Skip to main content

Hi,

 

Zoals in de titel al staat. Mijn 1Gbps abonnement haalt nauwelijks meer dan 275Mbp.

Via speedtest in de browser haal ik zo'n 275Mbp met Clouvider Ltd Amsterdam.

Via de speedtest app in windows haal ik met dezelfde server 56Mbps.

fast.com toont 180Mbps

De upload snelheid zit gemiddeld rond de 330.

 

Vandaag is de hardware aangesloten door de monteur. Vandaag een email gekregen waarin het volgende staat:

Uw internetsnelheid is lager dan verwacht
Dat heeft onze monteur gemeten. We denken dat de snelheid alsnog hoog genoeg is om zorgeloos te kunnen internetten (en tv-kijken). Als dat niet zo is, dan kunt u binnen 3 maanden zonder extra kosten overstappen naar een van onze andere abonnementen of uw abonnement annuleren.

 

Als ik in de monteursbon kijk, staat er dat de monteur 640Mbps down en up heeft gemeten. Heb hier mijn twijfels bij, gezien de email.

Heb door het forum gezocht, alles gecontroleerd, verscheidene kabels geprobeerd (5e en 6, inclusief de meegeleverde kabel), apparatuur herstart maar er lijkt niks te veranderen.

Heb getest met een dell xps 9570 uit 2020 en een macbook pro uit 2012.

Ik kom overigens van een abonnement van Tweak, hierin haalde ik structureel meer dan 600Mbp, met exact dezelfde hardware setup als nu, uitgezonderd de KPN apparatuur die vandaag aangesloten is.

 

Kan iemand me helpen? Ik heb het punt bereikt dat ik de klantenservice wil gaan bellen.

Hi @Gerard1304 ,

 

Ik zit in hetzelfde schuitje. Vandaag overgestapt naar KPN met een 1 Gb abonnement.

Speedtest haalt met een server in Rotterdam rond de 200Mbps, met een enkele uitschieter richting 240. 

Upload snelheid rond de 330 Mbps.

 

Hiervoor had ik Tweak en zat ik altijd rond de 500Mbps. Frustrerend…

 

Admin: samengevoegd met eigen topic


 


Hi @Msc24! Was je erbij toen de monteur de snelheid heeft gemeten?

Verder geef je aan dat je de apparatuur herstart hebt. Zou je willen aangeven of je het FTU ook meer dan 120 seconden stroomloos hebt gehad? En of daarna de snelheid (tijdelijk) weer goed was?

Zou je verder willen bevestigen dat je met dezelfde apparatuur op een ander moment wel hogere snelheden hebt gehaald? Dit om te bevestigen dat je laptop en Macbook hogere snelheden kunnen halen dan de gemeten 300Mbit/s.


Hi Bram,

 

In de tussentijd is het opgelost. Zal het dan de FTU zijn geweest? Heb alles een ochtend eraf gehad en toen naar werk gegaan. Na het inpluggen werkt alles stukken beter dan de dag ervoor. 

 

Dank voor je reactie


@Msc24 als je eerder een abonnement met lagere snelheid had, kan het even duren voor wijziging overal door is. Als je een nieuw abonnement hebt aangevraagd moet je wel gelijk de juiste snelheid hebben.

Verder wordt de FTU pas gereset op het moment dat deze meer dan 120 seconden stroomloos is geweest. Wat we wel zien is dat soms de volledige 120 seconden niet wordt aangehouden. 

Ik ben in ieder geval blij dat het in dit geval is opgelost. 🙂


Is alles ook bedraad gemeten?


Nee, WiFi gemeten. Daarom zei ik ook dat de snelheid lager ligt dan bedraad. Maar WiFi gemeten en dan meer dan D helft verlies kan gewoon niet.

 


O, zie het zelf niet terug over bedraad of wifi gemeten?


Sorry zie mijn bericht ook niet terug