Skip to main content

Beste KPN,

per 02-02-2021 is mijn abonnement bij jullie beëindigd. Ik krijg netjes een mail dat het abonnement is beëindigd. Een paar dagen later krijg ik een factuur over de periode 02-02-21 t/m 02-03-21. Deze factuur wordt afgeschreven, ik stoneer deze vervolgens krijg ik een mail dat de betaling mislukt is. Sorry hoor maar mijn abonnement is afgelopen. Dan vervalt toch echt het recht om van mijn bankrekening geld af te schrijven.

ik hoor graag of jullie dit intern oplossen 

 

Dan is de faktuur net voor die tijd gemaakt. De volgende faktuur is de slotfaktuur en wordt alles verrekend.  Dat is gebruikelijk en toegestaan. Om extra kosten te besparen kan je beter betalen.


Hoezo extra kosten??? Ik heb toch zwart op wit dat het 2-2 beëindigd is en dat de factuur over een periode daarna gaat. De extra kosten die jullie maken is dan toch echt te wijten aan jullie administratie. Daar hoef ik niet voor op te draaien. 
De opzegging is op tijd doorgegeven en per eerste datum dat ik kon overstappen ben ik overgestapt. Dit om dubbele rekening te voorkomen 


Het fakturen stopt op het moment dat je verbinding is afgesloten want tot op het laatste moment kan je nog verbruikskosten maken. Dus als jouw verbinding op 2-2 is gestopt en de faktuur voor de volgende periode is op 1-02 gemaakt dan klopt dat toch?


Ze willen nu dat ik de gestoneerde factuur ga betalen terwijl er duidelijk opstaat dat die over de periode 2-2 t/m 2-3 gaat. Dus een overbodige factuur


Af en toe komt het voor dat mensen het niet snappen of niet willen snappen. Ik heb het je duidelijk uitgelegd hoe het zit. De deurwaarder zal  het tzt mondeling vertellen. Overigens ben ik geen medewerker.  Die reageert over een dag of 5.


Wat valt hier niet aan te snappen, dat is nadat ik afgesloten ben. 
Ik vind jou erg klantonvriendelijk


De faktuur is dus gemaakt voor je abonnement was gestopt. 


Als iemand een abonnement stopt (en dat is op tijd doorgegeven), dan heeft een bedrijf geen recht meer om een abonnementsperiode te berekenen.

Dat deze dan op een factuur staat omdat er nog in de periode voor het einde kosten gemaakt kunnen zijn is onterecht.

De factuur kan best zijn gemaakt voordat het abonnement is gestopt. Dat is echter geen reden om een nieuwe periode zomaar op de factuur te plaatsen. Normaal gesproken heeft een abonnement een einddatum, daar dient KPN rekening mee te houden bij het genereren van de facturen.

Natuurlijk kan er nog een factuur volgen, maar dan alleen voor die extra kosten, niet voor een niet meer bestaand abonnement.

 

In dit geval heeft KPN een factuur gestuurd van een niet afgenomen en niet af te nemen product. Dat is dus onterecht. De oplossing is dan vaak een creditnota, maar alsnog zonder dat de werkelijke betaling nodig is. KPN zal beide facturen dus intern moeten verrekenen, niet via de portemonnee van de klant.

 


Dit gaat per definitie 'mis'. Bij alle providers. Al zeg je een half jaar tevoren op. Natuurlijk kan het in een keer goed, in dit digitale tijdperk!

De verbruikskosten kunnen natuurlijk altijd separaat gefactureerd worden.

Willen is een keuze.


Hoi @Frip 
Dat storneren was een wijs besluit, het duurt altijd erg lang eer je je geld terug krijgt en einde abonnement is einde, daar kunnen ze niets aan veranderen.
Je staat dus volkomen in je recht.
Als ze denken dat je nog wat moet betalen dan kunnen ze een rekening sturen en beslis jij of je die gaat betalen of niet.
Die extra rente vangen we liever zelf (als is dat tegenwoordig bijna niets meer)


Je betalingsverplichting is per 02-02-2021 beëindigd, je hebt dat in een bevestigingsmail immers staan. Storneren was helemaal juist. Het is jouw geld immers. Dat je een mail krijgt dat de betaling is mislukt, is niet relevant. Dat KPN hun administratie kennelijk niet op orde heeft, is niet jouw probleem. Gebruikerskosten: Die kun je ook al niet meer hebben...

Succes!