Skip to main content

Beste mensen,

Ik heb net gegeken in MijnKPN en vervolgens naar mijn abonnementen. Wat dit betreft heb ik maar één abonnement. Volgens de Overzicht het huidige maandelijks bedrag bedraagd €38,25 per maand. Maar dit is niet juist. Mijn abonnement loopt bij Telfort en dus niet bij KPN. Hoewel Telfort is overgenomen door de KPN abonnementen worden apart gehandeld waarbij de maandelijkse kosten ook verschillen. Wat dat betreft betaal ik tegenwoordig €35,75 per maand.

Tevens, ontving een brief van de KPN waarin staat dat de maandelijkse kosten per 1 juli a.s. verhoogd zullen worden naar €39,36 per maand wat overeenkomt met een kostenverhoging van €1,05 per maand t.o.v. KPN-abonnementkosten.

Maar, gelet op het feit dat mijn huidige kosten bedragen slechts €35,75 betekent dat de kostenverhoging geen €1,05 bedraagd maar €3,61 per maand. Dat vind ik oneerlijk.

M.i. moet de kostenverhoging van €1,05 per maand ook worden toegepast naar de abonnementskosten bij Telfort-klanten. Dus de abonnementkosten per 1 juli a.s. bedragen slechts €36,80 per maand i.p.v. €39,36.

Ik vertrouw dat u akkoord gaat met mijn voorstel.

Grappig.


Hallo @TelV 

De prijsverhoging is gebaseerd op de abonnementsprijs zonder rekening te houden met kortingen.
Zo te zien gaat jouw ‘kale’ prijs met 2,9% omhoog, het standaard percentage voor zover ik weet.
De korting (€2,50) blijft ongewijzigd.

Gebaseerd op de door jou genoemde bedragen kom ik tot de volgende berekening:

Op dit moment betaal je  €38,25 - (korting) =  €35,75
Vanaf 1 juli betaal je dan  €39,36 - (korting) =  €36,86 per maand

Kijk eens op pagina 2 van je factuur, daar zie je de toegepaste berekening van het maandbedrag.


Bedankt Ruud. Ik hoop dat je gelijk hebt.