Skip to main content
Vraag

Abonnement start later dan gepland, hoe wordt dit opgelost?

• January 15, 2025
  • 18 reacties
  • 282 keer bekeken

Jazeker, een provocerende titel die jammer genoeg ook nog feitelijk aantoonbaar de lading dekt. Wat is de situatie?

Op 9 januari zou ik overstappen van Ziggo naar KPN. Van te voren zo’n prachtige mail ontvangen waarin expliciet is aangegeven dat er een SMS op 9 januari zou worden gestuurd dat de verbinding gereed is.

Verbazingwekkend. Ik krijg op 9 januari maar SMS. Weet je wat, we gaan de servicedesk maar eens bellen waar die SMS blijft. Eerst maar eerst een uur zoeken naar een telefoon nummer van de servicedesk. Erg handig dat dat nummer niet is gepubliceerd op de servicepagina van de KPN website. Je zult als organisatie maar lastige vragen krijgen omdat je als organisatie niet kunt leveren conform contract.

Goed, telefoonnummer gevonden en gebeld. Oh jee, wat dom, gebeld met de servicedesk van de KPN. Ik wist op dat moment niet dat ik me uiteindelijk een paar dagen in een Kafkiaans toneelstuk begaf.

Op 9 januari een zeer animerend gesprek gehad met met de servicemedewerker van de KPN. Men wist ook niet wat het probleem was en er moest een monteur langskomen. Aangegeven dat ik dat niet snapte. Niet alleen kon deze servicedeskmedewerker niet aangeven waarom ik geen SMS had gehad maar kon hij ook niet aangeven waarom een monteur moest worden ingevlogen. Het probleem zat overduidelijk aan de kant van de KPN. Niet alleen was het connectie-ledje van het glasvezelmodem groen, maar wordt een SMS automatisch gestuurd nadat de verbinding door de KPN is geactiveerd. Na aandringen op mijn vraag waarom een monteur aan te pas moet komen, werd gemeld dat dat in zijn scherm stond. Kon het niet laten, maar heb hem toch maar gevraagd indien er in zijn scherm staat dat hij in een sloot moet springen, hij dat ook gaat doen. Twijfel nu nog of hij deze analogie begreep. Uiteindelijk, na ruggespraak, gaf hij aan dat er alsnog een SMS werd gestuurd.

Nou, ik weer helemaal happy. KPN gaat me een SMS sturen om het probleem op te lossen. SMS-je geopend, stond een linkje in naar een webpagina die mij instrueerde hoe ik mijn hardware aan moest gaan sluiten. Je kon aan het eind van de instructies wel iuets gaan activeren, maar na een kwartier werd gemeld dat de activatie was mislukt. Je raadt het al, ik was niet meer happy.

Weet je wat, op 10 januari maar weer gebeld met de servicedesk. Wederom het gehele probleem uitgelegd. Komt men uiteindelijk tot de conclusie dat de verkeerde SMS is gestuurd en dat dat nu is opgelost en een nieuwe SMS zou gaan ontvangen. Ik in spanning hoopvol op de toegezegde SMS wachten. Je raadt het al, geen SMS van de KPN. Ben ik weer blij gemaakt met een dooie mus.

13 januari maar weer bellen. Wordt mij weer om het hele verhaal gevraagd. Ik begin al enigszins een beetje geïrriteerd te raken.  Ik heb maar gevraagd of hij het ticket wil lezen. Informatie in de tickets was niet afdoende omdat er maar schijnbaar een heel klein deel van wat was besproken is vastgelegd. Komt men weer met het verhaal van de monteur. Zonder monteur kan het niet worden opgelost. Aangedrongen dat dit antwoord voor mij niet acceptabel was en ook nog in tegenstelling was met eerdere toezeggingen van andere servicedeskmedewerkers. Uiteindelijk heeft  deze servicemedewerker geëscaleerd naar zijn groepsleider of iets dergelijks. Uitkomst, er is intern contact geweest met de back-office en het probleem was gelokaliseerd. Schijnbaar moet je enigszins assertief zijn om tot een oplossing te kunnen komen.

Wat is nu het probleem: Een van de systemen van KPN (OMNI) heeft problemen (interfacing met een andere systeem) en kon daardoor niet vol automatisch zaken verwerken. Om mijn probleem op te lossen zou handmatig het vinkje in dit systeem worden gezet om de verbinding te activeren. Vanuit de techniek gezien, misschien een inspanning van maximaal 1 minuut. Ik zou zelfs teruggebeld worden door de servicemedewerker als die activiteit door de back-office was uitgevoerd.

Ik weer in blijde afwachting van het befaamde SMS-je en het telefoontje van de servicedesk. Nou, het zal niemand verbazen, geen SMS-je en geen belletje van de servicemedewerker.

14 januari maar weer bellen. Ik had al heel wat te stellen met de geweldige serviceafdeling van de KPN. Maar je hebt altijd baas boven baas.

De zoveelste servicemedewerker aan de lijn. Ondertussen weet ik de procedure al en maar direct mijn postcode, huisnummer, naam en geboortedatum roepen. Laat ik minimaal van mijn kant maar wel een beetje efficient zijn. We gaan het ingestudeerde service-scriptje aan de kant van KPN maar weer aflopen. En daar is die weer. De servicemonteur, die staat weer in het scherm van de KPN servicedesk medewerker. 

Wederom aangegeven dat het probleem bij KPN zat, dat KPN zelfs gemeld heeft dat het binnen het OMNI systeem zat en dat met dat systeem problemen zijn. De servicedeskmedewerker was stomverbaasd dat ik dat wist en dat dat was doorgegeven door een collega van hem. Daarnaast had deze medewerker niets te maken wat was gemeld door een collega van hem. Sterker nog, hij werkte wel 5 jaar bij de servicedesk van de KPN, dat het hele moeilijke problematiek was en dat ik het allemaal niet begreep en er geen verstand van had.

Ik geef toe. Het is onwaarschijnlijk moeilijk, super complex. Gelukkig heb ik iets meer hersencellen dan een amoebe, heb ik in een grijs verleden op zo’ schooltje in Delft gezeten en heb ik iets van computerscience en electrical engineering gedaan en geef ik nu leiding aan en afdeling van 80 man die zeer grote IT projecten uitvoert voor de overheid. Ik geef het toe, ik ben intellectueel niet in staat om te begrijpen dat het handmatig omzetten van een bitje in het OMNI systeem super complex is. Maar ja, ook wel logisch, want ik werk niet reeds 5 jaar in een service call centre van de KPN zoals uw medewerker wist te melden.

Uiteindelijk werd gemeld dat het alleen kon met een monteur en dat anders het gesprek werd beëindigd. Dat is dan ook gebeurd.

Toch maar weer teruggebeld. Weer hetzelfde liedje. Weer het standaard scriptje afwerken. Omdat ik het wel zat was, maar akkoord gegaan met de nutteloze komst van een monteur. En toen werd duidelijk wat de achterliggende reden was van de zo gepushte monteur terwijl de root cause en de oplossing van het probleem reeds zelfstandig door KPN was vastgesteld en de oplossing ook al voorhanden was.

Vanaf het eerste gesprek met de serviceafdeling, heb ik aangegeven dat ik na volgende week op vakantie ga en dan pas week 3 in feb. weer terug ben. Tot die tijd wordt het probleem door KPN niet opgelost en blijf ik betalen bij mijn huidige provider Ziggo. Tot de 18e vamn dese maand betaalde ik een kortiongstarief van +/- 35 Euro per maand. Na deze datum blijft de levering doo Ziggo doorlopen, echter tegen de volle mep van meer dan 80 Euro per maand, terwijk ik bij de KPN vanaf 9 januari 35 Euro ga betalen. 

Door het niet kunnen leveren, blijft de KPN feitelijk in gebreke. Ik heb daarom bij ieder gesprek met de serviceafdeling gevraagd, wie gaat opdraaien voor de extra kosten. KPN schuift dese kosten af op de klant terwijl; het probleem bij KPN ligt.

Dit werd ook pijnlijk duidelijk in het laatste gesprek met de servicedesk. Ik moest akkoord gaan dat de ingangsdatum van het abonnement van 9 januari werd verschoven naar de datum waarop een monteur kon worden ingepland. Hiermee verschuift KPN de startdatum van het contract, moet de klant daarop ja zeggen (gesprek wordt opgenomen) in het telefonisch onderhoud met de klant en is de KPN daarmee gevrijwaard dat een claim door aantoonbaar falen van de KPN, door de klant kan worden ingediend. 

Heb duidelijk aangegeven dat ik niet accepteer dat de leveringsdatum wordt verschoven naar februari. Ik heb expliciet aangegeven dat ik niet akkoord ga met verschuiven de ingangsdatum van het contract. De reactie van de KPN medewerker: meneer dan ga ik geen monteur voor u inplannen. KPN doet niets totdat de klant afziet van een financiële claim omwille van het feit dat KPN in gebreke blijft. Dit is pure chantage.

Het moge duidelijk zijn dat bovenstaand onacceptabel is voor een klant.

Wat compleet los staat van bovenstaand is de e-mail die de pincode bevat voor de tv-ontvanger. Deze heb ik ook niet mogen ontvangen. Of moet hier ookl een monteur voor worden ingepland zodat deze e-mail persoonliojk wordt overhandigd?

Ik heb maar 1 vraag: Wat gaat de KPN doen om bovenstaand door KPN geinitieerd probleem op te lossen?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

18 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 15, 2025

Maak een samenvatting van het ellenlange verhaal. Dat leest wat fijner en begrijpelijker.

• January 15, 2025

En doe niet zo moeilijk. Laat gewoon die monteur komen.

Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • January 15, 2025

Een lang onsamenhangend verhaal als je het mij vraagt… Gewoon een ontevreden klant, die waarschijnlijk iets verkeerd uitlegd, of begrepen heeft..

Ben het wel met ​@Joep1965 eens dat korter verhaal beter te begrijpen was.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 15, 2025

Beste ​@Frits-sa overeenkomstig de forumregels s.v.p. een kort en bondige vraag en/of opmerking.

Bovenstaand gaat (bijna) niemand lezen.

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 15, 2025

Ik ben bij 10 januari afgehaakt ​@Frits-sa  , wat verwacht je van de KPN community?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 15, 2025

Een lang onsamenhangend verhaal als je het mij vraagt… Gewoon een ontevreden klant, die waarschijnlijk iets verkeerd uitlegd, of begrepen heeft..

Dat ik een ontevreden klant bent, is evident. Omdat het schijnbaar moeilijk is om een tekst te lezen, de samenvatting:

Er is een contractuele startdatum van 9 februari en KPN kan niet voldoen aan het contract wat ze zelf heeft afgesloten.

KPN constateert zelf waar de root cause van het probleem zit (het OMNI systeem van KPN) en wat hierbij de oplossingsrichting is. Het is KPN die zelf heeft aangegeven dat het probleem aan hun zijde is. 

Het complete chantage deel zit hem in het feit dat men dit wil oplossen via een monteur (deze heeft simpelweg andere ingangen bij KPN om zaken op te lossen). Waarom een monteur? Omdat dat de geëigende weg binnen KPN is om de startdatum van het contract dan automatisch te kunnen verschuiven naar de datum dat een monteur beschikbaar is. Hiermee vrijwaart KPN zich van iedere consequentie die voortkomt uit het niet naleven van het contract door KPN.

Sterker nog, KPN maakt op dat moment gewoon misbruik van haar machtspositie jegens de klant. Indien de klant niet akkoord gaat met het verschuiven van de ingangsdatum van het contract dan zal door KPN geen oplossing worden geboden. Dat is gewoon chantage. Ik begrijp heel goed dat zaken soms niet lopen zoals ze moeten lopen. Het zou de KPN sieren dat zij verantwoordelijkheid nam voor het door haar geïnitieerd probleem. Dat doet de KPN niet en dat stoort mij. KPN neemt mij zelfs kwalijk dat geen monteur kan worden ingepland omdat ik dan op vakantie ben.

Dat het verhaal onsamenhangend is, bestrijd ik. Dit is niet meer dan een feitenrelaas. Ik snap dat begrijpelijk lezen soms lastig kan zijn. Zeker als het meer is dan 2 alinea's aan tekst. Zeker als men alleen gewend is aan lengten van Twitter-teksten.

Nog 1 opmerking met betrekking tot jouw reactie. 

Ik citeer je even: “die waarschijnlijk iets verkeerd uitlegd”. Dat is met een t niet met een d. Zegt wel iets over het niveau van jouw reactie. Misschien schoolgeld terughalen?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 15, 2025

Dit is de korte versie???

Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • January 15, 2025

Dit is de korte versie???

MAND!

Ik citeer je even: “die waarschijnlijk iets verkeerd uitlegd”. Dat is met een t niet met een d. Zegt wel iets over het niveau van jouw reactie. Misschien schoolgeld terughalen?

Denk dat ik daarvoor al te lang van school ben, en dus geen recht daar meer op heb, zit denk ik lang over de 14 dagen bedenktermijn heen. Eens een keyboard warrior, altijd een keyboardwarrior ​@Frits-sa 

Maar om je een antwoord te geven ​@Frits-sa, bij mij thuis was vorig jaar ook een monteur nodig om te verbinding op te leveren, omdat hij nog wat in verdeelkastje in de straat heeft moeten doen(ging om glasvezel toen), zijn toen ook van Ziggo naar KPN gegaan.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • January 15, 2025

Iedereen die op ​@Frits-sa hebben gereageerd? Hoe lullig moet je als mens in elkaar steken om zo te reageren! 

Volgens mij was deze community om elkaar te helpen, elkaar te steunen. Maar als ik al jullie reactie lees? Schaam me kapot! 

En waarom ​@Frits-sa hier zijn verhaal doet is omdat hij bij die geweldige klantenservice waar de meeste geen opleiding hebben gehad, dus geen antwoorden weten. En als eenmaal dat antwoord is gegeven, en niet vanuit die geweldige klantenservice!! is er weer niks mee gedaan. 

Dus wat ga je dan doen? Hulp vragen in deze oh zo geweldige community!

NOT! Want hier wordt je ook afgebrand door betweters!

• January 15, 2025

Iedereen die op ​@Frits-sa hebben gereageerd? Hoe lullig moet je als mens in elkaar steken om zo te reageren! 

Volgens mij was deze community om elkaar te helpen, elkaar te steunen. Maar als ik al jullie reactie lees? Schaam me kapot! 

En waarom ​@Frits-sa hier zijn verhaal doet is omdat hij bij die geweldige klantenservice waar de meeste geen opleiding hebben gehad, dus geen antwoorden weten. En als eenmaal dat antwoord is gegeven, en niet vanuit die geweldige klantenservice!! is er weer niks mee gedaan. 

Je schaamt je niet voor je toontje hoe je mensen weg zet, omdat ze volgens jou geen opleiding zouden hebben gehad. Probeer eens in mensen te denken ipv in opleidingsniveau.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • January 15, 2025

@RobvdPoel 

Waarom moet ik mij schamen? Ik ben niet diegene die deze Frits eventueel kunnen helpen? Het is hier alleen maar afkraken, met een beledigende toon!! want diegene die juist reageren zijn zo, ik niet. Ik reageer op al deze reacties die helemaal zo niet hoeven te zijn!

En ik zet geen mensen weg, dat doen deze mensen, die denken het recht te hebben om zo te reageren omdat ze al zoveel jaren hier zitten en soms zogenaamde ervaringen hebben, en dan ook nog eens op een bepaalde manier je strot in duwt! Niet op een alleraardigst manier.

Maar goed, dan ben jij dus net zo aan jouw reactie te zien. 

Dus over "in het mensen denken" dat doe ik dus, want ik reageer op diegene dat het zo niet hoeft met hoe ze reageren!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 15, 2025

Je schaamt je niet voor je toontje hoe je mensen weg zet, omdat ze volgens jou geen opleiding zouden hebben gehad. Probeer eens in mensen te denken ipv in opleidingsniveau.

Dat Sylbi mij verdedigt is natuurlijk zeer lovenswaardig. Ik apprecieer dat ten zeerste. Dank daarvoor. 

Om eerlijk te zijn, Ik ben niet zo verbaasd over sommige reacties. Ik vind ze zelfs wel grappig. Het toont inderdaad aan wat hun maatschappelijke positie is, op wat voor een niveau men acteert en maar hun eigen zelfbeeld moeten opkrikken door hier dat soort reacties te posten. Zielig toch? Ik kan hier wel Freud gaan aanhalen in relatie tot de postende slimmeriken, maar dan ben ik bang dat ik een vraag terug krijg wie Freud is.

Het is dat de GGZ reeds geen mogelijkheden meer geeft om patiënten te helpen, anders zou ik ze verwijzen om daar een therapietje te volgen.

Meest verbazingwekkend is dat deze mensen überhaupt niet door hebben waarom dit relaas is gepost. Ik vecht tegen de KPN die d.m.v. de serviceafdeling, bemand door inderdaad niet al te slimme mensen, anders zou je daar niet werken, feitelijk de volledige organisatie afschermen voor ‘lastige’ klanten. Daarmee vrijwaart KPN zich van iedere verantwoordelijkheid in relatie tot haar eigen falen.

De KPN is wettelijk verplicht om financiële compensatie te leveren indien ze niet voldoet aan haar contractuele verplichtingen.

Het enige wat ik wilde was dat KPN haar eigen probleem ging oplossen. Juridisch afdwingen is inderdaad lastig en dat weet de KPN ook. Dan moet je zorgen, in het geval van de KPN, dat je als consument het gehele verhaal op hun eigen community dumpt en het publiekelijk maakt. Je moet zelfs zo’n logge organisatie al;s de KPN prikkelen om hun werk te doen.

En zie daar: om 09:30 vandaag werd ik opeens door de KPN gebeld. Het probleem was opeens opgelost.

Als de KPN je niet helpt, dan moet je gewoon forceren dat ze je gaan helpen. En dat was de onderliggende boodschap aan KPN. 

Zo, nu ben ik wel benieuwd naar een reactie van al die zogenaamde betweters die vanochtend een reactie hebben achtergelaten? Ik denk niet dat zullen komen……...

En ter verdediging van Sylbi: De meeste van de klantenservice zijn inderdaad te dom om enig boerenverstand te gebruiken. Het staat in mijn scherm dat een monteur moet komen en dat is dan de enige oplossing. Ze kunnen ook zeggen, er staat op mijn scherm dat ik in een sloot moet springen en dan spring ik een sloot. Maar goed, ook deze analogie is te moeilijk. Het is natuurlijk heel simpel. Als je niets anders kan, dan ga je voor een call centre werken of als vakkenvuller voor de AH. Een medewerker van de klantenservice lijkt wel een chatbot die toevallig ook nog zuurstof uit de lucht haalt.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 15, 2025

Ook ik vindt de teksten ellendig lang en heb enkel ergens een stukje van een samenvatting gelezen. Maar geloof niet dat dit het hele verhaal is. Het systeem wat meneer ergens noemt is niet in staat iets te blokkeren, en ook worden wij niet aangestuurd omdat we andere ingangen hebben. Wij worden aangestuurd omdat er buiten, of misschien in de kast iets niet goed zit.

De klantenservice kan dat niet allemaal doormeten, wat als buiten in de kast de kabel per ongeluk naar uw buren is aangesloten in plaats van die van u? Dan meten we de lengte op afstand en dan klopt dit gewoon met wat het moet zijn. En als het wel klopt en u signaal heeft zonder data kan het zijn dat de positie buiten welke internet geeft kapot is. Voor dit en vele andere dingen is nou eenmaal een monteur nodig. En we hebben het helaas erg druk dus zult u moeten wachten.

Maakt u gebruik van de overstapservice? Dan blijft uw oude verbinding in dienst. Zo niet, dan heeft u een beetje pech en kunt u misschien gebruik maken van een noodpakket.

• January 15, 2025

Dat Sylbi mij verdedigt is natuurlijk zeer lovenswaardig. Ik apprecieer dat ten zeerste. Dank daarvoor. 

Om eerlijk te zijn, Ik ben niet zo verbaasd over sommige reacties. Ik vind ze zelfs wel grappig. Het toont inderdaad aan wat hun maatschappelijke positie is, op wat voor een niveau men acteert en maar hun eigen zelfbeeld moeten opkrikken door hier dat soort reacties te posten. Zielig toch? Ik kan hier wel Freud gaan aanhalen in relatie tot de postende slimmeriken, maar dan ben ik bang dat ik een vraag terug krijg wie Freud is.

Het is dat de GGZ reeds geen mogelijkheden meer geeft om patiënten te helpen, anders zou ik ze verwijzen om daar een therapietje te volgen.

Meest verbazingwekkend is dat deze mensen überhaupt niet door hebben waarom dit relaas is gepost. Ik vecht tegen de KPN die d.m.v. de serviceafdeling, bemand door inderdaad niet al te slimme mensen, anders zou je daar niet werken, feitelijk de volledige organisatie afschermen voor ‘lastige’ klanten. Daarmee vrijwaart KPN zich van iedere verantwoordelijkheid in relatie tot haar eigen falen.

De KPN is wettelijk verplicht om financiële compensatie te leveren indien ze niet voldoet aan haar contractuele verplichtingen.

Het enige wat ik wilde was dat KPN haar eigen probleem ging oplossen. Juridisch afdwingen is inderdaad lastig en dat weet de KPN ook. Dan moet je zorgen, in het geval van de KPN, dat je als consument het gehele verhaal op hun eigen community dumpt en het publiekelijk maakt. Je moet zelfs zo’n logge organisatie al;s de KPN prikkelen om hun werk te doen.

En zie daar: om 09:30 vandaag werd ik opeens door de KPN gebeld. Het probleem was opeens opgelost.

Als de KPN je niet helpt, dan moet je gewoon forceren dat ze je gaan helpen. En dat was de onderliggende boodschap aan KPN. 

Zo, nu ben ik wel benieuwd naar een reactie van al die zogenaamde betweters die vanochtend een reactie hebben achtergelaten? Ik denk niet dat zullen komen……...

En ter verdediging van Sylbi: De meeste van de klantenservice zijn inderdaad te dom om enig boerenverstand te gebruiken. Het staat in mijn scherm dat een monteur moet komen en dat is dan de enige oplossing. Ze kunnen ook zeggen, er staat op mijn scherm dat ik in een sloot moet springen en dan spring ik een sloot. Maar goed, ook deze analogie is te moeilijk. Het is natuurlijk heel simpel. Als je niets anders kan, dan ga je voor een call centre werken of als vakkenvuller voor de AH. Een medewerker van de klantenservice lijkt wel een chatbot die toevallig ook nog zuurstof uit de lucht haalt.

Mooi dat het is opgelost. Waarom weet niemand, jij waarschijnlijk ook niet. Succes met het verder neerkijken op mensen, die toevallig niet op uw hoge niveau opereren.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • January 15, 2025

@Frits-sa 

Graag gedaan! Het is echt niet moeilijk om voor elkaar klaar te staan, met normale reacties, ook al heb je niet direct een oplossing. 

En idd, zo zie je maar dat KPN dit wel mee leest en uiteindelijk de ernst ervan in ziet? want nu is het probleem wel verholpen. Zonder monteur neem ik aan😉

Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • January 16, 2025

Mooi dat het is opgelost. Waarom weet niemand, jij waarschijnlijk ook niet. Succes met het verder neerkijken op mensen, die toevallig niet op uw hoge niveau opereren.

@RobvdPoel Kennelijk, meent die dat dat zo moet zijn, aangezien ik nog even de lange tekst heb doorgenomen en het volgende er nog uit heb gehaald:

Het is onwaarschijnlijk moeilijk, super complex. Gelukkig heb ik iets meer hersencellen dan een amoebe, heb ik in een grijs verleden op zo’ schooltje in Delft gezeten en heb ik iets van computerscience en electrical engineering gedaan en geef ik nu leiding aan en afdeling van 80 man die zeer grote IT projecten uitvoert voor de overheid. 

Kennelijk is dit een van die opvattingen waar het neerbuigend is richting, ook de KPN SD doet zijn best om met iemand mee te denken.

Daarbij kan ik de frustratie van ​@Frits-sa ook wel snappen, maar dat had niet op zo'n misschien verkeerd opgevatte toon door mij en andere hier, wat nogal dinigerend over kan komen, zonder maar enige vorm van toon in de stem of iets er bij te hebben.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • January 16, 2025

Alle onvriendelijkheden mogen vanaf nu gestaakt gaan worden, naar elkaar maar ook naar KPN medewerkers. Vanaf nu wordt dat niet meer getolereerd en zullen daar eventueel consequenties op volgen. Iedereen binnen KPN probeert zijn best te doen om klanten zo goed mogelijk te helpen en het heeft geen kijk om dan neerbuigend te praten over deze groep mensen. Verder wil ik de topicstarter ​@Frits-sa op onze huisregels wijzen en voortaan zijn berichten wat korter en bondiger te houden. Zo blijven topics overzichtelijk en ook makkelijk leesbaar voor andere klanten die er misschien iets aan hebben in de toekomst. 

Als laatste wil ik aangeven dat de eerste reacties wel wat vriendelijker hadden gekund, want dit is geen manier om iemand te verwelkomen binnen onze Community. Als je iets aan te merken hebt op een bericht, dan kun je dat nog steeds vriendelijk doen met eventuele wat opbouwende feedback. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 16, 2025

@Nicj56, ​@RobvdPoel

Blijkbaar is het moeilijk om de echte strekking van mij relaas te begrijpen. Het daarin opgenomen cynisme, is ook niet begrepen.

Mijn relaas is hier gepubliceerd en via e-mail is de link daarvan verstrekt aan bepaalde personen van de KPN en plotseling is alles opgelost.

Dat de mensen van KPN_SD hun best doen en meedenken zal best, echter wel binnen de kaders zoals het service-scriptje dat dicteert. Enige mate van zelfstandig nadenken is er niet bij.

Het gaat niet om de techniek. Het gaat om contractuele verplichtingen die door KPN niet worden nagekomen. De Nederlandse wet is hier duidelijk over. KPN is in gebreke en is daarmee verantwoordelijk voor de kosten die de gedupeerde daarvan ondervindt.

Ga mij maar verklaren dat de mensen van KPN-SD zeggen dat het pas in feb. wordt opgelost en nu kan het toch binnen 12 uur.

De mensen van KPN-SD denken niet mee, die handelen conform opgelegd protocol. KPN-SD is echt niet anders dan ieder ander call centre in de wereld. 

Zoals in heel veel organisaties, wordt het afvinken van een procesje gezien als een als ‘je werk doen’. Wat de effecten van die denkwijzen zijn interesseert men niet. Dat het negatieve kan hebben op collegae, de organisatie of andere mensen maakt niet uit,. want om 4 uur mag ik weer naar huis.

En om dit topic maar af te sluiten toch maar Freud citeren. Een persoon klan niet naar beneden worden gehaald tenzij hij of zij dat zo ervaart. Indien dat als zodanig wordt ervaren, dan zit daar altijd een kern van waarheid in.