik dit tegen.  Ik vindt de hulp die ik deze draad zie meer niet zo relevant, terwijl er zelfs pertinente onjuistheden in staan. De auteur spreekt wat ik gelezen heb over het koperdraad netwerk. Hij is niet zo geintereseerd in glasvezel. 

Niet geschoten is altijd mis geschoten. 


Iedereen ontzettend bedankt voor de reacties en het meedenken. Ik werd vandaag door KPN gebeld dat het vastrecht vergoed gaat worden! Ik ben heel blij! Ward, nogmaals bedankt voor het navragen en het in gang zetten hiervan!