Skip to main content
Vraag

Aanvraag nieuw abonnement geweigerd omdat oude abonnement van overleden vader nog niet opgezegd is

• August 31, 2026
  • 5 reacties
  • 127 keer bekeken

Op 25 augustus heb ik per 25 sept een contract afgesloten bij KPN , een mooie aanbieding met All in. 

Tot mijn verbazing werd mijn contract geweigerd. Reden: er was al een contract afgesloten op dit adres. Dat klopt maar het gaat om een contract van mijn overleden vader. Deze is ook op 25 augustus opgezegd per 25 sept. Ik  heb als nieuwe eigenaar van de woning een nieuw contract afgesloten op mijn eigen naam per 25 sept, weliswaar dezelfde achternaam maar met een andere voornaam. Het meest kwalijke vind ik dat ik word geannuleerd zonder dat ik even gebeld ben. Terwijl de uitleg er al bijzat. Ondertussen heb ik een bevestiging binnen dat het contract van mijn vader per 25 september is beëindigd. Maar nu zit ik zonder contract omdat ze nu door eenzijdige annulering niet meer gelijk lopen per 25 september. Ik voel mij boos. Hoe los is dit nu op? 

5 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Medewerker KPN Escalaties
  • August 31, 2026

Hoi Agnes1,

Zo hoort dat inderdaad niet te gaan. Het kan zijn dat de lijn zelf nog tot 25 september bezet is omdat de ophef nog loopt, waardoor je eigen abonnement niet eerder geleverd kan worden dan 25 September, maar zou geen reden voor annulering kunnen zijn. Mogelijk dat er een andere reden is. KPN helpdesk zou moeten kunnen zien wat de reden is.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 1, 2026

Opnieuw met een medewerker gesproken. Ook al is het contract afzegging van mijn vader bevestigd per 25 september ) netjes vanaf 25 augustus opgezegd/1 maand opzegtermijn. Geeft de medewerker aan dat ik ook is dit mijn eerste contract met KPN een nieuw abonnement pas mag afsluiten per 25 september.Dus dan mag ik pas online het abonnement gaan afsluiten. Dat houdt dan in dat ik 3 dagen zonder telefoon , tv en internet zit omdat ze dan pas kastje etc gaan leveren 3 dagen later. waardoor ik volgens medewerker 3 dagen zonder tv, telefoon en internet zit. Min opmerking dat ze dan toch een paar dagen voor 25 september kunnen leveren was ook niet mogelijk. Het was een All in abonnement. Ook zou ik volgens medewerker geen recht hebben op de aanbieding omdat het op hetzelfde adres zou zijn. ) ook al ben ik de nieuwe eigenaar van de woning en is dit mijn eerste contract met kpn . voorheen Simpel Volgens haar zou ik het contract moeten overnemen van mijn overleden vader, te gek voor woorden. Ik ben zijn dochter en niet zijn vrouw. Dus is mijn bestelling voor de 2e keer geannuleerd. Voor mijn vader was ik al een jaar bezig geweest om de glasvezel in de woning te krijgen, de voorwerkgroep had alleen een los oranje stukje ingegraven.(ook bij de overburen )  Dus die ploeg had opnieuw moeten komen, maar er bleven maar ploegen komen om de kabel het huis in te brengen. Het staat nu eenmaal in het systeem dus bleven de ploegen komen, graven en weer naar huis, soms 2 ploegen op 1 dag. Staat het fout in het systeem dan is blijkbaar niemand bevoegd om het te veranderen. Dus daar al uren aan de telefoon over gezeten. Mevrouw, het staat in het systeem, dus de kabel ligt er. zelfs de uitvoerder gesproken. Ik denk dat een medewerker zich aan de regels houdt, als het niet mag dan mag het niet. U krijgt de aanbieding niet vanwege hetzelfde adres. Omdat ik dezelfde achternaam heb als mijn vader?  Omdat het de 2e annulering is wil kpn mij blijkbaar niet als klant. Ik ga geen derde poging meer wagen. Prettig was de mevrouw van KPN die mij geholpen heeft om als de erven het abonnent van mijn vader stop te zetten. Omdat ik geen uitweg meer zie vanuit de bureaucratie waaruit toch wel gekwetst is zal ik verder gaan naar een andere aanbieder. hierbij geef ik toestemming om dit schrijven als case te gebruiken hoe het verder beter geregeld kan worden. Mederwerkers voeren regels uit, management kijk hiernaar , jullie maken het beleid. 

JanD
Wijsgeer
  • September 1, 2026

Beste ​@agnes 1 omdat het om hetzelfde adres gaat, kun je beter een contractovername regelen, dan blijft alles gewoon doorlopen zoals het is met dezelfde apparatuur e.d.

Overleg anders even me de nabestaandendesk, voor info zie hieronder:

https://www.kpn.com/service/administratie/overlijden

Succes en sterkte.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 1, 2026

Hallo Jan,

Ik heb de nabestaandedesk gesproken. Ik wil geen contract overname omdat ik daar geen korting op krijg en ik wil niet precies hetzelfde abonnement dan mijn vader. Het is tenslotte ook nog mijn eerste abonnement bij kpn. Voorheen Simpel. 

Bedankt voor je reactie! 

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@agnes 1 . Welkom hier.

Dank je wel voor je uitgebreide toelichting en gecondoleerd met het verlies van je vader.  Ik snap goed dat je inmiddels behoorlijk moedeloos wordt van de hele situatie. Zeker omdat je juist alles netjes hebt geregeld rondom het abonnement van je vader en vervolgens twee keer tegen een annulering van je eigen bestelling aanloopt.

Wat mij wel een beetje verbaast, is het verhaal dat je geen gebruik zou kunnen maken van de aanbieding omdat er op hetzelfde adres al een abonnement loopt. In jouw situatie gaat het immers om een nieuwe klant, met een abonnement op jouw eigen naam. Het feit dat het oude abonnement van je vader op hetzelfde adres staat en dezelfde achternaam heeft, maakt je natuurlijk niet automatisch dezelfde klant. Dat lijkt me in ieder geval iets wat nader bekeken mag worden.

Ook omdat je aangeeft dat je de nabestaandendesk inmiddels hebt gesproken, zou ik dit toch nog even bij hen neerleggen. Zij zijn binnen KPN juist de experts als het gaat om situaties rondom een overlijden en het beëindigen of voortzetten van een abonnement. Zij kunnen hopelijk ook aangeven wat in deze situatie de juiste route is, zonder dat je daarbij noodgedwongen het abonnement van je vader moet overnemen.

Ik kan me voorstellen dat je na twee geannuleerde bestellingen niet staat te springen om nóg een keer hetzelfde verhaal te moeten uitleggen. Toch lijkt het me zonde als je door deze administratieve situatie uiteindelijk maar naar een andere aanbieder vertrekt, terwijl je eigenlijk gewoon een nieuw abonnement op je eigen naam wilde afsluiten.

Hopelijk kan de nabestaandendesk hier nog wat duidelijkheid in brengen en wordt voorkomen dat je straks zonder diensten komt te zitten.