Skip to main content

Wat een verhaal.. 

Bij thuiskomst, donderdag 30 september, merk ik dat er geen verbinding is met het internet en dat er ook geen tv signaal is. Simpel op te lossen, dacht ik, modem even uit en weer aanzetten. Maar helaas nog geen verbinding. Er stonden geen storingen gemeld op de site van KPN dus toch maar een telefonisch contact gezocht met hen. 

Aan de telefoon heeft de medewerkster de mededeling: uw abonnement bij ons is vanaf vandaag niet meer actief. 

Euh, hoe komen jullie daarbij?!

Er werd mij verteld dat T-Mobile de lijn heeft overgenomen en dat ik daar naar overgestapt zou zijn. 

 

Voor de achtergrond informatie:

Er is kort sprake geweest van een mogelijke overstap in maart/april dit jaar. 

Na aanleiding van de onwijs slechte verkoop/aansmeer poging  van de verkoopmedewerkers van KPN. In maart zou ik een mooie aanbieding krijgen met nieuwe apparatuur (modem, tv ontvangers en WiFi booster). Hier werd ik maar niet over terug gebeld. Ik heb zelf maar het initiatief genomen en er achteraan gebeld, waarop ik kreeg te horen dat zo’n aanbieding niet mogelijk was en de collega dit nooit had mogen/kunnen aanbieden. 

Nou, mooi dan. Wel beloven maar niet doen. 

Hierop heb ik contact gezocht met T-Mobile voor een overstap. Top geregeld, goedkoper en dezelfde snelheden en specificaties als bij KPN. 

Na korte tijd werd ik weer gebeld door KPN, weer met de aanbieding nieuwe apparatuur te krijgen en 6 maanden lagere maandlasten waarna het oude maandbedrag weer zou in gaan. Bij deze medewerker heb ik aangegeven dat ik daar even over na wou denken en er op terug zou komen. Reactie: Geen enkel probleem meneer. 

Ongeveer en week later belde ik T-Mobile om de overstap te annuleren en KPN om de aanbieding te verzilveren. 

Dat eerste ging goed, alles maar dan ook echt alles werd geannuleerd bij T-Mobile. 

Dat tweede ging, wederom, minder soepel. Toen ik KPN terug belde voor de aanbieding, was dit niet meer mogelijk. WiFi boosters waren alleen voor nieuwe klanten en nieuwe apparatuur kon niet geleverd worden werd mij verteld. 

Van alles beloven en niets nakomen. Zeer slecht en ik zou het misleidende verkoop of verkoop onder valse voorwendselen willen noemen!

Toch gebleven en mij erbij neergelegd vanwege het gemak van Netflix op de tv ontvanger. 

 

Maar nu, 5 maanden later, ben ik opeens afgesloten! Hoe verzin je het? Zonder enige aankondiging of berichtgeving. 

De reden: u bent overgestapt naar T-Mobile. 

Oplossing van de KPN medewerker: zo laten en een nieuwe provider zoeken of binnen 3 werkdagen wordt er contact opgenomen voor een oplossing om het oude abonnement weer op te pakken, wat inhoudt dat ik vanwege het weekend bij een een week zonder internet en tv zit! 

Meteen contact gezocht met T-Mobile. Zijn weten nergens van. De medewerker kan keurig inzien dat de boel geannuleerd is en er geen aanvraag is gedaan voor overname van de lijn van KPN.

Dus door een (administratieve) fout van KPN zit ik minimaal 5 dagen, van donderdag tot dinsdag, zonder internet. 

En de service en oplossing is echt bijzonder slecht! 

 

Ik verwacht vandaag een telefoontje van de service medewerkers met de mededeling dat de schakelaar weer om is gezet en ik weer internet heb. 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Niet zo'n leuk verhaal @Wierbos :slight_frown:

T-Mobile geeft dus aan dat er alleen een geannuleerde aanvraag bekend is op jouw adres en dat er dus ook absoluut niks geleverd wordt op het moment?

Ik kijk heel graag even of ik kan vinden hoe de vork hier precies in de steel steekt, zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?


Ik heb nog geen reactie van je ontvangen @Wierbos, maar zie dat je wel je gegevens in hebt gevuld. Als ik je aansluiting er bij pak, zie ik dat je vandaag contact hebt gehad met 1 van mijn collega's en dat het herstel van je aansluiting inmiddels in gang is gezet. Ik ga er dan ook van uit dat het helemaal goed gaat komen!


Hoi Maja,

klopt ik heb inmiddels met meerdere van jouw collega’s contact gehad. Morgen wordt ik als alles meezit weer aangesloten. 
 


Dat zou heel fijn zijn @Wierbos, laat je het hier nog even weten als dat inderdaad het geval is? Dan weet ik dat het ook écht weer in orde is!


Alles inmiddels weer in orde @Wierbos? Volgens mijn systemen wel maar hoor het graag nog even van jouzelf :slight_smile:


Sinds gisteren alles weer netjes in orde. Heel aardige monteur aan huis gehad. 

Wel jammer dat de telefonische helpdesk geen leuke aanbieding kan doen, waar dit hele gedoe in eerste instantie mee begon. Blijft knagen dat bestaande klanten zo afgeserveerd worden. 
Maar goed, wellicht ooit wel de mogelijkheid om iets te kunnen doen.

Goed weekend!


Sinds gisteren alles weer netjes in orde. Heel aardige monteur aan huis gehad. 

Ah heel fijn!

Wel jammer dat de telefonische helpdesk geen leuke aanbieding kan doen, waar dit hele gedoe in eerste instantie mee begon. Blijft knagen dat bestaande klanten zo afgeserveerd worden. 
Maar goed, wellicht ooit wel de mogelijkheid om iets te kunnen doen.

Goed weekend!

Ik hoop met je mee! :fingers_crossed_tone1:

Jij ook een goed weekend!