Skip to main content

hallo allen,

ik heb de laatste maanden nogal wat problemen gehad met mijn internetverbinding die voor iedereen weg viel als er een aantal mensen op het netwerk zaten, volgens isp-watchdog lag dit probleem bij de router/wifi verbinding. vervolgens heb ik een fritzbox 4040 aangeschaft en deze als een accespoint aangesloten op de Experia, wat het probleem niet heeft opgelost. echter geeft isp watchdog bij de fritz box aan dat het probleem aan de internetverbinding van de router ligt en niet aan de verbinding met de router zelf, wat wel het geval was bij de experia box.

ga er dus vanuit dat het probleem bij de experia box zit, dus heb er een switch tussen gezet zodat de fritzbox direct kan functioneren als router, echter lukt het me niet om het internet werkend te krijgen naast de experiabox, ik weet niet of dit ligt aan het feit dat ik geen idee heb wat username en password zouden moeten zijn, in de wizard staat: de toegangsgegevens heb je na afsluiting van de overeenkomst per e-mail van KPN ontvangen.

ik heb deze niet ontvangen, maar had op https://netwerkje.com/eigen-router gelezen dat het niet uitmaakte wat je hier invult dus dat zou het probleem niet moeten zijn.

als ik echter 2x kpn invul, na het selecteren van kpn in verbindingstype in de wizard, en op apply druk krijgt de router nog steeds geen toegang tot het internet, hoe kan ik dit oplossen?

nog ff wat extra informatie:

zou het liefst ITV en telefoon via experia box laten blijven lopen

fritz.box geeft aan dat WAN verbonden is.

de experia box werkt wel via de switch.


Hallo @Marrukow , als ik het goed lees heb je een glasvezelverbinding, je hebt een switch via een LAN-kabel op het glasmodem aangesloten en op de switch de KPN-router EN een FritZbox, dat kan nooit werken, er kan maar 1 router op de glaskast aangesloten worden en je kunt de FritZbox als AP of als router achter de Experiabox hangen.

 


Hoi @Marrukow, welkom. 

Heb je al eens naar deze topics van @wjb en @Erik_  gekeken?