Skip to main content

Ik heb in de KPN winkel in Doetinchem geregeld dat wij per april op onze beide adressen een abonnement hebben. Op ons oude adres tot 23 april internet, tv en vast telefonie. Per 14-4 heb ik een volledig nieuw abonnement afgesloten. Hierdoor hebben wij tijdelijk 2 abonnementen. 

Nu wordt ik gestalkd door de KPN omdat de nieuwe bewoners van ons huis ook KPN willen installeren en krijg ik te horen dat wij een fout hebben gemaakt. 

In de winkel heb ik duidelijk afgesproken dat eind april het abonnement van ons oude huis moet komen te vervallen. Op mijn vraag aan de KPN medewerker, die ik telefonisch gesproken heb, of onze opzegging goed is verwerkt heb ik geen reactie mogen ontvangen. 

Wel ben ik weer gebeld door een kon medewerker die moeilijk ging doen dat er niet zomaar opgezegd mag worden. Dit gesprek is beëindigd, zonder reden en daarna ben ik niet meer teruggebeld.  Voor een communicatiebedrijf verdient dit niet de schoonheidsprijs.

Ik wil graag dat ons abonnement per 23 april 2021 stopgezet wordt, zoals afgesproken in de KPN winkel. 

Alvast bedankt voor jullie reactie! 

Hallo @Toothbrush 1971 Welkom hier op het kpn forum. Het klinkt als een vreemd verhaal. 

Ik zou je willen aanraden om toch telefonisch contact op te nemen met de klantenservice via 0800-0402. Voor het opzeggen van abonnementen (helemaal als dat niet gaat zoals dat moet) is eigenlijk altijd noodzakelijk om daar met iemand over te spreken. Het kpn forum is er opgericht dat kpn-klanten en andere geïnteresseerde gebruikers met elkaar in contact komen en elkaar helpen met tips en advies over onze producten. Moderators, zoals ik, begeleiden deze gesprekken en we zorgen er voor dat informatie goed vindbaar is


Hoi Bart, mooi antwoord en dat heb ik ook uiteraard gedaan. De persoon die mij geholpen heeft was erg klantvriendelijk en heeft de opzegging snel verwerkt, zodat ik geen dubbel contract meer heb. 

Alleen gaf hij ook aan dat de medewerkers in de KPN winkels eigenlijk alleen maar verkopers zijn die graag nieuwe abonnementen willen afsluiten.

Als ik nu in mijn KPN id inlog zie ik geen abonnementen meer staan. Ook niet op ons nieuwe adres. 

Ik wil nu uitzoeken hoe ik Spotify Family kan activeren en dat lukt me nu dus niet. 

Het enige dat ik wil is dat internet, TV en Spotify Family nu snel gaat werken bij ons. 

Ik ben een leek op dit gebied en heb nu alleen nog maar de ervaring dat het aan mij ligt, terwijl ik op allerlei manieren contact probeer te krijgen. 

Het zou KPN sieren om contact met mij op te nemen, zodat alles opgelost kan worden. 

Ik begrijp dat jullie de diverse fora goed moeten laten lopen, maar ik zoek eigenlijk naar een oplossing voor mijn problemen en heb deze nog niet gevonden telefonisch of in de winkel. 


Snap ik helemaal, @Toothbrush 1971 en ik denk ook dat het goed is dat je met iemand hierover spreekt. Ik ken de situatie niet (ik kan je gegevens niet inzien op dit moment) maar ik durf het wel aan om te zeggen dat het niet aan jou ligt. Hoe het wel precies zit, of er iemand een een fout heeft gemaakt, of dat er iets verkeerd is ingevoerd, of dat er iets anders speelt, zal moeten worden uitgezocht. 

Wat ik in mijn eerste bericht probeerde aan te geven is dat dit wellicht niet het beste medium is om dit probleem te behandelen. Onze community kan je hier eigenlijk niet mee helpen én er zal nodige zal moeten worden uitgezocht in de interne systemen. Voor problemen met opzeggingen, klachten over nieuwe abonnement en zaken die waarschijnlijk een persoonlijk gesprek vereisen, zou ik dan ook aanraden om de klantenservice te bellen: dan heb je direct en persoonlijk contact en zijn de vervolgstappen sneller helder. Vandaar mijn eerdere uitleg en suggestie. 

Maar uiteraard wil ik ook kijken wat er speelt en wat er moet gebeuren. Kun je dan je verhaal in dit topic eventueel aanvullen met belangrijke punten en details én wil je jouw KPN Forum profiel voorzien van de naam van de contractant, je oude én nieuwe postcode / huisnummer, je beide klantnummers en een mobiel nummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.)