Skip to main content

Ineens is mijn internet verbinding geblokkeerd op vakantie adres waar we vanavond aangekomen zijn door het abuse team.

En wat is het verschrikkelijk moeilijk om dit snel opgelost te krijgen.

We hebben gemaild, gebeld en via chat contact gehad en laatstgenoemde kunnen ons niet helpen.

Eerste keer bellen 0,95€ per minuut kwartier aan de lijn gehangen terwijl je er ineens achterkomt dat de lijn wel doorloopt maar niemand te spreken krijgt en verbinding weg.

2de keer aan de lijn wachttijd minder dan een minuut en in werkelijkheid meer dan 10 minuten moet wachten voordat je iemand te speken krijgt die vervolgens niets voor je kan betekenen en zegt vervolgens dat het tot 3 werkdagen kan duren voordat abuse team verbinding weer goed zet.

Totaal meer dan 30€ kosten gemaakt voor iets wat niet opgelost is echt belachelijk.

Mail krijg je alleen een geautomatiseerd antwoord en moet maar afwachten of dit vanavond nog opgelost is.

We betalen een vermogen aan kpn diensten mobiel internet en tv zowel thuis als op ons vakantie adres.

Snap ook niet wat er aan abuse fout moet zijn gegaan als we deze week nog niet eens aanwezig zijn geweest.

Dit vind ik heel kwalijk dat dit zo moet gaan en vind dit echt bagger.

Ben nu weer genoodzaakt om morgen weer huiswaarts te gaan omdat ik op deze manier niet bij mijn werk kan.

 

Hoi @packetstorm, welkom terug! Ik lees een paar dingen in je bericht waar ik even op in wil gaan. 

Allereerst, de quarantaine. Heel vervelend dat dit is gebeurd. Op het moment dat je voor het eerst in quarantaine wordt gezet krijg je een vangpagina te zien met daarop uitleg en de stappen die je moet uitvoeren om weer gedeblokkeerd te worden. Tijdens quarantaine zijn er verder altijd belangrijke websites die gewoon bereikbaar zijn. Waaronder websites die kunnen helpen het probleem te verhelpen, maar ook dingen als je bank en je e-mail. Een volledige lijst vind je hier. Als je de instructies hebt gevolgd ben je over het algemeen daarna ook gelijk weer gedeblokkeerd. Mocht dit niet lukken of je loopt tegen iets anders aan, dan kun je bij Abuse terecht.

Hierover contact op nemen met de klantenservice heeft geen zin. Abuse is de enige afdeling die hier over gaat. Zij zijn alleen bereikbaar per e-mail via abuse@kpn.com. De webmail blijft altijd bereikbaar zodat je hen kunt mailen. Je krijgt dan binnen 24 uur een reactie.

 

Dan, je geeft aan dat je kosten hebt gemaakt om naar ons te bellen? Dan heb je waarschijnlijk niet het juiste nummer gebruikt. Onze klantenservice is bereikbaar via 0800-0402, dit is een gratis nummer.


Hoi Erik,

Alle stappen heb ik al doorlopen en de boel gereset en wachtwoorden veranderd.

Er was verder niets aangesloten en alleen het modem heeft aangestaan en er heeft een netgear router aan gehangen maar zou volgens mij geen probleem mogen zijn.

Dit is trouwens een camping adres waar we doordeweeks niet aanwezig zijn dus vreemd dat er iets moet zijn gebeurd waardoor abuse de verbinding plat legt.

Ik vind ook dat als dit gebeurt er ook wel op zijn minst een sms verstuurd mag worden.

Vwb het telefoon nummer snap ik niet dat we alleen een betaald nummer hebben gevonden op de kpn pagina.

Verbinding ligt nog steed plat.

 

 


Er word doorgaans een email gestuurd, daarin word uitgelegd wat er aan de hand is, en je moet daarop via de email op terug reageren.

Die 2de router, was dat een wifi router? Staat daarop toch niet een wifi netwerk open? Zonder wachtwoord dus?


Stond die tweede router van Netgear als DMZ Host ingesteld op de Experia Box?

Zo ja, dan zou dat wel eens de boosdoener kunnen zijn. Als dat zo is, zorg er dan absoluut voor dat SNMP uit staat op de Netgear.

Wat is eigenlijk de reden die abuse opgeeft voor het in quarantaine plaatsen van jouw aansluiting?

Dit staat als het goed is ook vermeld op de vangpagina die je te zien krijgt als je een site op internet wilt benaderen.


Dat had ik idd gedaan een tijdje terug omdat mijn verbinding niet helemaal jofel was maar kan me niet herinneren dat ik snmp aan had staan.

Ik heb wel eens vaker dmz moeten gebruiken en nog nooit problemen gehad.

Heb voor de zekerheid ook altijd de firewal op de 2de router gewoon aanstaan.

 

De abuse mail die ik gekregen heb staat niets specifieks in.

Er staat alleen misbruik van mijn internet verbinding en onderin staat er:

Wij hebben een beveiligingsprobleem aangetroffen op uw internetverbinding. Hier merkt u zelf meestal niets van. Toch is het belangrijk om hier iets aan te doen.

 


Dan weet je genoeg: je systemen opschonen dus, of terug zetten naar fabrieksinstellingen. 


Controleer of je SNMP uit hebt staan op jouw Netgear en anders configureer je de Netgear niet als DMZ Host van de Experia Box.

Meldt vervolgens aan Abuse dat je de stappen doorlopen hebt en verzoek om de quarantaine te beëindigen. Dit zou vrij snel opgepakt moeten worden door het Abuse team.

 

Die DMZ host is alleen nodig als je achter een tweede router een service hebt draaien die je vanaf Internet moet kunnen benaderen.

Dat is bijvoorbeeld zo als je een bewakingscamera of de "slimme" thermostaat met de Netgear verbonden hebt die je vanaf Internet wilt kunnen bekijken.

 

Welk type Netgear gebruik je eigenlijk?


De netgear router R6300 heb ik er al afgegooid en ben ook niet meer van plan om deze nog te gaan gebruiken.

En de dmz optie gebruik ik nu dus ook niet meer.

Dit had ik alleen uit pure noodzaak gedaan wegens slecht internet met gevolg nu geen internet.

Ik heb Abuse nu al een aantal keren gemaild maar nog steeds niets.

 


Tis nu zaterdag. Kan goed wezen dat abuse niet werkt op zaterdag en zondag.


Kan iemand dat bevestigen.

Want dan moet ik echt naar huis ivm werk.


Abuse is 24/7 actief.

 


Nadat ik via het quarantaine net portal formulier ingevuld heb ben ik nu weer live.

pfhoe wat een gedoe zeg

We stonden al op het punt te vertrekken en heb daarna nog even goed gekeken of ik alles gedaan had wat ik kon doen.

Btw die portal komt niet tevoorschijn via safari en is misschien wel iets waar meerdere mensen tegenaan kunnen lopen.

Dit kan een hoop rompslomp voorkomen.

 


En heb je jouw Netgear niet meer als DMZ Host ingesteld staan?


Nee die heb ik buitenspel gezet.

Ik maak nu alleen nog gebruik van de experiabox.

En DMZ staat uit en blijft uit :)

De netgear router was ook alleen om te kijken of ik de verbinding wat stabieler kon krijgen.

Maar ik heb nu nergens meer last van en weetnu dat DMZ een no-go is.

Dank voor jullie hulp.


De DMZ host hoeft helemaal geen no-go te zijn maar er zijn dan wel een aantal punten waar aandacht aan besteed moet worden. Zo moet je nooit een ander apparaat dan een router in de DMZ plaatsen, mag die router niet in bridge- of accesspointmode gebruikt worden en mogen er van buitenaf geen services als SNMP, NTP en DNS benaderbaar zijn.

Ik heb jarenlang mijn zakelijke router als DMZ Host van een Experia Box operationeel gehad.

Zie "Gebruik een eigen router achter de Experia Box".

Tegenwoordig gebruik ik helemaal geen Experia Box meer omdat ik deze vervengen heb door een eigen router.

Zie "Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box".


Nadat ik via het quarantaine net portal formulier ingevuld heb ben ik nu weer live.

pfhoe wat een gedoe zeg

We stonden al op het punt te vertrekken en heb daarna nog even goed gekeken of ik alles gedaan had wat ik kon doen.

Btw die portal komt niet tevoorschijn via safari en is misschien wel iets waar meerdere mensen tegenaan kunnen lopen.

Dit kan een hoop rompslomp voorkomen.

 

Fijn dat je weer live bent, Packetstorm! Je heb niet toevallig ad-blockers of iets dergelijks actief in je Safari?

Zo niet, @Dennis ABD, kan het kloppen dat het Abuse formulier niet (goed) werkt in Safari?

 

 

Vwb het telefoon nummer snap ik niet dat we alleen een betaald nummer hebben gevonden op de kpn pagina.

Kun je aangeven waar je die hebt gevonden? Dan kan ik daar even naar kijken.


Het is een issue met SSL (https) en proxies. Dit is altijd lastig, niet alleen op Safari. We hebben al wat ideeen over een oplossing en hopen hier snel aan te kunnen beginnen. Ik durf echter geen tijdslijnen te geven, daar we eerst nog met wat andere zaken bezig zijn.