Skip to main content
Vraag

Abonnement sinds december maar nog steeds niet geleverd, nu geen internet

• February 20, 2026
  • 4 reacties
  • 45 keer bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Sinds 15 december hebben wij een abonnement bij uw organisatie. Inmiddels zijn wij ruim twee maanden verder en zijn wij nog steeds niet aangesloten. Meerdere keren is een nieuwe aansluitdatum gecommuniceerd, die vervolgens wederom niet werd gehaald. Inmiddels is 4 maart als nieuwe datum afgegeven.

Wat wij minstens zo zorgwekkend vinden als de voortdurende vertraging, is het structurele gebrek aan communicatie wanneer een geplande aansluitdatum niet wordt gerealiseerd. Wij worden hier niet proactief over geïnformeerd en moeten telkens zelf navraag doen.

Er is een noodpakket aangeboden, maar dit is volstrekt ontoereikend voor een tweepersoonshuishouden waarin beide personen vanuit huis werken met zware programma’s en externe werkomgevingen. Een hotspotverbinding voldoet hiervoor simpelweg niet. Als gevolg hiervan zijn wij genoodzaakt uit te wijken naar andere locaties met stabiel internet, wat voor ons extra kosten met zich meebrengt.

Wij verzoeken u per omgaande om:

1. Duidelijke en concrete communicatie over de daadwerkelijke aansluitdatum.

2. Een inhoudelijke toelichting op de oorzaak van de herhaalde vertraging.

3. Een passende compensatieregeling voor zowel de periode zonder levering als de door ons gemaakte extra kosten.

4 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@JanArnhem, welkom op de community. Als je al zo lang wacht op een aansluiting kan ik me voorstellen dat je daar duidelijkheid over wilt. Op je profiel staan geen gegevens, daardoor kan ik niets zien over de situatie. Je kunt je profiel volledig invullen en een seintje geven als je dat gedaan hebt. Dan kan ik kijken wat ik er over kan zien.

Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik ook met gegevens niet weet of ik alles kan zien wat je vraagt, maar ik wil het wel voor je proberen. Dat je al een noodpakket hebt doet vermoeden dat er al door een achterliggende afdeling aan gewerkt wordt. Als dat het geval is, is het beter om het bij hen in behandeling te laten. Als er meer partijen mee bezig gaan kan het juist voor vertraging zorgen. En dat moeten we juist niet hebben in deze situatie lijkt me.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 3, 2026

.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 3, 2026

Hoi ​@JanArnhem, welkom op de community. Als je al zo lang wacht op een aansluiting kan ik me voorstellen dat je daar duidelijkheid over wilt. Op je profiel staan geen gegevens, daardoor kan ik niets zien over de situatie. Je kunt je profiel volledig invullen en een seintje geven als je dat gedaan hebt. Dan kan ik kijken wat ik er over kan zien.

Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik ook met gegevens niet weet of ik alles kan zien wat je vraagt, maar ik wil het wel voor je proberen. Dat je al een noodpakket hebt doet vermoeden dat er al door een achterliggende afdeling aan gewerkt wordt. Als dat het geval is, is het beter om het bij hen in behandeling te laten. Als er meer partijen mee bezig gaan kan het juist voor vertraging zorgen. En dat moeten we juist niet hebben in deze situatie lijkt me.

Het is inmiddels onbegrijpelijk en eerlijk gezegd onacceptabel hoe dit traject verloopt.

Niemand kan iets inzien, niemand weet iets, en niemand voelt zich blijkbaar verantwoordelijk. Tegelijkertijd blijven wij reclame van jullie ontvangen dat er glasvezel ligt en beschikbaar is, terwijl levering in de praktijk onmogelijk blijkt. Dat is misleidend en wekt verwachtingen die jullie vervolgens niet waarmaken.

Wij zitten nu al maanden zonder fatsoenlijke oplossing. Een noodpakket met minimale dekking is een tijdelijke overbrugging voor enkele dagen, geen structurele oplossing voor drie maanden. Ondertussen blijven wij als klant de kosten voorschieten terwijl er vanuit jullie kant geen enkele proactieve communicatie plaatsvindt. Geen update, geen telefoontje, geen enkele vorm van initiatief.

Wanneer wij vervolgens vragen om één keer per week een update te ontvangen, krijgen wij als reactie dat dit “teveel werk” zou zijn. Die reactie zegt helaas alles over hoe wij als klant worden gezien. Blijkbaar is transparantie en minimale communicatie al teveel gevraagd.

Ik verwacht per direct:

1. Een concrete en inhoudelijke statusupdate.

2. Een realistische en bindende leverdatum.

3. Een passende compensatieregeling voor de periode waarin niet geleverd is.

4. Een vaste contactpersoon die wél verantwoordelijkheid neemt

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 3, 2026

Beste ​@JanArnhem wat jij verwacht kan niet via dit forum geregeld worden.

Het forum is voor en door klanten onder toezicht van een moderatieteam en géén helpdesk van KPN.

Hiervoor kun je bellen met 0800 0402 tijdens kantooruren, Facebook, X of Instagram of een terugbelafspraak maken, zie link;

https://www.kpn.com/service/ugs?icid=contact:cd=community&campaignid=so:c=merk-community

of online een klachtenformulier invullen, zie link:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier