Skip to main content

Ik wil mijn huidig product “Alles-in-1 Glasvezel instap” veranderen via mijnkpn maar ben niet tevreden over de uitkomst.  Want er staan dan opties bij die ik helemaal niet wil, maar kennelijk toch moet betalen. Wie kan mij helpen?

Hallo @LS3 ,

Als je jouw huidige contract gaat veranderen, dan krijg je automatisch KPN Hussel voor Internet en TV.  

Internet thuis kost minimaal 42,50: 

 

Zo werkt het huidige KPN Hussel : 

TV & Entertainment

Bij je Hussel Thuis abonnement kies je zelf of, en hoeveel tv’s je wil aansluiten. Kies bijvoorbeeld voor 0, 1 of 2 tv’s en kies zelf of je deze tv’s wil upgraden naar 4K of niet. Daarnaast bepaal je zelf of je NetflixSpotify (Family), FOX Sports, Films en Series, Videoland of een van de andere tv pakketten of OTT (Over-The-Top) diensten wil afnemen. Combineer je Hussel Thuis en Hussel Mobiel? Dan krijg je ook nog eens 5 euro korting op 1 van de onderstaande entertainmentpakketten!
 


 

De voordelen van Hussel staan hieronder in het groen:

 


Hallo @LS3 ,

Als je jouw huidige contract gaat veranderen, dan krijg je automatisch KPN Hussel voor Internet en TV.  

Internet thuis kost minimaal 42,50: 

 

Zo werkt het huidige KPN Hussel : 

TV & Entertainment

Bij je Hussel Thuis abonnement kies je zelf of, en hoeveel tv’s je wil aansluiten. Kies bijvoorbeeld voor 0, 1 of 2 tv’s en kies zelf of je deze tv’s wil upgraden naar 4K of niet. Daarnaast bepaal je zelf of je NetflixSpotify (Family), FOX Sports, Films en Series, Videoland of een van de andere tv pakketten of OTT (Over-The-Top) diensten wil afnemen. Combineer je Hussel Thuis en Hussel Mobiel? Dan krijg je ook nog eens 5 euro korting op 1 van de onderstaande entertainmentpakketten!
 


 

De voordelen van Hussel staan hieronder in het groen:

 

Hallo @Noordzee,

Inderdaad als ik mijn huidige contract wil veranderen krijg ik automatisch KPN Hussel voor internet en TV. Dat is ook wat ik wil, maar ik krijg er ook een Interactieve TV met TV-ontvanger bij die ik niet nodig heb. Kost 10,00 p/m
Ik kan deze optie helaas niet deactiveren en kom dan uit op een veel te hoge kosten p/mnd. Ik wil graag zelf bepalen en vermoed dat er iets fout gaat in de mijnkpn app. Dus vandaar mijn hulp kreet op dit forum.


Ok @LS3 ,

Zoals je ziet in het schema is interactieve TV een optie en geen verplichting. Zo heb ik zelf inderdaad ook alleen maar internet en geen Interactieve TV.

Lukt het wijzigen niet via de Mijn KPN app? Dan heb je een aantal aantal andere mogelijkheden: 

 

KPN is hiervoor gewoon bereikbaar per telefoon : 0800 - 0402. 

 

Bij te grote drukte heb je met de chat een alternatief.  

De chat bereik je via :

https://www.kpn.com/service.htm
 

Kies een onderwerp.

Tik dan op  : Ik heb een andere vraag 

(en dan helemaal naar beneden scrollen) 

 


U heeft nu toch ook tv? Wilt u geen tv meer dan?

Inderdaad als ik mijn huidige contract wil veranderen krijg ik automatisch KPN Hussel voor internet en TV. Dat is ook wat ik wil, maar ik krijg er ook een Interactieve TV met TV-ontvanger bij die ik niet nodig heb. Kost 10,00 p/m

Eerst zegt u dat u tv wilt en daarna zegt u dat u geen tv wilt?

Hussel, die € 42,50, Is zonder tv. Die 10 euro is voor de eerste tv ontvanger. Zonder die 10 euro heeft u geen tv. Helemaal niet. Ook niet 1, maar echt helemaal niet. Alleen internet. 


U heeft nu toch ook tv? Wilt u geen tv meer dan?

Inderdaad als ik mijn huidige contract wil veranderen krijg ik automatisch KPN Hussel voor internet en TV. Dat is ook wat ik wil, maar ik krijg er ook een Interactieve TV met TV-ontvanger bij die ik niet nodig heb. Kost 10,00 p/m

Eerst zegt u dat u tv wilt en daarna zegt u dat u geen tv wilt?

Hussel, die € 42,50, Is zonder tv. Die 10 euro is voor de eerste tv ontvanger. Zonder die 10 euro heeft u geen tv. Helemaal niet. Ook niet 1, maar echt helemaal niet. Alleen internet. 

Ok misschien niet helemaal duidelijk geweest maar bij het huidige KPN pakket zitten al 2 HD tv-ontvangers en een router die het prima doen. Of mis ik hier iets?


@LS3 

Bij KPN Hussel moet je alles apart aangeven. Wil je twee TV-ontvangers houden, dan moet je TV aanvragen voor 10 euro per maand. en nog een extra ontvanger voor 5 euro. 

Zie verder het schema hierboven. 

 


@LS3

Bij KPN Hussel moet je alles apart aangeven. Wil je twee TV-ontvangers houden, dan moet je TV aanvragen voor 10 euro per maand. en nog een extra ontvanger voor 5 euro. 

Zie verder het schema hierboven. 

 

Helaas is het fout gegaan met het maken van de keuze. Ik wilde alleen mijn internet abonnement aanpassen. En dat heeft het programma ook gedaan maar nu heb ik alleen maar internet en geen tv meer! Helpdesk gebeld en dan blijkt dat ik 11 dagen moet wachten voordat ze dit weer kunnen veranderen.

Iemand nog suggestie wat ik kan doen om weer tv terug te krijgen?


Wat een raar verhaal @LS3 !

11 dagen is wel heel erg lang. Ik zou dan een DVB-T2-ontvanger kopen:

https://forum.kpn.com/digitenne-12/gratis-ontvangst-op-npo-1-2-3-en-de-regionale-zenders-477354
 

Dan kun je in ieder geval naar de NPO kijken. Dat kan uiteraard ook via NPO-start. 


Wat een raar verhaal @LS3 !

11 dagen is wel heel erg lang. Ik zou dan een DVB-T2-ontvanger kopen:

https://forum.kpn.com/digitenne-12/gratis-ontvangst-op-npo-1-2-3-en-de-regionale-zenders-477354
 

Dan kun je in ieder geval naar de NPO kijken. Dat kan uiteraard ook via NPO-start. 

Ik heb gelukkig nog internet idd, technische dienst heeft het terug kunnen brengen naar 5 dagen geen tv, maar dan krijg ik wel nieuwe tv ontvangers die helemaal niet nodig zijn omdat ik ze al heb. Lang leven de automatisering! Ik verander ook eens wat...pfff.


Hi @LS3, wat ontzettend balen dat het niet goed is gegaan met de wijziging :disappointed_relieved:  Ik zie dat @Noordzee en @Nick83 je al mooi om weg hebben geholpen met de uitleg over Hussel. Het TV-onderdeel bij Hussel kost inderdaad € 10,- en hierbij zit de eerste tv-ontvanger er al in. Dit TV-onderdeel moet je wel toevoegen anders heb je helemaal geen TV. Een wijziging kan vrij snel verwerkt worden en dan duurt het even voordat we dit weer ongedaan kunnen maken. Je abonnement moet namelijk opnieuw aangemeld worden op het tv-platform. Als je je gegevens kan invullen in je profiel en me een seintje geven als dat is gebeurd dan kan ik even checken wat de stand van zaken nu is. 


Wat een raar verhaal @LS3 !

11 dagen is wel heel erg lang. Ik zou dan een DVB-T2-ontvanger kopen:

https://forum.kpn.com/digitenne-12/gratis-ontvangst-op-npo-1-2-3-en-de-regionale-zenders-477354
 

Dan kun je in ieder geval naar de NPO kijken. Dat kan uiteraard ook via NPO-start. 

Ik heb gelukkig nog internet idd, technische dienst heeft het terug kunnen brengen naar 5 dagen geen tv, maar dan krijg ik wel nieuwe tv ontvangers die helemaal niet nodig zijn omdat ik ze al heb. Lang leven de automatisering! Ik verander ook eens wat...pfff.

@LS3 

Heb je nog hulp van ons nodig? Vul dan je gegevens in in je profiel .

 


Wij gaan dus echt niet over op Hussel. Ik heb zo veel dingen gezien die dan niet goed gaan. 

Overigens, die 11 dagen hoef je dus niet te betalen, KPN verhoogd waarschijnlijk in Juli weer de abonnementsprijzen omdat deze verbeterde dienstverlening veel geld kost. 


Reageer