Skip to main content

Vandaag contact gehad met KPN. We hebben abonnement op internet, tv en mobiel bij KPN. Heb mobiel abonnement opgezegd en meteen werd een gratis zenderpakket verwijderd. Dit extra zenderpakket kreeg ik gratis bij het afsluiten van mijn abonnement( dus mag niet afgesloten worden) en 5 euro korting op mijn mobiel abonnement.  Maar goed hierna ging ik me verdiepen in de prijzen. Nu blijkt dat alles wat ik in mijn abonnement heb goedkoper is dan wat ik betaal. 100mbits internet en tv betaal ik 64.12 euro , staat bij afsluiten voor 57.50 euro. Pluspakket zenders betaal ik 9.99 euro staat bij afsluiten voor 6.99 , ik betaal nu 87.10 euro als ik opnieuw afsluit betaal ik 77.48 euro voor dezelfde diensten. Plus de aanbieding van 6 mnd voor 35 euro. Dus ik gebeld met de vraag waarom ik zoveel betaal en of er iets aan gedaan kan worden omdat mijn contract al vrij is. Ja dat zou ze wel eens gaan kijken. Na 15 minuten kwam het aanbod. 2 euro korting per maand !!!  Ik vertelde dat dat geen optie was in vergelijking met een nieuw abonnement,  of ik dan eerst heel mijn abonnement moest opzeggen en alles retour sturen en daarna weer opnieuw een abonnement moest afsluiten. Ja, kreeg ik als antwoord omdat er geen andere oplossing of aanbieding mogelijk is voor vaste klanten. Dus nu op zoek naar een nieuwe provider. Te gek toch eigenlijk,  ik ben zo boos. 

Dag @Mariette 1 , welkom op het forum.

 

Je kunt in MijnKPN (app of website) een kijken of het goedkoper kan. Omdat je al contractvrij bent kan dat zonder dat je weer vastzit aan een jaarabo; ik heb dat vorig jaar gedaan en mijn contracteinddatum werd daarbij niet aangepast.

Als je nog geen Hussel abo hebt zal een aanpassing van je huidige abo waarschijnlijk een Hussel abo worden. Die zijn soms ietsje duurder, maar ook flexibeler, zodat je makkelijker kunt kiezen (en weglaten) wat je (niet) nodig hebt. Ik was ietsje duurder uit, maar had dan ook wat extra opties erbij genomen. Succes.


Hoi Henk,

Bedankt voor je antwoord,  ik heb gekeken naar het veranderen van mijn abonnement. Ik ben tevreden met mijn abonnement maar ik constateer dat ik gewoon meer betaal voor hetzelfde abonnement wat nu aangeboden wordt. Ik snap dat ik niet alles kan hebben maar waarom moet ik meer betalen als een andere klant. Ik bel voor een oplossing en dan verwacht ik niet het antwoord dat er geen andere oplossing is dan opzeggen en straks weer opnieuw afsluiten. Dit kan toch niet mogelijk zijn. 


Je kunt als bestaande klant geen gebruik maken van welkomsaanbiedingen, maar je hoeft - afgezien daarvan dus - ook weer niet meer te betalen dan nieuwe klanten. Daarom ook mijn advies om in MijnKPN eens wat zaken op een rijtje te zetten. In de oude abo's waren vaak meerdere zaken inbegrepen, die je met Hussel los kunt kiezen; bovendien gaan de oude abo's wat sneller in prijs omhoog dan de nieuwe (marketing). Dan kún je met Hussel dus soms goedkoper uit zijn.


Klopt ook dat ik goedkoper uit zou zijn met een hussel abonnement , 2 euro. Maar betaal dan nog steeds meer dan nieuwe klanten zouden betalen met hetzelfde abonnement als het onze.


Mag ik daar eens een voorbeeld van zien, dat nieuwe klanten veel goedkoper uit zijn?

Die nieuwe klanten krijgen - zoals ik al zei - een welkom bonus. Dat kan in de vorm van SuperWifi's (maar dan betalen ze meteen het volle pond aan abokosten, net als jij en ik) of ze kunnen een aantal maanden korting krijgen (maar dan krijgen ze geen SuperWifi's). Zo'n welkom bonus heb jij destijds (in een of andere vorm) vast ook gehad. Daar kun je dus niet mee vergelijken.

Als je - net al bij energieleveranciers - jaarlijks overstapt kun je ieder jaar profiteren van korting, maar dan heb je - i.t.t. bij energie - ook jaarlijkse rompslomp in de vorm van nieuwe modems, tv-ontvangers e.d. én raak je telkens al je opnames kwijt. Bovendien, als je naar Ziggo zou gaan, moet je ook weer coax-kabels gaan gebruiken. Als je bij een provider over het KPNNetwerkNL-netwerk blijft heb je geen coax, maar wel telkens andere apparatuur. Ik begin er niet aan.


Hi @Mariette 1, ik lees dat je je aan het verdiepen bent in je abonnement, maar dat je niet het aanbod hebt gekregen dat je voor ogen had. 

De welkomstkorting is een korting die eenmalig gegeven wordt, bij de start van een nieuw abonnement. Via het forum hebben we geen andere opties voor je, anders had ik je dat graag aangeboden. Ik raad je aan om te overleggen met mijn collega's van de klantenservice, daar hebben ze alle opties die er zijn. Ik zie dat Henk ook met je mee gedacht heeft, en goede tips geeft: het kan heel goed zijn om in MijnKPN kritisch naar je abonnement te kijken. Ik hoop dat je zodoende een abonnement of aanbod vindt dat het beste bij je past.


@Mariette 1 U betaald nu € 64,12 voor 100 mbit internet, 2 tv ontvangers + opnemen, telefonie en gratis Spotify. Denk ik. Maar @Alexandra moet dat maar even nakijken.

Als u aan 100 mbit internet en 1 tv ontvanger zonder opnemen, zonder telefonie en zonder Spotify genoeg heeft, dan kun u het best uw abonnement omzetten naar Hussel. Dat kan gewoon, geen enkel probleem. Dan heeft u hetzelfde als een nieuwe klant. Alleen de welkomstkorting krijgt u niet.


Dank jullie wel voor het meedenken. Ik ga er nog eens goed naar kijken.


Ik denk dat zowel bij de KPN als de abonnee er een "steekje" los zit. Ik had enige tijd terug een folder in de bus van 5 glasvezel aanbieders. Alles afgelopen en ik kwam er achter dat ik als "oude abonnee" ongeveer € 10 meer betaalde voor mijn huidige abonnement dan wanneer ik zou verlengen. Kortom ik betaalde tov nieuwe klanten structureel € 10 meer. KPN maakr geen slapende honden wakker, maar dit is heel RAAR.

Als tevreden klant zou in geval jouw abonnement duurder is dan een vergelijkbaar nieuw abonnement zonder korting, je een bonus moeten krijgen. Bijvoorbeeld een 4K ontvanger of Spotify uitbreiden.

Slapende abonnees zijn bij veel bedrijven gewoon de sjaak. 

 

Maar als abonnee verleng je toch gewoon je contract tegen de nieuwe voorwaarden en als de medewerker van de KPN dat niet afwikkelt, vraag je naar een collega die wel snapt hoe het werkt. Je hebt dan echt pech dat je een medewerker hebt getroffen die het helemaal niet begrijpt. 


En dat laatste lukt inderdaad vaak niet. En terecht. Sowieso zouden de prijzen omlaag kunnen als er geen kadootjes of kortingen zouden worden gegeven want dat soort dingen betaal je altijd zelf. Maarja Nederlanders willen graag in de maling genomen worden.


Als tevreden klant zou in geval jouw abonnement duurder is dan een vergelijkbaar nieuw abonnement zonder korting...

Als dat het geval is, dan kunt u gewoon het abonnement aanpassen naar dat nieuwe abonnement zonder korting. Heb ik een paar weken geleden ook gedaan. Ik had dit: 

En heb nu dit:

Tel het zelf maar even na.