Skip to main content

Hallo allen, in 2017 heeft Solcon glasvezel aangelegd tot in onze meterkast. Wij besloten toen om op de koperen kabel van KPN te blijven, maar nu willen wij toch graag glasvezel van KPN. Zowel via de app als op de site krijgen wij dit niet voor elkaar. Site en app geven aan: glasvezel niet beschikbaar. Laatste contact met klantenservice geeft aan: doe een haalbaarheidsonderzoek. Adresgegevens worden niet geaccepteerd. Waarschijnlijk heeft dit te maken met een nieuwe straatnaam (ook de oude straatnaam wordt niet geaccepteerd). Facturatie wordt overigens wel geaccepteerd op nieuwe straatnaam. Ook bij Solcon is het niet mogelijk om glasvezel aan te vragen. Iemand enig idee hoe nu verder?

Solcon legt geen glasvezel aan en heeft het nooit aangelegd ook. Solcon levert over glasvezel van andere partijen. Bijvoorbeeld dat van KPN. Maar ook over glasvezel van bijvoorbeeld Delta of ODF. En soms ook over regionale netwerken. 

Heb je een glasvezelkastje in de meterkast? Kun je daar een foto van plaatsen?

Hoi,

Heb geen glasvezelkastje in de meterkast, alleen de kabel. Oorspronkelijk heette het Giessenlanden net. 2 jaar afgeschermd voor andere providers, alleen bij Solcon kon je op dit glasvezelnet. Sorry is al weer even geleden.

KPN heeft in 2020 dit net overgenomen.

Wat zegt http://netwerk.kpn.com over je adres?

En als je op deze site de huisnummers van diverse buren gebruikt, wat komt daar dan uit?

Goedemorgen,

Op deze site word ik doorverwezen naar het haalbaarheidsonderzoek. Daar loopt hij klem en zegt dat er iets misgegaan is en verwijst me naar de klantenservice.

Op het adres van buren geeft hij aan dat er glasvezel ligt😁

Goedemorgen ​@PKorevaar , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community!

Dit kan ik ook niet meteen plaatsen om heel eerlijk te zijn maar het wordt me in ieder geval wel duidelijk dat jij vastloopt. Daarom zou ik graag even mee willen kijken. Zou jij daarom je profiel in willen vullen en kun je hier een seintje geven zodra je dat hebt gedaan? Dan heb ik je gegevens en vanuit daar kijk ik vervolgens graag verder of ik hier iets voor je in kan betekenen 🙏🏻

Hallo Jan, bedankt alvast voor je antwoord. Ben gisteren verwezen naar KPN netwerk. Er staat een kruis op mijn adres wat betekent dat ik geen glasvezelaansluiting heb. Deze vrouw zei dat ik contact moest opnemen bij KPN netwerk en dat heb ik gedaan. Ik kreeg een meneer aan de lijn die mijn situatie begreep en hij ging een monteur regelen om het glasvezelkastje aan te sluiten.Hij liet me in de wacht staan voor een half uur, opeens werd ik weer doorverbonden naar de gewone KPN klantenservice😒 Deze dame zei dat er wellicht op een verkeerde knop was gedrukt en ik vroeg of ik weer terug verbonden kon worden met netwerken. Dat deed ze, maar ik kreeg vervolgens het antwoord apparaat. Toen ik om 3 over 5 netwerken weer zelf probeerde waren ze gesloten. Eind van de week ga ik nogmaals proberen, weet immers waar ik nu moet wezen. Mocht het niet gaan lukken, kom ik erop terug. Vriendelijke groet.

Goedemorgen ​@PKorevaar en bedankt voor de terugkoppeling! Contact opnemen met KPN Netwerk is in dit geval zeker aan te raden daar zij ook verantwoordelijk zijn voor de aanleg van glasvezel. Hopelijk zorgt dit ervoor dat er wat schot in de zaak komt en houd ons ook vooral op de hoogte!

Beste, gisteren 3 keer contact met KPN netwerk, probleem uitgelegd en doorverwezen naar de onderaannemer voor mijn regio. De onderaannemer vertelde dat ze zonder werkopdracht niets konden doen en terug verwezen naar KPN netwerk. Wederom KPN netwerk gebeld met deze info en uitgelegd dat ik constant vastliep op het haalbaarheids onderzoek. Deze medewerker wist van een fout in dit systeem en heeft handmatig een haalbaarheidsonderzoek voor me ingevoerd. Als het goed gaat krijg ik een KPN medewerker op mijn locatie om nu eerst een schouw uit te voeren in mijn meterkast. Hieruit zal een offerte komen om een glasvezel aansluitpunt te maken. Dit kan nog wel enkele weken duren, want het was erg druk. Hoop dat ik spoedig een mail krijg nu, met een afspraak voor de schouw.

Hoi ​@PKorevaar , bedankt voor je duidelijke terugkoppeling! Er lijkt nu in ieder geval wat schot in de zaak te zitten en dat stemt me positief 🙂 Ik hoop uiteraard ook dat je de mail voor de afspraak snel ontvangt!🙏🏻

Reageer