Skip to main content

Het is ongeveer 3 weken geleden dat mijn woning is aangesloten op glasvezel. De instructie van de monteur was: wachten tot het rode knipperende ledje groen is en dan de rode ethernet kabel op de rode poort op het modem aansluiten. Simpel toch?

Het rode ledje is inmiddels uit en er knippert nu een groen ledje (connection). Heb ondertussen 2 maal contact gehad met de klantenservice om de glasvezelverbinding werkend te krijgen. Beide keren was het verhaal dat ze het abonnenment omgezet hadden, ik zou een sms en e-mail ter bevestiging krijgen. Helaas nooit een bevestiging ontvangen en nog altijd geen actieve glasvezelverbinding.

Iemand een idee wat er hier fout gaat? 

Er bestaat helemaal geen abonnement wat specifiek voor glasvezel is. En er hoeft ook helemaal niets te veranderen aan het abonnement. Abonnementen voor zowel koper als glasvezel zijn gewoon hetzelfde. 

Heeft u al eens geprobeerd om het modem gewoon aan te sluiten op het glasvezelkastje? 


Is de glasvezelaansluiting al opgeleverd? Dat u een glasvezelaansluiting heeft zegt nog niets.  Aan de andere kant moet ook wat gebeuren.  Wat zegt www.kpnnetwerk.nl over de status uw adres?


Heeft u al eens geprobeerd om het modem gewoon aan te sluiten op het glasvezelkastje? 

Jazeker, maar er kwam geen verbinding met internet.


Is de glasvezelaansluiting al opgeleverd? Dat u een glasvezelaansluiting heeft zegt nog niets.  Aan de andere kant moet ook wat gebeuren.  Wat zegt www.kpnnetwerk.nl over de status uw adres?

Als de aansluiting niet opgeverd zou zijn, verwacht ik dat de klantenservice dat meldt. Maar zij wekten twee maal de indruk dat het allemaal geregeld was en dat ik binnenkort een sms en e-mail bericht ter bevestiging zou ontvangen. De informatie op www.kpnnetwerk.nl is al vanaf de start van de werkzaamheden onbetrouwbaar. Ook een aantal keer voor niets thuis gewacht en onaangekondigd bezoek gehad. 


Er bestaat helemaal geen abonnement wat specifiek voor glasvezel is. En er hoeft ook helemaal niets te veranderen aan het abonnement. Abonnementen voor zowel koper als glasvezel zijn gewoon hetzelfde. 

Heeft u al eens geprobeerd om het modem gewoon aan te sluiten op het glasvezelkastje? 

Aan de buitenkant is er inderdaad geen speciaal abonnement. Maar in de leverstraat wel degelijk. Er moet wel een migratie van koper naar glasvezel zijn ingevoerd in de leverstraat. Ik zou zeggen dat dit het geval is aangezien het rode lampje groen werd, wat normaal aangeeft dat de aansluiting actief is.

 

@Michael van G. Ook geprobeerd om je Experiabox 30 seconden van de stroom te halen (niet het glasvezelkastje, alleen de Experiabox) om die zo te dwingen nieuwe gegevens op te halen?


@Ward_ Ja, dat had ik ook al een keer geprobeerd.


Welkom @Michael van G.!

Ik ben erg benieuwd wat er nu precies gedaan is en waarom je nog geen gebruik kan maken van je glasvezelaansluiting. Zou je je forumprofiel zo volledig mogelijk in willen vullen en mij een seintje geven? Dan kan ik dit verder uitzoeken.


@Frenk_ bedankt voor je reactie.

Het forumprofiel is ingevuld.


Dankjewel! Ik zie dat er op dit moment geen aanvraag loopt voor een omzetting naar Glasvezel, maar ik zie wel dat het mogelijk is. Daarom heb ik dit voor jou in gang laten zetten. Als het goed is heb je inmiddels ook een bevestiging! 😊


@Frenk_  thanks. Klinkt precies als de reactie die ik al twee maal van de telefonische helpdesk kreeg: omzetten naar glasvezel is in gang gezet en je ontvangt een bevestiging per mail en sms. Helaas ook met de zelfde uitkomst, geen bevestiging en geen glasvezel verbinding ...

 


Dan laat de bevestiging nog even op zich wachten vrees ik. Na een extra controle zie ik de wijziging hier wel gewoon terug en is op dit moment bezig met verwerken.


Mail van KPN ontvangen met link ‘bekijk status van uw bestelling’. Het blijkt over de glasvezel aansluiting te gaan. Op 9 januari komt de KPN monteur om de kabel in huis te brengen en het aansluitpunt te plaatsen. Dit is begin december al gebeurd en ik begin te vermoeden dat dit nooit verwerkt is in de KPN systemen. Vanaf die datum kan ik dan ook mijn apparatuur aansluiten. Ook heb ik de mogelijkheid om a raison van EUR 75 een monteursafpraak te maken … Huh, de monteur kwam toch al op 9 januari?

Een bericht dat kwa duidelijkheid niet meteen de hoofdprijs verdient maar er lijkt nu schot in te gaan komen. @Frenk_ ik laat het hier wel even weten op 9 januari.


Vandaag niets meer vernomen van KPN en ook geen monteur gezien. Nog altijd een groen knipperend ledje ‘connection’ op het glasvezelkastje.

@Frenk_ hoe nu verder? Hoe kom ik in contact met iemand die er werkelijk verstand van heeft? De telefonische helpdesk medewerkers lijken alleen maar een vast script te volgen, dus een derde keer bellen gaat het ook niet oplossen ben ik bang.


@Frenk_  Dit is volgens de link ‘volg je bestelling’ de stand van zaken voor mijn glasvezelaansluiting.

Echter de glasvezelaansluiting is reeds op 5 december jl. in mijn meterkast geplaatst. De informatie bij KPN is dus onjuist.


Dankjewel voor de update! Ik heb er ook nog even naar gekeken en zie inderdaad nog geen vooruitgang. Om die reden heb ik de situatie doorgezet richting onze Backoffice. Indien nodig nemen ze binnen enkele dagen contact met jou op.


Bedankt voor je hulp @Frenk_ . Weet niet of het er mee te maken heeft dat jij de vraag hebt doorgezet naar de back office, maar het aansluiten van de woning staat nu op april/mei. Dit was december/januari.

Ben ook gebeld door iemand van KPN en blijkbaar moet de aannemer de aansluiting nog gereedmelden. Wordt vervolgd zullen we maar zeggen :-)


Weet niet of het er mee te maken heeft dat jij de vraag hebt doorgezet naar de back office


We gaan daar gewoon vanuit!


Nieuwe bevestiging van KPN ontvangen: de glasvezelverbinding wordt nu op 30 april 2023 opgeleverd. Geen enkele uitleg wat de reden is voor deze vertraging.

Ik weet dat het gras bij andere providers ook niet altijd groener is maar moet nu toch wel even terugdenken aan het interessante aanbod dat ik van Ziggo kreeg toen hier in de wijk de eerste schep de grond in ging. Dan had ik al bijna een jaar snel internet gehad ...


Hoewel de glasvezelverbinding nog een paar maanden op zich laat wachten (zie bovenstaande post) kwam ik er bij toeval achter dat de HD Glas kanalen ondertussen wel beschikbaar zijn bij mij 🤔

Mij een raadsel hoe dit nu weer mogelijk is, maar naar verluid is de beeldkwaliteit beter dus ik ben er bij mee.


30 april werd onverwachts ineens 9 februari. De glasvezelverbinding activeren lukte nog steeds niet dus maar even gebeld. Vanmorgen al een monteur op bezoek en na vervanging van het NT kastje dan toch werkend glasvezel internet 😀 Eind goed al goed zullen we maar zeggen.


Hoewel ik het forum niet ondersteun op dit moment wil ik je toch even bedanken voor alle updates! Fijn om te lezen dat het eindelijk rond is!

 

Geniet ervan @Michael van G.!