Skip to main content

Goedemorgen, 

 

graag wil ik een klacht indienen over het volgende.

 

  • Sinds donderdag 4 juli is er een glasvezelpunt aangelegd in ons huis, en ik ben een bestaande abonnee bij KPN en wil mijn huidige internet overzetten van koper naar glasvezeler
  • Op vrijdag 7 juli bel ik de KPN en vraag wat er mogelijk is. Medewerker geeft aan, omdat ik al abonnee ben bij KPN, dat ik alleen het glasvezelpunt hoeft aan te sluiten, en dat de onbrekende ‘rode kabel’ nog moeten worden opgestuurd. Deze wordt opgestuurd. Al het andere zou hetzelfde blijven. 
  • Op dinsdag 11 juli ontvang ik de ‘rode kabel’ , en probeer deze aan te sluiten vanuit het glasvezelpunt naar mijn modem.  Al snel kom ik er achter dat dit niet mogelijk is, en dat er nog een glasvezelkastje nodig is.
  • Ik bel diezelfde avond, dinsdag 11 juli met de KPN. Die geeft aan, dat er dus eerst mogelijk een monteur moet langskomen om nog een kastje tussen het glasvezelpunt aan te leggen en de modem. Ook biedt hij mij de mogelijkheid aan om mijn abonnement om te zetten (glasvezel upgrade), en biedt hij mij correct de mogelijkheden aan. Mijn huidige KPN abonnment is sinds 2021 verlopen; hij kan mij geen korting aanbieden voor verlening. In totaal zit ik 45 min met deze medewerker aan de lijn; hij doet zijn best, maar hij kan het abonnement niet omzetten omdat het systeem aangeeft dat het glasvezel nog niet zou zijn aangelegd. Hij verwijst mij door naar KPN netwerk, en die zou ik moeten bellen om de status om te zetten
  • Op woesndag 12 juli bel ik met KPN netwerk; die geven aan dat alles in het systeem goed staat aangegeven, de oplevering van glasvezel is voltooid. Ik bel wederom met KPN, die geeft nu aan dat er wel een ‘ glasvezelupgrade’ mogelijk is, en medewerker biedt mij wel een verlengskorting aan. 

 

Al met al ben ik bijna twee uur bezig geweest met bellen, het proberen aan te sluiten van een rode kabel (wat nooit mogelijk was), en het afsluiten van een glasvezel abonnement ! Ook vind ik het kwalijk dat korting willekeur is van diegene die ik spreek.

 

KPN, GRAAG REACTIE HIEROP; ik kan  mijn nauwelijk voorstellen dat dit bijdraagt aan de juiste Customer Experience en Customer Journey. 

 

 

U heeft veel te veel haast. Het kan nog weken of soms zelfs maanden duren voordat er echt signaal op dat kastje staat er er internet over glasvezel geleverd word.


@Nick83  Nou, dat is lekker dan. Waarom vertelt mij niemand dat dan bij KPN? Volgens diegene die het glasvezelpunt heeft aangelegd, gaf hij al aan dat er een signaal was. Het enige wat zou moeten gebeuren is nog het punt aan te sluiten op mijn modem.

 

Heb je een tip ? Mijn abonnement zou op 1 augustus ingaan, maar als het dan nog maanden kan duren voordat het signaal geleverd wordt, betaal ik voor een dienst die ik niet geleverd ga krijgen. 

 


Mijn abonnement zou op 1 augustus ingaan

Abonnementen hebben niets te maken met dat er glasvezel is of niet. Alle abonnementen bij KPN werken zowel op glasvezel als op koper. Een nieuwe abonnement is voor de overgang naar glasvezel helemaal niet nodig.

Het kan wel zo zijn dat u een abonnement afgesloten heeft met een heel hoge snelheid die op koper niet leverbaar is. Hoe dat dan zal gaan weet ik niet.


@Nick83  OK, dank voor je informatie.  We gaan het meemaken.

 

Hoop dat mijn bericht nog wel door iemand van KPN gelezen gaat worden !


Er reageert hier binnen 1 of 2 dagen nog een KPN medewerker. U zou uw forumprofiel vast in kunnen vullen:

https://forum.kpn.com/settings/profile

Dan kan die bij uw gegevens.


@Nick83  OK. Gedaan. Dank je wel !


Hoi @GEBRUIKER9, welkom hier. 

Spijtig om te lezen dat de omzetting moeizamer verliep dan gehoopt. Begrijp ik goed. Maar ik zie het er nu wel goed in het systeem staan. Vanaf 1 augustus kan je aansluiten. Uiterlijk 3 dagen voor aansluiten krijg je de benodigde spullen om aan te kunnen sluiten op glasvezel. 

Excuses dat dit niet door collega's meteen gezien werden. Maar alles staat nu goed, nog even wachten tot 1 augustus. 


@Bart_Z  Beste Bart,

 

hartelijk dank voor je antwoord, erg gewaardeerd. Fijn dat alles nu goed in het systeem staat. Begrijp ik nu goed dat ik alles zelf kan aansluiten? Via de klantenservice kreeg ik namelijk door dat er een afspraak met een monteur nodig zou zijn ? 

Ik neem aan dat per 1 augustus mijn normale koperverbinding nog wel doorloopt? Ik ben namelijk op vakantie en kan pas na half augustus alles aansluiten.

 

Alvast bedankt!


Nee een monteur is niet nodig tenzij je het niet lukt. Maar je krijgt gewoon een pakket met een uitgebreide handleiding hoe je kan aansluiten. Pas wanneer de glasvezel actief wordt, wordt koper uitgezet. Zo kom je niet zonder diensten. 


@Bart_Z  Dank je wel, Bart ! Even afwachen totdat het volledig is geinstalleerd, en bedankt voor al je hulp!


Graag gedaan en succes. 

Mocht je nog verdere vragen krijgen, dan horen wij dat graag.