Skip to main content

Geachte mevrouw/mijnheer,

Ik heb al lang een KPN afspraak mijn huidige afspraak Internet/TV en een mobiele telefoon loopt af

30-05-2018. Dus u, begrij[pt ik had geen bindend contract met de KPN.

Nu wil ik gezien het feit dat men toch wel weer eens een abonnement afsluiten voor

12 maand. 12x € 35,- per maand. Maar ik heb vanmorgen 2x het telefoonnummer van de KPN 

088-7650017 klantenservice gebeld. Twee keer 20 minuten in de wacht gezet. 

Ik krijg zwaar de indruk dat men mij voor de gek houdt.

Hoogachtend

J.J.M de Bot.

Leuk dat je bij kpn wilt blijven.🙂 

weer eens een abonnement afsluiten voor 12 maand. 12x € 35,- per maand.

Wat je hier noemt is de prijs voor nieuwe klanten. Dat ben je (pas) als je minimaal 6 maanden geen lopend abonnement hebt gehad.

Verder sluit je een abonnement af voor onbepaalde tijd met een minimum looptijd. 1 jaar was dat bij jouw. Je hebt dus nog een lopend abonnement.

En dat 088 nummer is ook niet van de klantenservice, zie onder het plaatje.

Je kunt wel het nieuwe abonnement Hussel nemen maar dan niet met korting. Maar mogelijk is het met de standaardprijs (je bent tenslotte geen nieuwe klant) wel ietsje minder duur dan met je huidige abonnementsprijs. Deze wijziging kun je zelf doen via je MijnKPN.

De basis van alles is Internet. De laagste is 50 Mbps. Daarboven op kun je dan vaste telefoon nemen en/of KPN interactieve TV. Heb je ook dat laatste dan kun je zenderpakketten toevoegen.

Voor je nieuwe abonnementsvorm zou je dus niet goedkoper uitkomen dan 44 + 10 + 2 (internet, televisie basis, telefoon) = 58 euro per maand. Uiteraard kan je vaste telefoon weglaten (vervallen) als je die niet meer gebruikt.

Het gratis nummer van kpn is 0800 0402
Je kunt ook het gewone nummer bellen: 06 1200 1200 (gebruikelijke kosten)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.


Geachte heer PeterG,

Ik blijf erbij, ik heb 31-05-2017 een abonnemnet aangenomen bij KPN en dit loopt tot 30-05-2018.

Juridisch gezien is dit het verhaal. En dan moet men niet komen met een verhaal dat je 6 maand

geen abonnement heeft! 

Maar de tijd zal het leren. Ik kom er nog wel op terug. 

Hoogachtend

J.J.M de Bot


Ben je jurist. Het klopt niet wat je zegt. Enige is dat je abonnement na de minimum looptijd van 1 jaar opzegbaar wordt met een opzegtermijn van 1 maand. Als je daarna nog 6 maanden geen abonnement hebt kun je bij kpn voor de nieuwe klanten prijs gaan.

Maar ik heb 't je uitgelegd. En dat is het. Je kunt als bestaande abonnee geen abonnement nemen voor de instapprijs van nieuwe abonnee's.

Wat wel kan is dat kpn, als je telefonisch '’dreigt'’ op te zeggen, je een aanbod doet. Dat zal dan geen jaar zijn, maar hooguit 3 maanden korting. Als bestaande klant.

Succes.