Skip to main content

Op 14 januari mijn internetsnelheid verhoogt van 500 Mbps naar 1Gb.

Tot op heden geen verandering te constateren met speedtest.

Ja, ik heb al wat lopen neuzen op het forum en dus gisteren de Experia Box v10 en het glaskastje 2 minuten van de voeding gehad. Resultaat blijft gelijk.

Graag een oplossing.

 

Groet, René

 

Dag @rene.eilander heb je gemeten met een bekabelde pc of laptop direct aangesloten op het modem? Zonder andere aangesloten appartuur?


Hi Joep, Uiteraard alles bekabeld. Bij 500Mbps snelheden rond die waarde. Soms tot 560. Bij 1 Gb blijft alles hetzelfde.


@rene.eilander dan raad ik je aan de klantenservice 0800-0402 te bellen. 


@Joep1965 Dank. Inmiddels gedaan. Kom ik in een heel ander verhaal terecht. Kasje muurtje. Al jaren dag glasvezel in huis. Dito rekeningen van KPN 500Mbps. KPN postcode check herkent mijn aansluiting niet. Van de buurman wel. KPN verwijst naar KPN netwerk. Die lachten zich een ongeluk. U bent aangesloten op 12/12/18. U moet bi abonnementen zijn. Dus weer terug.

Voorstel is nu een monteur te sturen. Oké, maar die betaal ik niet. Is akkoord volgens KPN. Bevestig even de SMS code. Doe ik! Staat daar verdorie dat ik ook opdraai voor de kosten. Dus niet. Laat eerst de monteur vrijdag maar komen.

We gaan het meemaken.

Dank voor je inbreng.

 

René


Hoi @rene.eilander . Hoe is dit afgelopen?


Hallo @Erwin_ 

Goed maar met een heel vervelende nasmaak. KPN monteur was er zo achter. Snelheid komt gewoon binnen op Experia Box10. In het netwerk erna zit de vertragende factor. (Die moet aangepast worden)

Vervelend feit is dat ik de kosten van de monteur moet gaan betalen omdat het geen KPN probleem is. Normaliter ben ik het daar mee eens. Maar omdat de servicedesk geen glasaansluiting kon vinden op 7245NE9 konden ze ook niet meten. Doorverwezen naar KPN.netwerk. Die sturen je weer terug. Er ligt glas. Servicedesk plant dan maar een servicemonteur in.

Ik ben van mening dat als KPN hun administratie op orde had zij direct een meeting hadden kunnen doen en het inschakelen van een monteur achterwege had kunnen blijven. Dus kosten door hun toedoen.

Verder moet mij van het hart dat de site van KPN gebouwd is tot het maken van kringetjes met links en recht wat opties die niet zoekt. Probeer maar eens een klacht in te dienen. 🙈

Iets wat heel veel leveranciers doen. Dat noemen ze services!?

Gelukkig is er het oude vertrouwde 0800 0402 en 03 nog.

Dus een vervelende nasmaak.

 

René

 

 

 

 


@Erwin_ 

Heb jij misschien een adres waar ik mijn formele klacht kan posten.

b.v.d.

 

 

 


Hallo 

@rene.eilander 

Alles wat achter de Experiabox ligt vanaf de binnenkomst kant van de glasvezel heet Local Area Network (Thuisnetwerk als het privee is). 

Dat kan KPN nooit controleren als ze niet bij jou staan met meetapparatuur. Maar de waardes die jij opgeeft lijken me niet een bekabeld LAN.

Gaat het misschien om WIFI?

Maar je hebt wel de verkeerde monteur getroffen. Normaliter helpt een KPN monteur je even verder met minstens een algemene aanbeveling. (Of was het er een KPN netwerk, dat zijn echte kabelleggers).  

 


Hallo @dommeke 

KPN hoefde mijn LAN ook niet te testen. Alleen de doorvoersnelheid die zij leveren. Ze hebben nu gemeenten op de UTP poort van de Experiabox. Blijkt 960Mbps. Dat is wat hier binnen komt. Dat kunnen ze ook vanuit hun servicedesk. Dat is meestal het eerste wat ze willen uitvoeren vanuit hun kant. Het punt is dat zijn niet meten omdat ze zeggen dat er geen glas ligt. Ligt er wel, ook volgens KPN.Netwwerk. Ook volgens de gestuurde monteur. 

 Maar de waardes die jij opgeeft lijken me niet een bekabeld LAN.

Gaat het misschien om WIFI?”

500Mbps haal je niet via WiFi. Al eerder aangegeven dat het een bekabeld LAN is en geen Wifi.


Hallo @dommeke 

KPN hoefde mijn LAN ook niet te testen. Alleen de doorvoersnelheid die zij leveren. Ze hebben nu gemeenten op de UTP poort van de Experiabox. Blijkt 960Mbps. 

Dat had u toch zelf ook gedaan? Dat schrijft u tenminste, dat u bekabeld gemeten heeft?

Hi Joep, Uiteraard alles bekabeld. 

 


 

500Mbps haal je niet via WiFi. Al eerder aangegeven dat het een bekabeld LAN is en geen Wifi.

Zeker wel. Als je goede apparatuur gebruikt wel.


@rene.eilander Ik begrijp het.   

Ter verduidelijking:   Wij kunnen NIET meten wat er binnenkomt qua glasvezelsnelheid.   Wij kunnen alleen zien of het juiste profiel op jouw lijn staat. En of de demping etc in orde is. 

Bij een koperverbinding is dit anders. Dan zie ik wat er binnenkomt op het modem.  Glasvezel is NIET zo ingericht dat wij dat kunnen meten. HELAAS. 

 

Daarom vraag ik hier op het forum ook altijd hetzelfde riedeltje uit.  (meet bekabeld met verschillende, schone pc’s. Zorg dat je de specs van je netwerkkaart kent. Zorg dat vpn uitstaat etc etc. )

Het is dus de taak van een helpdeskmedewerker om zo goed en zo kwaad mogelijk het klantdomein als boosdoener uit te sluiten.   Ik vraag me af hoe dat bij jou gegaan is, @rene.eilander .