Skip to main content

Klopt. Ik had een berichtje geplaatst, maar blijkbaar is die niet verstuurd.

 

De oorzaak was dat in het verleden een 4G buitenlocatiemodem actief was en deze nog in het profiel van de Experiabox stond. Ergens afgelopen jaar hebben we een v10 ontvangen en die is met verkeerd profiel opgestart. Doordat het 4G profiel actief was, werd de verbinding afgeknepen op 80/30. 

Dit verklaart waarom ik telkens een soortgelijke waarde terug zag in de speedtests. Nadat dit is aangepast hebben we wel de juiste snelheid.

Ik heb sinds een kleine maand ook 1GBIT Glasvezel en krijg soortgelijke testresultaten terug en vermoed dat ik dus hetzelfde probleem heb. Belletje naar 0800-0402 maar weer eens doen dan. Nadat de overstapservice heeft gefaald in eerste instantie kan dit er ook nog wel bij... 

 

Admin: afgesplitst

En heb je ook een v10 @tonynooijens 


En heb je ook een v10 @tonynooijens 

Nee. Ik heb een 12b


Dan is er dus iets anders aan de hand want de box 12 is niet geschikt voor sneller internet buitengebied.  Wat is er zoal aangesloten op het modem?


Dan is er dus iets anders aan de hand want de box 12 is niet geschikt voor sneller internet buitengebied.  Wat is er zoal aangesloten op het modem?

Alleen een iTV receiver en verder tal van apparaten via Wifi. 


Dit soort dingen gebruik je niet?

 


@tonynooijens  @Joep1965 ik heb hier even een eigen topic voor aangemaakt


@tonynooijens  @Joep1965 ik heb hier even een eigen topic voor aangemaakt

 

 

Inmiddels is het uit niets meer 10x sneller geworden. Hopelijk blijft het zo. 


Dat ziet er goed uit!!


Ah top! Bedankt voor je terugkoppeling!