Skip to main content

Ik heb een zwart modem 12.Er gaat 1 vast kabel naar boven de zolder .Daar staat een switch.2 kabels naar de slaapkamers getrokken. vanuit de switch Op 1 slaapkamer staat 1 booster deze is bekabeld.En 1 booster staat op zolder bekabeld.De wifi werkt dus .Heel het huis wifi.

Alleen ben ik van 100/100 naar 200/ 200 gegaan.

Alleen komt het niet verder als 50/50 De verschillende metingen zitten tussen de 20-70 download als upload

Alleen boven op zolder heb ik op de laptop 218/159 Die zit vast aan een switch en die weer aan de vast lijn.Hoe  kan dit????

Hallo @wendyvk1976 , bekabeld haal de snelheid dus prima, bij wifi is dat altijd duidelijk minder en als er meer wifi gebruikers tegelijk on-line zijn deel je de snelheid met elkaar.

 


Hoi JanD.

Heb de laptop ook aan het modem gehad bekabeld,daar was het rond de 70/59.Das toch gek.En ik betaal wel voor 200/200

 


Hallo @wendyvk1976 haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en geef daarna de modem eens een reset en doe dan weer eens een bekabelde meting met de pc en verder alle overige (draadloze) apparaten uit.

 


Als je Maximaal 50/60Mbit meet betekend dat dat de huidige koppeling via 2.4Ghz loopt. Eventueel verder signaal verlies zal dit alleen verder doen afnemen.

Wat voor een WiFi boosters gaat dit om en doen deze wel 5Ghz en is het gebruikte apparaat wel 5Ghz compatibel.

Want alleen op 5Ghz kan je dergelijke snelheden bereiken over WiFi, de 5Ghz heeft door Kortere golf minder penetratieve waarde ofwel Vloeren en Muren isoleren het Signaal veel meer dan dat dit op 2.4Ghz gebeurt, Dus vaak zie je dat 5Ghz indien in gebruik veel minder bereik bied en dat hierdoor apparaten nog wel eens terugvallen op 2.4Ghz met de snelheids beperking ten gevolge.


Hoi Laurens

oef fijn dat je reageerd,maar er komt voor jouw makkelijke uitleg,maar voor mij is wat je zegt een beetje abracadabra..sorry.

Ik kan alleen.antwoord geven op je vraag welke.booster.Dat zijn de ronde  witte wifi booster ook .

En wat bedoel je met eventueel verder signaal verlies zal.dit alleen.maar verder doen.afnemen??? 


JanD

Je.bedoeld het glasvezel kastje??? Ga ik.vandaag niet meer doen aangezien hier iedereen nu aan het werk is en aan het leren.Dadelijk heb ik niets meer(zieophetmomentveelberenopdeweg?Maar ga dat zeker even proberen als er niemand thuis is.Denk.je dat het dan werkt.Er word ook.gesproken.over het verwisselen van het modem van het zwarte modem 12 naar de witte v10.Wat denk jij???


Laurens

Ik zie dat het 2.4 is.Maar hoe krijg je hem dan naar de 5,want volgens mij kunnen de wifiboosters.dat aan

In een eerder antwoord heb ik gezegd dat ze het ook hebben om het modem weer te wisselen.van zwart 12 naar wit v10.Wat denk jij daarvan


Als dat de SuperWiFi punten van KPN zijn is dat uitgesloten.

Het WiFi wordt over 2 kanalen ( Frequenties ) uitgezonden, Dit zijn de 2.4Ghz en 5Ghz.

Die 2 Frequenties hebben hele andere karakteristieken.

  • 2.4Ghz Biedt een hoger bereik met minder snelheid meestal max rond 50/60Mbit.
  • 5Ghz Bied minder bereik dan de 2.4Ghz maar geeft wel veel meer snelheid.

De 5Ghz is een nieuwerre Frequentie en niet alle WiFi apparaten ondersteunen deze.

Dus het kan dat je gebruikte apparaat of deze 5Ghz niet ondersteund of dat deze hem niet meer kan pakken door verzwakking van het Signaal door muren/Vloeren etc etc.

Kortgezegd als je verbonden bent met deze oudere 2.4Ghz die ieder WiFi apparaat ondersteund haal je ook nooit meer dan 50/60.

 

Tel hierbij op dat een Draadloos signaal sterkte verliest op basis van afstand tot het basisstation ( Een van deze Witte versterkers ) En dat alle tussenliggende zaken dit nog meer verzwakken, Hoe zwakker het Signaal hoe minder snelheid je overhoudt.

Als je 70% snelheid overhoud van de max van 50/60Mbit die je Maximaal haalt op de 2.4Ghz frequentie, Is dit aanzienlijk minder dan 70% van de veel snellere 5Ghz. 

 

Maar nogmaals gezien je Maximaal 50/60 meet weet ik vrij zekker dat de koppeling nu loopt op 2.4Ghz.

 


Hoi Laurens.

ik zie dat de apparaten zoals telefoons en tablets allemaal op 2.4 staan.Wat adviseer jij als monteur.?Gewoon alles zo laten want het werkt nu eenmaal.?

 

Ik ben al vanaf afgelopen seotember aan het klooien met de wifi.Uit eindelijk diverse kabels getrokken,want dat is toch uit eindelijk het beste zegt kpn

Nognaals dank voor alle hulp


Heeft die Box12 wel dus nieuwste software? Heb je daar bericht van gehad?

Zoniet, dat is het advies om de wifi van de Box12 uit te zetten.

Wat er dan namelijk kan gebeuren, is dat je apparaat verbonden blijft met de box12, terwijl je er verder weg van bent, 1e verdieping bijvoorbeeld,  en dus lagere snelheden meet.

Tussen de 2 Superwifi’s schakel je naadloos. Tussen de Superwifi’s en Box12 (nog) niet.

 

In de Thuisapp kun je terugvinden waar je apparaat mee verbonden is.

Ook kun je daar de wifi naam en wachtwoord in aanpassen.  Zou je kunnen proberen. Als je dan de oude wifinaam alsnog ziet staan in de wifilijst, is dat enkel de Box12 dus nog, want de 2 Superwifi’s hebben de nieuwe wifigegevens overgenomen. Zo kun je testen.

 

Als de update er dan komt binnenkort,  zal de Box12 de wifigegevens van de Superwifi’s overnemen en word het 1 groot netwerk. 


Hoi Laurens.

ik zie dat de apparaten zoals telefoons en tablets allemaal op 2.4 staan.Wat adviseer jij als monteur.?Gewoon alles zo laten want het werkt nu eenmaal.?

 

Ik ben al vanaf afgelopen seotember aan het klooien met de wifi.Uit eindelijk diverse kabels getrokken,want dat is toch uit eindelijk het beste zegt kpn

Nognaals dank voor alle hulp

Als het werkt werkt het, Als een apparaat op 2.4Ghz koppeld en niet naar 5Ghz word gezet heeft dat meestal een reden. ( Teveel verlies op 5Ghz waardoor deze mogelijk instabiel is bijvoorbeeld )

Kijk je snelheid heb je wel maar kan je alleen niet volledig met 1 apparaat meten, Maar wanneer heb je meer dan b.v 30 nodig .. Bijna nooit.. ja downloads gaan wat sneller maar voor online gaming en zeker op mobiel is ik denk 10Mbit al afdoende…

Maargoed met 200 Mbit kunnen er dus wel 10 apparaten tegelijk 20Mbit trekken.

Dus heb je meer dan 1 apparaat die tegelijk aan de lijn "trekt" Dan heeft een hogere snelheid naar buiten toe nog steeds zin.

 

Zie het als een waterleiding als er 50Liter water per minuut je woning inkomt maximaal kan je 5 kranen van 10liter per minuut vol open draaien zonder drukverlies maar je moet er geen 10 opendraaien.. en die drukverlies is wat je merkt want heey het word opeens een pisstraaltje. ( Traag )

 


Laurens.

Bedankt.voor de info

Ik ga het zo laten.Ben weet een stuk wijzer geworden

Fijne avond

gr wendy