Skip to main content

Beste lezer,

Per 1 juni ga ik verhuizen naar een dorp waar geen glasvezel van kpn zit en dus heb ik per telefoon mijn internet abonnement opgezegd, per 1 juni.

Ik ging ervan uit dat ik een maand opzegtermijn heb maar ik ben per direct afgesloten en nu zit zonder internet en tv.

 

Dit is onacceptabel omdat ik vanuit huis moet werken!

Kan dit zo snel mogelijk ongedaan gemaakt worden?

 

Daniël 

Hoi @tspyip. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat je nu al zonder diensten zit terwijl je pas op 1 juni gaat verhuizen. Wij zullen voor jou uitzoeken wat wij hierin kunnen betekenen. Wil je daarvoor jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achterlaten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan? Dan gaan wij voor jou aan de slag!


Beste Vikash 

Bedankt voor je reactie. 

Mijn gegevens heb ik ingevuld.

Vanochtend heb ik contact gehad met iemand via de Facebook messenger, en die heeft mijn probleem door geschoven naar een andere afdeling. Maar misschien kun jij nog even wat vaart erachter zetten. 

Dit is toch wel een hele grove fout van KPN en dit heeft mij flink in de problemen gebracht. Als ik morgen geen internet heb met ik goed de pineut. 

Het zal waarschijnlijk bij een excuus blijven maar daar zijn problemen niet mee opgelost. 

Je bent een held als je dit morgen gefixt krijgt.

Daniël 


Je kunt misschien wel via 4g werken toch?


@Nick83 mijn pc is bedraad.

Maar ik hou bewust rekening met een maand opzegtermijn termijn. Dan moeten ze toch niet meteen mijn abonnement stop zetten?

 

Oplossingen genoeg maar blijft slordig en onnodig 


@Nick83 mijn pc is bedraad.

Maar ik hou bewust rekening met een maand opzegtermijn termijn. Dan moeten ze toch niet meteen mijn abonnement stop zetten?

Zeker niet. Ik weet ook niet hoe het komt. Maar met verwijten maken schiet je niets op. Dat is een ding wat wel zeker is. Ik vermoed ook dat de verbinding niet zo snel even hersteld zal worden. Zoiets gaat tijd over heen.

Je kunt een simpele WiFi adapter aanschaffen. Zoiets bijvoorbeeld:

https://www.coolblue.nl/product/824982/tp-link-archer-t3u.html

En dan op je mobiel een hotspot maken. Dan kun je daarmee verbinding maken. Ik hoop dat u een mobiel abonnement van KPN heeft? Misschien kan @Vikash u dan wel 50 GB gratis data geven? Als blijkt dat de fout echt bij KPN ligt. Dan lijkt me dat redelijk.


Het is dus al doorgezet begrijp ik. Dan is het daar op wachten. Ik kan niet meer doen dan mijn collega al gedaan heeft. Lijkt mij dan ook goed om het contact via Messenger te laten lopen. Hopelijk is er snel een oplossing. 


@Nick83 bedankt voor je advies

@Bart_Z ik zal het contact verder via de messenger laten lopen. Bedankt voor je hulp in geval 

Ik laat weten hoe het is afgelopen 

 

Daniël 


Yes, mocht je nog andere vragen krijgen, laat het dan weten. 


@Bart_Z 

Vandaag 100gb gekregen op mijn mobiele bundel. 

Ben nog niet terug gebeld over wanneer ik weer thuis internet heb.

Morgen krijg ik van mijn werk zodat ik ook weer kan werken.

Nog niet opgelost maar er is een begin.

Toch apart dat afsluiten in een paar uur gedaan is, maar opnieuw aansluiten duurt langer…

 

Daniël 

 


Hou er maar vast rekening mee dat u überhaupt helemaal niet meer aangesloten word...


@Nick83 

Werk jij voor KPN?


@Nick83

Werk jij voor KPN?

Nee. Maar ik loop hier al wel wat langer mee op het forum, en weet zodoende dat KPN opnieuw aansluiten heel moeilijk vindt 😶


@Nick83 

Heb net met KPN gebeld en helaas moet ik je nog gelijk geven ook.

De medewerker die ik aan de lijn had, vertelde mij meteen dat het een verloren zaak was. Het enige wat kon doen om me weer aan te sluiten is een nieuw contract aan te gaan. Zelf snapte hij ook dat dat geen optie was, maar het is de enige.

Ondanks dat ik zijn eerlijkheid erg waardeerde (heb ik ook gemeld aan hem) moest ik toch even kwijt dat dit echt geen stijl is en dat het schandalig is. Gelukkig was hij eerlijk en ben ik niet dagen aan het lijntje gehouden. 

Je koopt er geen brood voor en je kunt er niet mee online gaan, maar blijkbaar zijn dat de limieten van het systeem. 

Gelukkig kan ik mijn abonnement bij Ziggo deze week laten ingaan, dat scheelt toch 3 weken zonder internet…

Bedankt voor jullie tijd.

Daniël 


Fijn dat Ziggo eerder kan leveren dat je niet lang zonder internet komt te zitten. Excuses hiervoor. 

Mocht ik in de toekomst nog iets kunnen betekenen, dan hoor ik graag van je. 


Ik moet helaas bevestigen dat het klopt en dat de klantenservice helaas niets kan betekenen. Hoe kan het waar zijn dat in 2021 een fout gemaakt door KPN niet á la minute door KPN kan worden hersteld. Hoe slecht regelt KPN het dan nog steeds voor haar klanten alsof de bureaucratie anno 1980 het nog steeds wint van agile consumer experience oriented aanpakken. 


Ik vind het heel spijtig om te lezen, dit had natuurlijk niet mogen gebeuren. Wij kunnen hier helaas niets mee, want als een abonnement eerder afgesloten is, is dat niet zo ineens hersteld. Hier komt heel wat bij kijken. Zo moet het weer technisch en administratief gereed gemaakt worden. Dat is helaas niet met een druk op de knop geregeld. 


Blijkbaar zitten jullie administratieve en technische procedures, jullie zelf zodanig in de weg dat door jullie zelf gemaakte fouten niet kunnen worden hersteld. Zolang dat niet wordt aangepakt zal de klant de dupe zijn van fouten die jullie niet per direct kunnen herstellen. In bijna 2022 mag dit niet meer de realiteit zijn. Met andere woorden: jullie procedure makers en systeem bedenkers zijn niet van deze tijd.