Beste, Peter G
mijn zoon heeft een huis gekocht maar er is geen Isra punt aanwezig, kan mijn zoon ditOok zelf maken? Er ligt wel een telefoon lijn in de meterkast.
Beste, Peter G
mijn zoon heeft een huis gekocht maar er is geen Isra punt aanwezig, kan mijn zoon ditOok zelf maken? Er ligt wel een telefoon lijn in de meterkast.
Hallo
Check eerst op deze website of KPN daar internet kan leveren:
https://www.kpn.com/shop/pakket-zelf-samenstellen?tv=ja
Als dat zo is, dan adviseer ik jouw zoon om te bellen met 0800-0402 en daar dan een abonnement af te sluiten. Hij kan dan in dat gesprek vragen om een monteur. Want dan zorgt de monteur verder voor de aansluiting.
Hoi Noordzee!
abonnement heeft hij al afgesloten, en de kast ontvangen.
Hoi Noordzee!
abonnement heeft hij al afgesloten, en de kast ontvangen.
Dan adviseer ik jouw zoon om te bellen met 0800-0402. Hij kan dan in dat gesprek vragen om een monteur. Want dan zorgt de monteur verder voor de aansluiting.
0800-0402 is hiervoor te bereiken op werkdagen tussen 8.00 en 18.00, op zaterdag tot 17.00.
Wellicht gaat deze kabel naar een lasdop in de kelder/kruipruimte. Als je het modem in de meterkast wilt plaatsen kun je deze gewoon aansluiten op deze kabel. Mits die (goed) is aangesloten, maar daar kom je vanzelf achter.
Deze kabel is een telefoon kabel, en past niet in de adsl aansluiting. Kan ik deze eraf knippen en een netwerk kabel hieraan bevestigen? Zo ja welke draden moet ik dan gebruiken en waarop.
Als dit daadwerkelijk bevestigd is aan de lasdop kun je deze prima gebruiken als je het modem daar wilt plaatsen. Aan een telefoonkabel zit een RJ11 connector en passen 4 draden in. Een kabel voor een DSL verbinding is in feiten precies dezelfde. Alleen is een telefoonkabel soms plat, dan kun je hem beter niet gebruiken voor DSL, maar in dit geval is die rond. Mocht je het modem ergens anders in huis willen zou je hier een koppelstuk voor kunnen gebruiken en zo verlengen. Of contact opnemen met KPN en vragen voor een monteur die dit netjes maakt.
Hi
Wellicht gaat deze kabel naar een lasdop in de kelder/kruipruimte. Als je het modem in de meterkast wilt plaatsen kun je deze gewoon aansluiten op deze kabel. Mits die (goed) is aangesloten, maar daar kom je vanzelf achter.
Dit is in ieder geval de eerste stap. Als je de modem hebt en je abonnement actief is sluit je die kabel op de DSL poort van de modem. Werkt het niet? Plan dan een installatiemonteur in zodat een monteur dit kan bekijken.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.