Skip to main content

Voor onze nieuwbouwwoning is tijdig glasvezel aangevraagd bij KPN. De beloofde aanleg zou voor onze verhuizing (aug 2022) voltooid zijn. Hierna zijn we keer op keer van het kastje naar de muur gestuurd door KPN helpdesk en de helpdesk van KPN-netwerk. Uiteindelijk bij de afdeling conflictbemiddeling terechtgekomen die echt goed werk voor ons hebben verricht. Een KPN noodpakket gekregen en draadloos internet. Dankzij hun bemiddeling viel maandag 6 feb het bericht in de bus dat de glasvezel in week 7 wordt aangelegd en in week 9 wordt aangesloten. Een half jaar na de beloofde datum, maar toch. Echter de vreugde was van korte duur want vrijdag 11 feb kwam het bericht dat ons abonnement is beëindigd!!! Geen overleg gehad, geen reden waarom maar meteen wel ons draadloos internet geblokkeerd. Grote problemen dus die ook conflictbemiddeling meteen kon oplossen. Nu zijn wij in angstige afwachting of deze puinhoop nog te repareren is of dat we toch maar naar Ziggo moeten overstappen. Misschien gaat die club wat beter met trouwe klanten om. Alle lof voor de afdeling conflictbemiddeling maar KPN zou er goed aan doen om intern eens stevig te gaan reorganiseren om ervoor te zorgen dat niet iedereen langs elkaar heen werkt en klakkeloos dingen uitschakelt die anderen alleen met grote moeite weer kunnen inschakelen.

Welkom op het forum @Mansbj. Begrijp ik uit je bericht goed dat je diensten wel gewerkt hebben? En dat je op dit moment zonder diensten zit? Verder wordt bij KPN niks gewijzigd zonder dat bevestigingen naar je worden gestuurd. Heb je niks per e-mail, brief of sms ontvangen waarmee je gewaarschuwd werd voor het stopzetten van de diensten?

In dit geval is het sowieso verstandig om gelijk naar 0800-0402 te bellen. Dan kijkt een medewerker gelijk met je mee. 

Lukt het via die weg niet, laat het dan hier weten. Vul dan ook je profiel in. Dan kunnen we bij je gegevens. 


beste Bram,  wij zijn al heel veel jaren bij XS4all. ons abonnement kon niet overgezet worden op ons nieuwe adres omdat er nog geen glasvezelaansluiting was aangelegd. daarna is er een traject begonnen van een en al ellende en langs elkaar heen werkende helpdeskmedewerkers bij KPN en KPN-netwerk.  al die maanden draaien wij op een KPN noodpakket wat geen oplossing biedt voor beroepsmatig internetgebruik. de eerste maanden hebben wij duur mobiel internet gehuurd om toch maar te kunnen werken. gelukkig zijn wij na een klacht via Klachtenkompas in contact gekomen met de afdeling conflictbeheersing van XS4all. dat zijn puike mensen die ons heel goed hebben geholpen om de boel vlot te trekken en ze hebben gezorgd voor stabiel mobiel internet. alle lof voor die club! Zij hadden ook de glasvezel aanleg weten los te trekken en op 6 feb kregen we zowaar bericht dat in week 7 de boel aangelegd gaat worden. Iedereen blij hier totdat we vrijdag opeens zonder mobiel internet zaten en een bericht kregen dat ons all in one abonnement is stopgezet omdat de aanleg van de glasvezel niet voor december (!) kan gebeuren. onze contactpersoon bij XS4all conflictbemiddeling is furieus over deze gang van zaken (wij ook trouwens) maar kon vrijdag nog niet de boosdoeners bij KPN traceren die dit op hun geweten hebben. Ik ben er zeker van dat zij dit maandag met alle macht verder gaat proberen. het is me de afgelopen maanden wel duidelijk geworden dat KPN en KPN-netwerk organisatorisch een janboel is waar onderlinge communicatie tussen medewerkers een onbekend begrip is. En wat erger is: medewerkers (of een algoritme?) nemen onlogische beslissingen, cancellen abonnementen zonder overleg waarna het voor medewerkers van conflictbemiddeling heel moeilijk is om die stommiteiten weer terug te draaien. Ongelofelijk wat een puinhoop. Tijd voor een nieuwe CEO misschien? we beginnen nu wel ons vertrouwen in KPN in rap tempo te verliezen en we wachten af of de boel nu binnen een paar dagen geregeld wordt en anders gaan we ons heil bij Ziggo zoeken.

 

 

 

 


@Mansbj ik heb voor je gekeken. Ik zie dat op 10 februari een e-mail is gestuurd over het annuleren van de bestelling. Volgens mijn systemen heeft dit te maken met de aanleg van glasvezel. Namelijk dat er geen glasvezelpunt in de woning geïnstalleerd is. Klopt dit? 

Ik wil je graag helpen klant van KPN te worden. Daarbij heb ik de mogelijkheid om voor je de juiste personen en afdelingen te bereiken. Maar ik kan je met hoe het er nu voor staat niet garanderen dat je binnen een paar dagen internet van KPN hebt. Dit gaat niet lukken. 

Laat hier weten wat je wilt. Als je ons nog een kans wilt geven ga ik voor je aan het werk. En kan ik je hier op de hoogte houden van de ontwikkelingen. 


Bram, bedankt voor je aanbod, iedere hulp is welkom. misschien is het goed je activiteiten af te stemmen met Freya M. van XS4all conflictbemiddeling die ook volop met dit probleem bezig is. (email: ***).

Onze nieuwbouwwoning staat in een bestaande wijk die al compleet is beglasvezeld.  Adres ***verplaatst naar forumprofiel***. onze dochter woont naast ons (nr. 10), ook XS4all klant, die met het zelfde probleem zit. Haar buren (nr. 8) hebben een glasvezelabonnement van KPN, hetgeen bewijst dat de infrastructuur in de wijk aanwezig is. Freya had de aanleg helemaal voor elkaar. We hadden bericht gehad van KPN dat de aansluiting in week 7 (komende week dus) aangelegd zal worden. En op een of andere manier heeft iemand bij KPN hier dwars doorheen gefietst en de boel om een onbegrijpelijke reden gecanceld. Technisch moet er geen probleem zijn want in september (!) is er al een aannemer aan de deur geweest die zei dat hij binnen 3 weken de boel zou aanleggen. hij moest echter wachten op toestemming van de gemeente Wageningen voor een graafvergunning. Die is maanden geleden al verleend, heb ik van de gemeente gehoord. Ik wil niet vervelend doen maar na 6 maanden vergeefs wachten en na driemaal een verschuiving van de aanlegdatum begint de maat bij ons vol te raken. we willen op korte termijn een harde toezegging dat de aanleg nu vlot geregeld wordt. Zo niet dan raakt KPN twee klanten kwijt (nr. 10 en 12) en stappen we over naar Ziggo.

 

met vriendelijke groet,

 

Mans Jansen

 

Admin: openbaar geplaatste privégegevens verborgen


Bart,

 

waar die smiley in mijn antwoord vandaan komt weet ik niet maar dat moest een 8 zijn 


Een advies: haal die privégegevens, zoals namen, adressen en emailadressen snel weg en zet die in jouw forumprofiel. Zet het daar bij "persoonlijke opmerkingen", alleen zichtbaar voor jou en KPN. Bewerk de reactie via de drie puntjes rechtsonder je bericht. Dit kan tot 1 uur na plaatsing. Het forum is openbaar!


Een 8 met een ) er direct achter word een smiley op sommige apparaten. U gebruikt een smartfoon om hier te posten?


Ik ga even verder uitzoeken wat er gaan de is. Ik zie inderdaad dat tot en met huisnummer 8 glasvezel actief is. Maar waarom het bij jullie niet is, dat is mij onduidelijk. Ik hoop snel wat meer duidelijkheid te krijgen en dan hoor je dat van mij. 


Ik heb nog even weer gekeken. Ik zie dat de verwachting is dat de eerste week van maart glasvezel wordt aangesloten. Dit is een streefdatum. Je wordt vermoedelijk op een andere centrale aangesloten dan de andere huisnummers. Deze is nog niet opgeleverd en het is wachten tot de aannemer contact opneemt voor installatie wanneer je weer een aanvraag bij ons doet. Dit kan weer.Â