Skip to main content

Goedemorgen,

 

Sinds 10 maart (aansluitdatum) een thuisabonnement bij KPN. Door schade aan de glasvezelkabel pas sinds enkele dagen signaal. Wel goed opgelost door volkerwessels overigens. Ik kan dus tv kijken en heb ook toegang tot internet, echter blijft de app aangeven dat mijn abonnement nog in bestelling is waardoor ik geen gegevens kan zien. Ook geeft de installatiehulp aan dat het modem nog niet geschikt is om de wifimanager toe te passen. Het signaal van het modem kan niet worden opgehaald. Op de tv’s waar ik geen fysieke tv ontvanger heb, heb ik geprobeerd via de app tv te kijken, maar die geeft aan dat ik geen toegang heb omdat dit enkel met een vaste kpn verbinding kan; ik heb het zowel via wifi als bekabeld geprobeerd maar krijg steeds dezelfde melding. Ik vermoed dat dit iets met de status van het modem te maken heeft. 

 

Ik heb de klantenservice enkele dagen geleden meteen gebeld, deze meneer heeft aangegeven alles gereset te hebben, ik heb vervolgens op advies ook het modem en de tv ontvangers aan en uit gezet maar helaas nog geen verandering zichtbaar in de app en dus ook geen toegang op de andere tv’s. Iemand misschien een oplossing hiervoor?

Hoi @Marvinh, welkom op ons forum!
Soms kan het even duren voor je online omgeving live gaat nadat je abonnement daadwerkelijk ingegaan is en dat moet pas gebeuren als alles ook daadwerkelijk werkt.
We zijn natuurlijk al weer even verder, werkt alles inmiddels?

Bellen met 0800-0402  is vaak wel handiger voor deze dingen omdat mijn collega's daar meteen mee kunnen kijken. Hier op het forum kan het altijd even duren voor je reactie van ons hebt.


Hoi @Thomas, bedankt voor je reactie. Tv en internet werkten direct nadat de glasvezelverbinding was hersteld. Onlangs al meerdere malen contact gehad via de telefoon en gisteren constateerde een medewerker dat er nog een fictieve monteur ingepland stond die de boel tegenhield. Hij heeft dit opgelost en kreeg toen inderdaad de mail dat de diensten waren gestart.

Echter blijft de installatiehulp aangeven: “oeps, we zien dat je nog niet bent aangesloten”. Ik kom hierbij dus ook niet verder. Nu is dit geen probleem voor internet en tv via de tv+ boxen want deze werken gewoon, echter heb ik nog steeds op de resterende tv’s geen toegang tot de ITV app. Deze blijft de melding geven: “Geen toegang tot deze dienst. Voor deze dienst heb je een vaste kpn verbinding nodig.” Ik heb inmiddels zowel het modem als het glasvezelkastje meermaals opnieuw opgestart, maar dit biedt ook geen soelaas. Is dit nog een kwestie van tijd of staat hier toch een instelling ergens nog niet juist? Zou graag op de andere tv’s ook gewoon televisie kunnen kijken. 


Ah dat verklaart het een en ander inderdaad. Vanaf het moment dat je de mail hebt dat alles van start is gegaan kan het dus even duren, inmiddels zou alles al wel moeten werken. Klopt dat ook?


@Thomas de KPN iTV app werkt helaas nog steeds niet. Heb nu een extra kpn tv+ box ontvangen en dat werkt wel. Alleen de itv blijft tot op de dag van vandaag weigeren helaas. Erg onhandig..


Dat is niet handig nee, dit zou nu inmiddels wel moeten werken. kun je het eens via de browser op https://tv.kpn.com/ proberen? Log je in met je MijnKPN account? Welke foutmelding krijg je?


Op laptop via de browser werkte hij al; enkel de tv app blijft een probleem: ik blijf de melding krijgen “geen toegang tot dienst: om gebruik te maken van deze app, dient je smart tv verbonden te zijn met je vaste KPN internet verbinding”. Ik probeer dan in te loggen met abonnementsnummer en pincode zoals de app vraagt. Heb geen mogelijkheid om met m’n KPN account in te loggen. 

Dit is zowel bekabeld als via wifi. Via de browser op tv.kpn.com kan ik wel inloggen maar is de interface niet geschikt om te kijken.


Ah, dan vermoed ik dat er iets anders aan de hand is, ben je wel thuis? Verbonden met je eigen wifi? Gebruik je misschien iets als een VPN?


@Thomas  Ja, ben gewoon thuis, daar staan de televisies immers gewoon;) Ik heb geen VPN, geen netgear switch of ander mesh netwerk. Alles gewoon via de originele KPN verbinding, heb ook geen instellingen in de router veranderd. Bekabeld rechtstreeks vanaf de router werkt ook niet. 


Wat voor router gebruik je? Kun je checken of het IP adres op je TV hetzelfde IP adres is als op je PC?


@Thomas, het is inmiddels opgelost. Er zat iets niet goed in de centrale kast waardoor het leek alsof we niet waren aangesloten, 😉 toch bedankt voor het meedenken. 


Ah top, bedankt voor je terugkoppeling!