Skip to main content

Ik heb gebeld met kpn en mijn abbonnement voor internet zou per 1 feb stoppen. Nu heb ik toch betaald voor de maand februari? 


Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Ja, dat klopt. Na 1 februari krijgt u een correctie factuur.


Hoi @Isa Koene. Welkom op het KPN Forum! Ik zie dat @Nick83 al het juiste antwoord heeft gegeven, maar ik licht het graag nog een beetje toe om het te verduidelijken. Je hebt altijd een maand vooruit betaald. In de maand van of voor de beëindiging krijgt je de voorlaatste factuur met daarop de“normale” abonnementskosten. Na beëindiging van het abonnement volgt de laatste (slot) factuur. 

Deze laatste factuur bestaat uit:

  • de laatste verbruikskosten (indien van toepassing)
  • de te veel of te weinig betaalde abonnementskosten (indien van toepassing)

Ik hoop dat het zo helder is! Heb je hierover vragen, laat het dan gerust weten.


Ik heb mijn abonnement per 9 febr stopgezet en ze houden gewoon het volledige bedrag af van mijn rekening.
Dus ik mag de rest van de maand tot en met maart voor niks betalen.
Natuurlijk gebeld. Krijg je te horen dat tot een maand na het stopzetten nog moet betalen.
Zo zijn eenmaal de regels.
Ik vraag me af of dit wettelijk mag?
Ik zeg dit toch een maand van te voren op?
Erg vreemd en heb dit nergens meegemaakt.
Zo kan ik ook wel winst maken.


Bereid je dan maar voor op de administratie bij je nieuwe en toekomstige providers @pippi50. Of dit wettelijk mag? Hoelang bestaat KPN al? Ja, het mag, Abonnementskosten worden vooruit in rekening gebracht. Na een beëindiging van een abonnement volgt te allen tijde een eindfactuur waarop een verrekening plaatsvindt over de teveel betaalde abonnementskosten vanaf de opzegdatum en daarnaast de verbruikskosten die je gevoerd hebt tot en met opzegdatum. Heeft helemaal niets met winst te maken. Wat een flauwekul. Je krijgt wat je teveel betaald hebt terug! :-)