Skip to main content

Hallo

Hier in huis zou ik 200/200 moeten hebben ,en dat zal dan wel niet helemaal zo zijn maar nu is het nog geen 100  hieronder de link van de speedtest Modem is experia box v10 en alles is bekabeld met UTP

TV werkt prima wat ik wel zie de laatste tijd is dat zo heel af en toe even een blokkerig beeld komt maar dat is heel snel weer weg. hieronder de link van de meeting. Zijn er nog oplossingen te bedenken dat er wat meer snelheid komt.

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/86bc8650-6b5f-11ec-ba43-63b37687703f

 

Jan

 

Gaat het om glasvezel? Brandt er toevallig een oranje lampje op het glasvezelkastje bij ‘ethernet’? Zoja, probeer de kabel tussen Experiabox en glasvezelkastje eens te vervangen door een nieuwe.

De waardes die je laat zien komen overeen met wat er te verwachten valt als er een apparaat of kabel in de keten tussen glasvezel/modem en het gemeten apparaat maar 100Mbps ondersteunt. Dit kan een brakke kabel zijn maar ook een ‘fast ethernet’-switch en ga zo maar door.

Uiteraard bestaat de kans ook dat er een kruising aanwezig is en je daadwerkelijk op de verkeerde lijn zit, hiervoor zal een monteur moeten komen om het uit te zoeken. Nadeel is wel, stel nou dat dit het niet is en het probleem bevindt zich toch in de bekabeling of randapparatuur dan worden er voorrijkosten gerekend. Het beste is dus om eerst alles in huis uit te sluiten.


NHendriks bedankt voor je antwoord, zal de laptop eens gelijk aansluiten bij de experiabox en dan eens een speedtest doen om zo een goede verbinding te hebben. 

 

Jan


@jvel : Weet je al meer? Is het probleem er nog steeds?


@Erwin_  ja ik weet al meer de snelheid is beneden dik in orde dus zit het probleem in de switch die ik in de slaapkamer heb staan. Zal daar eens een speedtest doen 

bedankt voor de moeite


nu nog de juiste switch vinden waar KPN op werkt, ik had er wel 1 en ook netjes 200 mbps maar geen beeld, Nou eerst maar eens kijken welke switch wel werkt, Ik heb nu de TP-Link TL-SG105E besteld ben beniewd of deze het wel doet


Die switch ondersteund IGMP Snooping en zou het dus goed moeten doen :)


Probleem opgelost TV geeft beeld en de pc heeft nu 200/200 wel met de nieuwe switch