Skip to main content

Op 2 feb. jl. een contract met KPN afgesloten voor mijn nieuwe adres.
Daar zou ik volgens het contract 13 feb. - dus vorige week maandag! - aangesloten zijn.
Omdat ik op 10 feb. nog steeds geen apparatuur had ontvangen (ik zat bij Ziggo) ben ik gaan bellen.

Eerst met KPN Provider 0800-0402, maar die verwezen mij na 15 minuten door naar KPN Netwerken.
Op 085-0804090 trof ik opnieuw een buitenlandse (wat op zich natuurlijk niet erg is, alleen begrijpt ze er niet veel van 😞 ) waar ik ruim 16 minuten mee aan de lijn hing, maar die gewoon nergens een antwoord op heeft en NIETS kan. Zij ontkende dat er op mijn nieuwe adres glasvezel zou liggen terwijl KPN Provider notabene wist dat er 3x bij mijn (toen leegstaande) woning vergeefs was aangebeld. Uiteindelijk na volhouden het nr. van de onderaannemer Glaspoort 088-6601550 gekregen, maar ook daar kwam ik geen steek verder mee! Dat duurde dan ruim 19 minuten, waarbij er wel een naam (een volgende onderaannemer?!) werd genoemd, iets van Candor. 
Daarna weer boos naar KPN Netwerken gebeld, maar die zou mij vorige week dinsdag of woensdag terug laten bellen! NIET DUS!!!
Ik walg van dit zooitje ‘onbekwamen’ en vraag mij af of hier iemand is die dit leest en hier eens wat aan kan gaan doen!
nb. Het discussiepunt was op een gegeven moment of er wel glasvezel lag. Inmiddels is dat duidelijk want er zijn bij navraag buren met glasvezel.

 

WIE - OH WIE - heeft nog wel een beetje service gevoel in zijn lijf bij KPN !?!

BELACHELIJK NATUURLIJK DAT IK ZELF ALLE PARTIJEN MOET GAAN ZITTEN BELLEN EN VERVOLGENS DAN NOG GEEN STEEK VERDER KOM OOK!

WANT KPN FRUSTREERT ELK KLANTCONTACT! WANT DAT KOST GELD!

ZOOOOOOOOOOOO SLECHT!!!

U heeft gewoon een glasvezel-aansluitpunt in uw huis? Deze?

 


Nee, wel een soortgelijk kastje voor koper Nick.
Blijkbaar moet het nog binnen afgemonteerd worden aangezien ze in November of December langs zijn geweest (alleen was er toen niemand i.v.m. verhuizing).


Ik neem trouwens aan dat je moderator bent? 
Helpt het als je mij even kunt bellen?
daarbij neem ik aan dat je mijn mobiel kunt zien via mijn KPN id?)


Op het forum helpen klanten elkaar en springt een moderater bij indien nodig.  De wachttijd op een moderater is een dag of drie.  Waarschijnlijk zal hij/zij u ook moeten verwijzen naar kpnnetwerk.  Kpn de provider waar dit forum van is levert namelijk alleen het signaal over de digitale snelweg maar levert de weg zelf niet. Wat zegt de site van kpnnetwerk.nl als u postcode en huisnummer invult? Maw wat is de status?


Verder nog even ter info. Ik had aan ‘de KPN’ (deur-)verkoper verteld dat de glasvezel nog niet afgemonteerd was. En dat ik dus eerst koper diende te hebben. Totdat ik kon worden aangesloten op glas. Nu bleek volgens KPN Provider mijn contract ook nog eens alleen op glasvezel te staan en dat konden zij niet veranderen (!?!)
Belachelijk allemaal, fout-op-fout, maar ik zit er mee. Al lijkt de oplossing simpel: een monteur sturen die de glasvezel in de woning afmonteert...
Op het betreffende adres (2284 BL een groot 50+ gebouw) schijnt er in elk geval op nr. glasvezel te liggen. (mocht dat helpen, dan kun je mij even bellen voor het huisnr.)


Bedankt Joep, had jouw reactie nog niet gezien, maar het pc+huisnr. is al een gepasseerd station.
KPN Netwerk heeft kennelijk een wanordelijke administratie, heeft mij daarom uiteindelijk ook het tel.nr. van Glaspoort gegeven, maar daar is het kennelijk hetzelfde liedje of durfde men mij niet het nr. van Candor (?) te laten weten.


Het is tegenwoordig bij al dit soort organisaties absurd geregeld. Je mag geen mensen (van de klantenservice) meer spreken want dat kost geld! 
Nee, liever ergernis en weglopende klanten!
Het wordt tijd dat mensen dit niet meer pikken, maar in dit geval schijn ik veroordeelt te zijn tot KPN omdat zij de enige zijn, die hier kunnen leveren.
Kortom geen marktwerking dus en al helemaal geen service!!!

SLECHT KPN, HEEL SLECHT, GA JULLIE SCHAMEN!


Het is toch ook absurd dat ik geholpen moet worden door mede-klanten!?!
Heel sympathiek Joep, daar niet van, maar het is toch te triest voor woorden dat ik dan 3 dagen zou moeten wachten tot een moderator een keer zijn hoofd om de hoek laat zien!?!

Ik kan over dit soort dingen echt niet uit! WAT VERSCHRIKKELIJK SLECHT KPN!


MISSCHIEN DAT HET OP FACEBOOK WAT SNELLER GAAT?!


Als het glasvezel in uw woning niet afgemonteerd is kan een KPN medewerker hier op het forum ook niets voor u betekenen.

Dat is namelijk werk wat uitgevoerd moet worden door een onderaannemer. En die trekken gewoon hun eigen plan.

Is Ziggo op uw adres beschikbaar? Neem dan eerst een jaartje Ziggo. 


Ik snap best dat je boos bent en ik snap het ook nog als je heel boos bent. Zou ik ook zijn. En niet om het goed te praten maar kpnnetwerk legt duizenden glasvezelaansluitingen aan momenteel.  Maar moet de planning iedere keer veranderen omdat er gewoon geen mensen zijn. Eerst corona en nu de krapte op de arbeidsmarkt. Maw er is een groot tekort aan monteurs.  Hoort u van buurtbewoners ook dit verhaal of zijn er al wel een werkende aansluiting hebben?


Zolang ik hier overigens niets meld, is dit NIET OPGELOST!

Ik zal mijn mede-klanten in ieder geval laten weten HOE LANG dit gaat duren!

@KPN @HEEL_SLECHT! @GLASVEZEL @KPN_NETWERK @KPN_PROVIDER @GLASPOORT  ;-)


@Nick83 : nee, er is dus niets beschikbaar, dat heeft mijn zoon al nagekeken want die heeft ingangetjes (werkt bij de concurrent)…

@Joep1965 : ik vind hier geen excuus voor. Niet voor de belabberde service, niet voor de belabberde boekhouding, niet voor de belabberde ‘telefoniste’ (waar geen enkele meerwaarde aan is bij NETWERKEN), MAAR VOORAL NIET VOOR HET NOG SLECHTERE MANAGEMENT!!!
Want fouten maken kan, maar dit heeft niets met fouten maken te maken, maar met zijn shit niet op orde hebben. Een Amateur ben je dan als KPN! 
En nee, ik reken dit ook de buitenlandse mevrouw niet aan, het is de incompetentie van het management, dat mensen op de verkeerde plaats neerzet. Dan maar wat meer betalen op een keypositie omdat je zelf - als management - alle andere vormen van communicatie ONMOGELIJK maakt!


@Joep1965 : zoals ik eerder al wel aangaf, schijnt er dus idd. al glasvezel bij buren te zijn. 
KPN Netwerken zou mij terug laten bellen, maar ook dat is niet gebeurd. :-(
Het is allemaal zo triest en ik verzoek KPN hier toch actie op te gaan nemen.
Onzin natuurlijk dat er niets aan gedaan zou kunnen worden. Want dan hebben ze aan mij echt de verkeerde. 

DUS KPN: GAAN WE NOG WAT DOEN?

@KPN @HEEL_SLECHT! @GLASVEZEL @KPN_NETWERK @KPN_PROVIDER @GLASPOORT  ;-)


Misschien kan @Ward_ hier iets betekenen? In 1 van de reacties staat een postcode. 


Dank je @Nick83, ik ga eens kijken… :-)


@Nick83 : ik heb Ward net even een berichtje gestuurd, maar ja die is hier op persoonlijke titel kennelijk uit naastenliefde mensen uit de problemen aan het helpen. Toch triest dat KPN het zover laat komen, dat juist dit soort medewerkers straks overspannen thuis zitten omdat ze zich wellicht ‘het leed’ van de mensen hier aantrekken. 

@KPN @HEEL_SLECHT! @GLASVEZEL @KPN_NETWERK @KPN_PROVIDER @GLASPOORT  :-(


Ward is inderdaad geen medewerker van KPN provider. Hij werkt bij KPN Netwerk. Officieel mag hij volgens mij hier niet 1 op 1 klanten helpen. Maar als er in een topic een postcode staat, dan kan hij daar wel wat over zeggen. Informatie verstrekken. 


@WanneerKPN Het helpt natuurlijk niet als je van kastje naar muur wordt gestuurd. En dat ook nog eens niet altijd de goede partijen zijn.

Dit is een project van Glaspoort. niet van KPN Netwerk maar als KPN Netwerk medewerker kan ik wel in de netwerkadministratie kijken.

Het telefoonnummer van Glaspoort is 085-660 15 50. Dat heb je al gebeld maar dat is dus niet de onderaannemer. Dat is de opdrachtgever.  Dat andere nummer dat je eerst noemde (085-0804090) herken ik niet maar na een beetje googlen lijkt dat een aannemer of onderaannemer.

Ik heb even gekeken met die postcode (het huisnummer stond er niet bij) en het zit als volgt:

Alle adressen op die postcode zijn niet aangesloten tot in de woning. De meeste vanwege drie keer niet thuis en een paar wegens geen toestemming. De adressen zijn daarna door de aannemer opgeleverd aan Glaspoort en daarmee is de eerste verplichting voldaan.

Maar… als je als klant dan een abonnement neemt bij bijvoorbeeld KPN, dan wordt de opdracht voor het na-aansluiten doorgestuurd naar de hoofdaannemer om dat adres alsnog aan te sluiten. In dit geval is die hoofdaannemer het bedrijf Kodar.

Dat is wat er in jouw geval is gebeurd. Er ligt dus inderdaad geen glasvezel tot in je woning maar wel klaar op rol (onder de grond) vlak bij het gebouw.

Jij zit dus nu te wachten tot de aannemer contact met je opneemt om een afspraak te maken voor de aansluiting. Meer kan ik vanaf hier niet zien of toelichten.


Hallo @WanneerKPN , laat de hoofdlettertoets van je typemachine even nazien, die blijft vaak hangen, zodat je in hoofdletters schrijft, dat noemt men schreeuwen en is tegen de huisregels.

 

 


.


@Nick83 : uit alles blijkt dat KPN Netwerk haar administratie niet op orde heeft en mogelijk begint dat al bij de onderaannemers Glaspoort en/of Candor (?) Ik heb zelf brieven van vorig jaar gezien dat ze langs zouden komen. En volgens de mensen, die daar wonen is dit ook gebeurd. Ik heb Ward mijn postcode en het huisnr. van buren gegeven waar wel een glasvezel abonnement actief zou zijn. Dus misschien kan hij mij dat bevestigen. Ik zal het hier in elk geval netjes afmaken zodat iedereen kan lezen hoe dit afloopt. Hopelijk niet zo BEROERD als de service van KPN is. Waarbij het mij vooral opviel hoe hard de organisaties vooral naar de collega's wijzen en roepen dat ze vooral niet van dezelfde werkgever zijn! :-(

@KPN @HEEL_SLECHT! @GLASVEZEL @KPN_NETWERK @KPN_PROVIDER @GLASPOORT  :-(


Ward is inderdaad geen medewerker van KPN provider. Hij werkt bij KPN Netwerk. Officieel mag hij volgens mij hier niet 1 op 1 klanten helpen. Maar als er in een topic een postcode staat, dan kan hij daar wel wat over zeggen. Informatie verstrekken. 

Ik mag zeker wel officieel 1-op 1 klanten helpen. Ik mag alleen niet vragen om hun adresgegevens in verband met onze interne privacy regels. Als dat nodig is voor de hulp dan vraag ik het aan een Webcare medewerker op dit forum en die stuurt het mij dan door.


Wel interessant om te zien hoe dat glasvezel aanleggen in z'n werk gaat. Na 3 x niet thuis bij aanbellen gebeurt er vervolgens niets meer. Er word dus geen afspraak gemaakt ofzo. Pas als de bewoner een abonnement aanvraagt gaat er weer wat gebeuren. Maar ja... ik kan me zomaar voorstellen dat die bewoner dan een paar weken of langer mag wachten...


Ik heb inmiddels contact met Ward. 
Klasse dat er dat soort mensen zijn, die graag willen helpen, al zou KPN het natuurlijk nooit zover moeten laten komen! :-(

@KPN @HEEL_SLECHT! @GLASVEZEL @KPN_NETWERK @KPN_PROVIDER @GLASPOORT  :-(